Utasok voltunk az autóban
A nagy remények hamar elszálltak Kurtos Robi és Szegedi Máté számára a Mecsek Ralin. Az első gyorsaságin beestek, de a srácoknak szerencsére nem esett bajuk.
Először is hogy vagytok, minden rendben veletek?
– Igen, hálistennek mi jól vagyunk. Mindketten a vezető oldali ajtón tudtunk kiszállni, én semmi fájdalmat nem éreztem, viszont Máténak később fájt a háta és a nyaka. Meg is vizsgálták a kórházban, de ő is jól van, megúszta kisebb zúzódásokkal. Az a legfontosabb, hogy mindketten jól vagyunk, a többit megoldja az ember.
Mi az, ami a másodperc tört része alatt végigfutott az agyadban?
– Mivel én ülök a kormánynál, és irányíthatatlanná vált a kocsi, az első, ami jön, hogy csak a navigátornak baja ne essen! Ez az első gondolat. A második pedig, hogy ne legyen néző a környéken. De annyira gyorsan történik minden, hogy igazából semmire nincs idő, csak várod, hogy minél hamarabb megálljon a kocsi, és épségben kiszállhass. Aki versenyautóba ül, annak tisztában kell lenni ezzel az oldalával is, ha félnék, nem ülnék be többet. Mi is, mások is mindig abban bízunk, hogy nem történik gond, és vigyáz ránk valaki. Annak kell örülni, hogy nem esett bajunk, leporoljuk magunkat, és a következő versenyen újra beülünk.
A terv gondolom egy megfontolt versenyzés lett volna?
– Az elképzelés egyáltalán nem ez volt, mint ami történt, de ez most így alakult. Elég nagy tempóval érkeztünk meg, nem akartam letenni a tövére, mert a farönk nem játék. Fordultam volna az aszfaltra, de úgy fel volt, hordva, hogy nem arra ment a kocsi, amerre terveztem. Olyan lendülettel érkeztünk, hogy sem gázelvételre, sem nagyobb gázra nem reagált a kocsi, csak ment amerre ő jónak látta. Onnantól sajnos utasok voltunk az autóban. Ahogy elkezdtük a versenyt, szinte be is fejeztük. Az első gyorsasági hatodik kilométerén történt, hogy beestünk. Elég messzire kocsikáztunk ezért a pár kilométerért, és anyagi kár is lett. De hangsúlyozom mi jól vagyunk, és ez a fontos.
Mi lesz így a Nyíregyháza Ralival?
– Számolgatjuk a napokat, hogy mennyi időnk van még addig. A Mitsubishin van most megint mit csinálni, mert a jobb oldala kapott rendesen, de minden javítható. Küszöb és oszlop csere, új fényezés, új dekor. Illetve valami leütötte az intercoolert és a hűtőt is, és el is folyt a hűtővíz. Nem tudom mi lehetett, mert szemből semmi nem volt. Már elkezdtük javítgatni a kocsit, remélhetőleg elkészülünk az utolsó versenyre, mert nagyon szeretnénk indulni. Most kicsit több melónk lesz vele, mint úgy általában, de megtesszük, amit tudunk, hogy ott állhassunk mi is a többi versenyző között.
Reklámpartnerünk:
East Motorsport; Foam-System Kft. – Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.; Len-Véd Kft.; Alpha Machine Kft.; Jancsika; Entersoft Kft.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Farkas Tamás