WRC 92° Rallye Monte-Carlo 2024 – Neuville vs. Ogier csata – SS12-14

WRC 92° Rallye Monte-Carlo 2024 – Neuville vs. Ogier csata – SS12-14

MEGOSZTÁS
Thierry Neuville (BEL) and Martijn Wydaeghe (BEL) are seen competing during the World Rally Championship Monte-Carlo in Gap, France on 27.01.2024 // @World / Red Bull Content Pool // SI202401270352 // Usage for editorial use only //

A délutáni körben Thierry Neuville és Sebastien Ogier csatázott a WRC 92° Rallye Monte-Carlo szombati éllovasa címéért. Az SS12 után Neuville előnye Ogier-hez képest 2.2 másodpercre csökkent. AZ SS13 után Ogier átvette a vezetést. A nyolcszoros világbajnok Ogier átvette a vezetést az összetett élén 0.8 másodperc előnnyel. A mai utolsó gyorson Neuville tökéletes szakaszt teljesített és visszavette a vezetést 3.3 másodperccel. A futam pénteki éllovasa Elfyn Evans folyamatosan lassult és a nap végére 34.9 másodperces hátrányba került az éllovas Neuville-hez  képest, stabil harmadikként. A dobogós pozíciók mögött Tänak, Fourmaux, Mikkelsen, Katsuta a sorrend, míg a WRC2 kategória legjobbja szombat este Gryazin az összetett nyolcadik helyén áll. A délutáni három gyors alaposan megdolgoztatta a gumikat! De ne felejtsük el a Monte ilyen! Extrát kíván mindenkitől és az autóktól is!

Vasárnap az első gyorson mindenki kiteregetheti a kártyáit, majd utána az új lebonyolítási rendszer miatt számolgatni fog és igyekszik maximalizálni a pontokat!

Thierry Neuville: “Ennél jobb nem is lehetne. Az utolsó szakasz az elejétől a végéig tökéletes volt. Éreztem, hogy remek az időm, és Martijn még azt is mondta nekem a szakasz alatt, hogy ezt a ritmust kell tartanunk a végéig, így tudtam, hogy működik. Ma reggel a harmadik helyen indultunk el azzal a céllal, hogy felzárkózunk, de nem számítottunk arra, hogy ilyen gyorsan az élen leszünk. Ez annak bizonyítéka, hogy az autó jól működik, és a jégkém csapat remek munkát végzett. Nagy bizalmat és lehetőséget adtak nekem, hogy még jobban nyomjam az utolsó szakaszon. Csak három másodperc az előnyünk, így holnap gyorsan kell vezetnünk, nem kockáztathatunk mindent. Okosnak kell lennünk, és meg kell néznünk, hány pontot tudunk szerezni, de ha meg tudjuk tartani az első helyet, és a maximális pontot szerezzük meg azzal, hogy következetesek vagyunk, az nagyszerű eredmény lenne”.

Sébastien Ogier – “Azt hiszem, ez egy izgalmas nap volt, amit mindenki követhetett, és nekünk is az autóban, nagyon jól éreztük magunkat. Az egyetlen negatívum a ma reggeli első szakasz volt, ahol túl óvatosak voltunk, és elég sok időt vesztettünk. Ezután egy jó nap volt, tisztességes tempóval, olyan keményen nyomtuk, ahogy csak tudtuk, hogy megpróbáljunk visszajönni a harcba, még mindig harcban vagyunk. A mindössze három másodperces különbséggel úgy gondolom, hogy a holnapi nap is izgalmas lesz, különösen a délelőtti első szakasz, ami a harmadik hágón nagy kihívás lesz. Már nagyon várom, próbáljuk meg, hogy ez egy tökéletes nap legyen.”

Elfyn Evans – “Nem ez volt a legjobb napunk. A reggel kicsit vegyes volt: az első szakasz nehezen volt megítélhető a sok fekete jéggel, aztán a középső szakaszon nem volt hibridünk, ami nem volt ideális. Délután pedig valamiért nem volt meg a tempónk. Meg kell vizsgálnunk, hogy miért. Az érzés nem volt olyan, mint korábban, de talán nem is volt olyan rossz, mint ahogy az idők sugallták. Mindenesetre az új formátummal a holnapi nap egyfajta új nap, így fogjuk kezelni, és megpróbálunk újra harcra készen állni.”

A futam állása a szombati versenynapot követően: 

1. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 2:37:58.5
2. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 +3.3
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +34.9
4. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +1:46.9
5. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +2:54.0
6. Mikkelsen/Eriksen – Hyundai i20 N Rally1 +4:21.2
7. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +7:34.0
8. Gryazin/Aleksandrov – Citroën C3 Rally2 +8:55.7

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ