Az M-Sport Ford World Rally Team ezen a héten a Rally Chile Bio Bío-val megkezdi dél-amerikai futamát a 2024-es FIA Rally Világbajnokság tizenegyedik fordulóján, a Rally Chile Bio Bío-n.
A szezon utolsó murvás versenyét jelentő Chile kihívásokkal teli és technikás erdei szakaszai izgatottan várják az M-Sport mindhárom Rally1-es legénységét. A nagy tengerszint feletti magasság és az uralkodó időjárási viszonyok okozta összetettséggel, mivel a tavaszi záporok folyamatosan fenyegetnek, ez az utolsó murvás forduló még több ikonikus WRC-feszültséget ígér.
Adrien Fourmaux és Grégoire Munster mellett ismét Mārtiņš Sesks áll rajthoz a harmadik Ford Puma Rally1-ben. Sesks az autó nem hibrid változatával versenyez, ahogyan a lengyelországi bemutatkozásakor is tette, és az M-Sporttal egy újabb mrvás versenyen vehet részt Chilében.
Miután mind a nem hibrid, mind a hibrid változatú bemutatkozása során lenyűgöző volt Lengyelországban és Lettországban (első WRC szakaszgyőzelmét aratta, és a dobogós helyezésekért küzdött az utóbbi, hazai ralin), Sesks újabb futamot érdemelt ki magának a csapatnál.
A lett páros, amelyhez ismét Renārs Francis navigátor csatlakozott, a múlt hétvégén Spanyolországban debütált a Ford Fiesta Rally2-vel, ahol a második helyet szerezték meg, és jó hangulatban fejezték be a chilei bemelegítést
Grégoire Munster és Louis Louka is visszatér Chilébe, miután tavaly itt debütáltak a Rally1-ben. Most, hogy már egy év tapasztalatuk van a Pumában és egy teljes itinercsomag áll rendelkezésükre, a páros reméli, hogy jó benyomást kelthet a szezon utolsó murvás fordulóján.
Munster egy nehéz hétvégével nézett szembe a hónap elején a Rally Görögországon, de értékes tapasztalatokat szerzett a laza felületű versenyeken, amelyeket Chilébe is szeretne magával vinni.
Eközben Adrien Fourmaux és Alex Coria először indul Chilében. Miután a francia páros fantasztikus szezont futott, beleértve négy dobogós helyezést és egy Power Stage-győzelmet a laza felületeken, jövő héten Dél-Amerikában szeretnének erős benyomást kelteni.
Richard Millener, a csapatfőnök :
„Nagyon izgatott vagyok, hogy visszatérhetek Dél-Amerikába a Chile Rallyra, különösen azért, mert három Rally1-es autót indítunk ott. Örülök, hogy Mārtiņš újra velünk van a nem hibrid Pumában, a szezonban nyújtott teljesítménye igazán kiemelte őt, és már alig várom, hogy lássam, mit tud kihozni ebből a lehetőségből.
„Grégoire profitálhat a tavalyi itteni tapasztalataiból, és mivel azóta több időt töltött az autóban, elég kényelmesen érezheti magát. Remélhetőleg a héten egy jó eredményre tud vadászni a trükkös görögországi hétvége után.
„Adrien és Alex először indulnak ezen a versenyen, de erősen hiszem, hogy megfelelnek a feladatnak! A szezonban már négy dobogós helyezéssel bizonyították a tempójukat kavicson, különösen Finnországban. Izgatottan várom, hogy lássam, mire lesznek képesek itt.”
Adrien Fourmaux :
„Minden új lesz számomra ezen a versenyen, tavaly még Franciaországban kommentáltam a Canal+-nak! Jó érzés Dél-Amerikában versenyezni, és izgatottan várom, hogy felfedezzem Chilét és magát a ralit. A videókat elnézve úgy tűnik, hogy ez egy elég gyors és sima rali néhány szakaszon, de helyenként elég technikás is – nem olyan durva, mint Görögország.
„Még mindig szeretnénk megszerezni az első győzelmünket, ezért újra megpróbáljuk a szezon utolsó murvás raliján!”
Grégoire Munster:
„Már nagyon várom a Rally Chilét, mivel tavaly ez volt az első versenyünk a Rally1-es autóval. A felszín eléggé ismerős, némi laza kavicsos talajjal, de a második napon hihetetlenül nagy a gumikopás, így a gumiválasztás stratégiai szempontja nagyon érdekessé teszi a versenyt.
„Ez egy gyors rali, de még mindig vannak nagyon keskeny utak a hegyekben, a szakaszok nagyon változatosak, szóval ez egy elég nehéz verseny.”
Mārtiņš Sesks:
„Természetesen nagy kihívás lesz Dél-Amerikába menni és először vezetni egy Rally1-es autót Chilében. Azt hiszem, ez egy nagy kaland lesz, ismét valami újdonság, és most próbálunk felkészülni a rallyra. Figyeljük a belsőkamerás felvételekt
, és hasonló dolgokat látunk, mint néhány európai ralin.
„Kicsit nehezebb lesz számunkra a nem hibrid autóval vezetni, de ismét egy lehetőség, hogy megmutassunk egy kis tempót a hibrid nélkül, és ha ott sikerül, az még jobb. A lengyelországi és lettországi tapasztalataink az autó megértésében sokat fognak segíteni. Kihívás lesz, de már nagyon várjuk!”
matezsoltee