A TOYOTA GAZOO Racing újra akcióban a kihívásokkal teli horvát utakon

A TOYOTA GAZOO Racing újra akcióban a kihívásokkal teli horvát utakon

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja, hogy a FIA World Rally Championship új hibrid korszakának pozitív kezdésére építsen, amikor a 2022-es szezon harmadik fordulójával, a Horvát Rallyval folytatódik április 22-24-én.

2022 GR YARIS Rally1

A csapat jelenleg vezeti a gyártók bajnokságát, Kalle Rovanperä pedig a pilóták tabelláját, miután az előző, februári svédországi fordulóban megszerezte a GR YARIS Rally1 első győzelmét. Elfyn Evans eddig az élen állt, és nagyon szeretne ismét dobogóra állni Horvátországban, ahol egy évvel ezelőtt, a WRC debütálásakor egy izgalmas utolsó szakaszbeli összecsapás részese volt csapattársával, Sébastien Ogier-vel.

Mivel az esemény nem szerepel Ogier 2022-es válogatott rali programjában, Esapekka Lappi ismét kiegészíti a TGR WRT felállását, miután a svédországi visszatérésén a harmadik helyen végzett. Negyedik lett Svédországban Takamoto Katsuta, aki a TGR WRT Next Generationnel folytatja teljes kampányát egy olyan ralin, amelyen 2021-ben két szakaszgyőzelmet szerzett.

A két téli forduló, Monte Carlo és Svédország után Horvátország lesz az első tisztán aszfaltos futam az új Rally1-es autók számára. Az esemény központja a főváros, Zágráb, a szakaszok pedig a szomszédos Szlovénia közelében zajlanak. A szakaszokat  különböző aszfalt típusok széles választéka jellemzi, ami azt jelenti, hogy a tapadási szintek folyamatosan változnak. Sok szakasz gyors és gördülékeny, ugrásokkal és emelkedőkkel, míg mások technikásabbak és kanyargósabbak.

A csütörtök reggeli shakedownt és az esti zágrábi ünnepélyes rajtot követően a rali pénteken kezdődik a verseny leghosszabb szakaszával, amely két körben, kétszer négy szakaszból áll, amelyek a 2021-es eseményről már ismert szakaszból áll. A szombati nap nagy része Zágrábtól délnyugatra, hasonló területen zajlik, de az Adria partja felé is hosszabb út vezet Rijeka közelében, az új Platak szakaszon. A péntekihez hasonlóan mind a négy szakaszt megismétlik a déli szerviz után. Az utolsó nap a fővárostól északra zajlik, és egy másik új szakaszt tartalmaz, Trakošćan – Vrbno, amelyet kétszer futnak le a Zagorska Sela – Kumrovec szakasszal együtt, amely a rali végi Power Stage-nek ad otthont.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

“A szezon első két versenye az új szabályokkal nagyon intenzív volt, és a szünet a menetrendben lehetőséget adott arra, hogy kiértékeljük, amit tanultunk, és tovább fejlesszük a GR YARIS Rally1-et. Volt néhány tesztnapunk Szardínián kavicson, majd a múlt héten a verseny előtti tesztet már Horvátországban tartottuk. Eddig nagy hangsúlyt fektettünk a megbízhatóságra és a hibrid rendszer működésére, de most már tényleg az autó beállításainak optimalizálásán dolgozhatunk, és megpróbálhatjuk még erősebbé tenni. Horvátországban nagy kihívást jelent, hogy az aszfaltfelület gyakran változik a szakaszok során, és a tapadás szintje nagyon eltérő. Azt hiszem, ez sok versenyzőt meglepett tavaly, és akik másodszorra mennek vissza, azok tudni fogják, mire számíthatnak. Kalle tavaly nem tett meg annyi kilométert, de tudja, hogy fontos, hogy továbbra is pontokat szerezzen, Elfyn 2021-ben nagyon közel volt a győzelemhez, és szeretne egy erős eredményt elérni, Esapekka számára pedig teljesen új a rali. Szóval a versenyzőink másképp közelíthetik meg a ralit, de remélhetőleg ez jótékony hatással lehet a csapat eredményére a hétvége végén”.”

Elfyn Evans (#33 – Toyota Yaris Rally1)

“Elég hosszú szünet telt el az előző rali óta, így jó volt újra autóba ülni egy kis tesztelésre és felkészülni Horvátországra. Számomra messze nem úgy indult az év, ahogy szerettük volna, és most előre kell tekintenünk, és arra kell koncentrálnunk, hogy a következő versenyeken jól teljesítsünk. Horvátország nem egy könnyű rali, de tavaly jó volt számunkra, és remélhetőleg ismét egy erős futamot tudunk teljesíteni. Van néhány dolog a tavalyi évből, amiből megpróbáltunk tanulni, hogy olyan autónk legyen, amely alkalmas a különböző körülményekhez. A tesztünkön volt egy különösen csúszós út, ami hasonló ahhoz, amivel a ralin találkozunk majd, és ez jó volt arra, hogy ki próbáljunk néhány lehetőséget.”

 Kalle Rovanperä (#69 – Toyota Yaris Rally1)

“Már nagyon vártam, hogy újra autóba ülhessek Horvátországban, és ez mindig jó jel! Még csak két raliversenyen vagyunk túl, de mindig jó, ha a szezon elején jó pontokat szerzünk. Ugyanabban a helyzetben vagyunk, mint tavaly, hogy vezetjük a bajnokságot Horvátországba menet, és remélhetőleg ezúttal jobban fogunk teljesíteni ott. Nagy kihívás lesz számunkra, mert tavaly a legtöbb szakaszt nem tudtuk megtapasztalni, de voltunk már korábban is ilyen helyzetben, kevesebb tapasztalattal, mint a riválisaink, és mindent megteszek majd, hogy boldoguljunk. A teszten pozitív volt az érzés, és úgy gondolom, hogy nagyon jó előrelépés történt az autóval. Remélhetőleg a versenyen is jól fog menni.”

Esapekka Lappi (#4 – Toyota Yaris Rally1)

“Svédországban remekül indult a szezonunk, amikor Seb-el osztoztunk az autónkon. Remélem, hogy onnan át tudom menteni az önbizalmat, de az olyan körülmények között volt, amelyeket jól ismerek, és amelyekben otthonosan mozgok, míg Horvátország egy teljesen új rali lesz számomra. De ettől függetlenül nagyon várom, hogy mit tudunk ott csinálni. Az autó nagyon jól érezte magát a teszten. Már jó ideje nem vezettem aszfalton, és őrület, hogy milyen lenyűgöző a tapadás ezen a felületen. Azt is nagyon lehet értékelni, hogy mennyi plusz teljesítményt kapunk a hibridtől. Kicsit olyan volt, mint egy finn út, rengeteg emelkedővel és ugratóval, ami nem annyira jellemző az aszfalton, és elég szórakoztató. Az utak sok helyen a piszkosak, ennek kezelésében szeretnék még jobb lenni. Szeretnék jól teljesíteni és egy tiszta ralit teljesíteni, és biztos vagyok benne, hogy ez sikerülni fog.”

 

 

./.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ