WRC 92° Rallye Monte-Carlo 2024 – SS9 – SS10 – SS11

WRC 92° Rallye Monte-Carlo 2024 – SS9 – SS10 – SS11

MEGOSZTÁS
Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) Of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM are seen performing during the World Rally Championship Monte-Carlo in Gap, France on 26.January.2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202401260533 // Usage for editorial use only //

Ma hat vadonatúj szakasz vár a WRC mezőnyére a WRC 92° Rallye Monte Carlo futamán – a Esparron/Oze (SS9/12, 18,79 km), Les Nonières/Chichilianne (SS10/13, 20,04 km) és Pellafol/Agnières-en-Dévoluy (SS11/14, 21,37 km)
Az útvonalak teljesen ismeretlenek a jelenlegi pilóták számára, egyes utak az 1990-es évek vége óta nem szerepelnek a Rallye Monte-Carlo útvonalában.

SS11 Pellafol / Agnières-en-Dévoluy 1 – 21.37 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 2:02:06.8
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +5.1
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +7.7
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:18.6
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +2:06.4
6. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +3:39.1
7. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +3:44.1
8. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +6:59.7

Szakaszidők:

12:40.0 p – Tänak – Trükkös volt, a feltételek egyre koszosabbak. Néhány helyen izgalmas volt, de tiszt szakaszunk volt.
12:40.0 p – Neuville – Nem vállaltunk kockázatot. Néha nem hallottam jól a bemondásokat, így haboztam egy kicsit. A tempónk egy kicsit lassú volt a vége felé, de ez egy új szakasz megtettünk mindent.
12:41.2 p – Katsuta – Ez egy remek szakasz volt, rengeteg tapadás változással, de nagyon élveztem.
12:42.6 p – Ogier – Jobb lenne, ha ma már nem adnánk el ennyi időt.
12:44.2 p – Evans – Egyre koszosabb mindenhol és az érzés sem volt a legjobb. Nem volt hybridünk az előző gyorson.
12:49.8 p – Munster
12:50.1 p – Mikkelsen
12:51.1 p – Fourmaux

 

SS10 Les Nonières / Chichilianne 1 – 20.04 km

Neuville átvette a vezetést az összetettben, Evans a nyolcadik időt autózta 9.5 másodperccel Neuville mögött! Az első három pilóta az összetettben 5.1 másodpercre van egymástól.

A WRC2 kategóriát Gryazin vezeti Pepe López előtt 4 másodperccel.

Nikolay Gryazin (RAF) and Konstantin Aleksandrov (RAF) Of team TOKSPORT WRT 2 are seen performing during World Rally Championship Monte-Carlo in Gap, France on January 24, 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202401240571 // Usage for editorial use only //

A futam állása a szakaszt követően:

1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 1:49:26.8 ó – Egyre piszkosabb a szakasz. Az alagút után sokkal jobb volt a tapadás, mint ahogy vártam. Túlságosan óvatos voltam a fékutakon. Eddig jó reggelünk van.
2. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +0.9 – Van egy kis problémánk, de semmi komoly.
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +5.1 – Az előző szakasz szörnyű volt, kár, hogy ennyi időt veszítettünk, de egyetlen dolgot tehetünk,hogy előre tekintünk és drukkolunk tovább!
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:18.6
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +1:55.3
6. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +3:29.3
7. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +3:34.0
8. Gryazin/Aleksandrov – Citroën C3 Rally2 +6:19.7

Szakaszeredmények:

11:27.2 p – Ogier
11:29.3 p – Neuville
11:29.5 p – Katsuta
11:30.3 p – Tänak
11:33.8 p – Munster
11:33.8 p – Mikkelsen
11:35.6 p – Fourmaux
11:36.7 p – Evans – Van egy kis problémánk, de semmi gond!

A szakasz történései:

Elfyn Evans (GB) Scott Martin (GB) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen on roadsection during the World Rally Championship Monte-Carlo in Gap, France on 26.January.2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202401260426 // Usage for editorial use only //

SS9 Esparron / Oze 1 – 18.79 km

Neuville ma is a leggyorsabban kezdte el a napot 12:12.5 perces idővel. Evans 9.6 , Ogier 18.8 másodpercet kapott a Hyundai belga pilótájától. Meglepetésre (?) Munster a harmadik helyen finiselt a szakaszon 14.2 másodpercre Neuville mögött.  Az összetettben Neuville és Ogier helyet cserélt,már a belga a második.

Az első kanyar közepén Mikkelsen a szakasz mellett találta magát, de tudta folytatni a gyorsot. Tänak újra motor problémával küzd – “Néha megy, néha nem…” Ogier óvatosan jött át,mert a rendelkezésre álló infók ezt sugalták neki. Evans is igyekezett a lehető legjobban olvasni a körülményeket, de óvatos volt. Neuville ébredt a leggyorsabban!

Neuville: Valószínűleg ébren voltam ma reggel! Rosszabb körülményekre számítottam, de sikerült átvészelnünk.

1. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1
2. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +6.5
3. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +13.7
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:24.1
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +1:55.5
6. Munster/Louka – Ford Puma Rally1 +3:31.7
7. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +3:36.0
8. Gryazin/Aleksandrov – Citroën C3 Rally2 +5:49.1

Evans:“Nehéz nap volt odakint, nagyon vegyes körülmények között. Nagy volt a kontraszt a tapadási szintek között, sok száraz szakasz volt, de néhol jég is volt, és sok volt a kosz, szóval ez eléggé trükkössé tette a helyzetet. Ez egy kihívásokkal teli nap volt, és örülök, hogy gond nélkül túljutottam rajta. A mögöttünk lévő két srác felzárkózott és nagyon gyorsan hajtott, de még mindig jó helyzetben vagyunk. Seb és Thierry-vel már többször kerültünk ilyen helyzetbe a múltban, és jó, hogy ismét harcban vagyunk. Folytatjuk a megkezdett utat, tartjuk a ritmusunkat, és meglátjuk, mi történik.”

Ogier: “Természetesen örülök, hogy ma sikerült egy kicsit visszavágnunk. Még mindig tartottam attól, hogy hátrányba kerülünk a rajtpozícióból adódóan, miután tegnap este kicsit küszködtünk, de sosem adjuk fel, és nagyon jó, hogy most már sokkal közelebb vagyunk az élmezőnyhöz. A kör utolsó szakasza nehéz volt, de úgy tűnik, ma jól sikerült. Mégis vasárnap még egyszer teljesítjük, és ez nagy kihívás lesz, mivel már most is sok a szennyeződés az úton, de előtte még egy hosszú nap vár ránk holnap. A hétvége hátralévő része érdekesnek ígérkezik, és örülök, hogy benne vagyok ebben a küzdelemben.”

Neuville: „A sebesség megvan, de ma sem ment minden probléma nélkül. A délután jól telt, de a délelőtt egy kicsit küzdelmesebb volt, annak ellenére, hogy a nyitó szakaszon elértük a leggyorsabb időt. A megforgás után volt némi gondunk, a kormánymű elgörbült, és értékes időt veszítettünk Ogier ellen. Még mindig a harcban vagyunk; remélhetőleg tökéletes napunk lesz holnap, és egy kicsit közelebb kerülhetünk az elejéhez. Mindössze 16 másodperces különbséggel jócskán a célon belül vagyunk.”

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ