Thierry Neuville nem fog stresszelni a WRC Rally Chile Bio Bio miatt

Thierry Neuville nem fog stresszelni a WRC Rally Chile Bio Bio miatt

MEGOSZTÁS
Thierry Neuville (BEL) Martijn Wydaeghe (BEL) of team HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM celebrate on the podium in first place after winning the World Rally Championship in Lamia, Greece on September 8, 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202409080422 // Usage for editorial use only //
Thierry Neuville  az eheti WRC Chile Rally Bio Bío-n (szeptember 26-29.), matematikai eséllyel megszerzi első FIA rali világbajnoki címét. De ehhez egy tökéletes hétvége kell – és egy kis segítség a riválisaitól -,ellenkező esetben a címszerzést a szezont záró két  aszfaltos körre halasztódhat.
A Chilei Rally Bio Bio régiójának murvás útjai adnak otthont a dél-amerikai ország harmadik WRC körének, Concepción városa körül. A szezon záró negyedévébe lépve minden pont döntő fontosságú.
Neuville tekintélyt parancsoló görögországi teljesítménye  az EKO Acropolis Rallyn , ahol történelmi 1-2-3. helyezéssel vezette célba a Hyundai Motorsportot és 34 ponttal megelőzte csapattársát Ott Tänakot.
A Toyota GAZOO Racing Sébastien Ogier és Elfyn Evans is folytatják a vadászatot, de ahhoz, hogy Neuville itt Chilében megszerezze a címet, közel tökéletes eredményre lenne szüksége a legközelebbi kihívóitól származó gyenge befejezések mellett.
„Baj nélkül végigcsináljuk a hétvégét, és minél több pontot szerzünk” – mondta Neuville. “Fő célunk  egy jó és eredményes vezetés megtartása a bajnokságban. Az utolsó három kör a pontszámunk kezeléséről fog szólni, és Chile fontos esemény ehhez. Fontos pontokat kell szereznünk, mielőtt elindulnánk az aszfaltos futamokra [Közép-Európába és Japánba], ahol tudjuk, hogy jól teljesíthetünk.”
Neuville tavaly második helyen végzett Chilében, és alig várja a héten várakozó utakat. A Chile Rally – tette hozzá – hasonlít néhány más murvás futamhoz, amivel ebben a szezonban szembesültünk, de a szakaszok nagyon változatosak lehetnek. Tavaly nagyon élvezhettük a vezetést és a dobogón végeztünk, hogy még jobb legyen a hétvégénk. ”
Miközben a 11. fordulóban a címért folytatott harc kerül a középpontba, a sportág jövője is hullámokat kelt, miközben a fiatal tehetségek, Sami Pajari és Mārtiņš Sesks arra készülnek, hogy a rally elitjébe kerülve kivívják méltó helyüket a legjobbak között..
Takamoto Katsuta helyére a Toyotánál Pajari (22) második futamára készülhet egy GR Yaris Rally1 HIBRID-en. A lett származású Sesks (25) egy nem hibrid M-Sport Ford Puma Rally1-el tér vissza. Lengyelországban és Lettországban lenyűgöző szakaszgyőztes időket autózva.
A mezőny két legtehetségesebb fiatalja, alig várja, hogy bebizonyítsa, hogy a legfelső szinten a helyük. Chilében való jelenlétük egy új generáció felemelkedését tükrözi, akárcsak Kalle Rovanperä – a WRC valaha volt legfiatalabb bajnoka -, aki szintén itt versenyez a Toyotával folytatott részmunkaidős kampányának részeként.
Dani Sordo és Andreas Mikkelsen váltakozásai után Esapekka Lappi idén ötödször tér vissza a Hyundai felállására. Eközben Adrien Fourmaux és Grégoire Munster is a Puma Rally1 Hybrid-ekkel vág neki a futamnak az M-Sport színeiben.
A rally csütörtökön (szeptember 26-án) kezdődik, és 16 szakaszon, 306,76 km-t tesz át vasárnap délutáni befejezés előtt.
matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ