90° Rallye Monte-Carlo előzetes – Hyundai Motorsport

90° Rallye Monte-Carlo előzetes – Hyundai Motorsport

MEGOSZTÁS
2022 FIA World Rally Championship, WRC Launch 2022,
15 January 2022
Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Ott Tanak, Martin Jarveoja, Dani Sordo, Candido Carrera, Oliver Solberg, Pablo Marcos, Hyundai i20 N Rally1, Atmosphere during WRC Launch 2022
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

– A FIA Rally Világbajnokság (WRC) új korszaka a sportág egyik legikonikusabb eseményén, a Rallye Monte-Carlo-n kezdődik ezen a hétvégén.
– A 2022-es szezon nyitófordulóján debütálnak a versenyen a vadonatúj hibrid hajtású Rally1-es autók, a Hyundai Motorsport pedig a kilencedik évében is erős kezdésre törekszik.
– Három pilótapáros ül majd a Hyundai i20 N Rally1-es autók volánjai mögött: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11), Ott Tänak/Martin Järveoja (#8) és Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2).

Alzenau, Németország

Az FIA Rallye Világbajnokság (WRC) új kihívásának első fejezete ezen a hétvégén (január 20-23.) a Rallye Monte-Carlo-n kezdődik, ahol a Hyundai Motorsport arra összpontosít, hogy a lehető leggyorsabban kezdje a Rally1 hibrid korszakát.

Az új Hyundai i20 N Rally1-gyel a győzelemért egy olyan felállás fog küzdeni, amely a fiatalok és a tapasztalatok kombinációjával büszkélkedhet, mivel az alzenaui székhelyű csapat célja, hogy 2022-ben újra harcba szálljon a gyártók bajnoki címéért.

2021 FIA World Rally Championship
Rallye Monte-Carlo 2021 21-24 January 2021
Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Hyundai i20 Coupe WRC, Podium during Day 4 of Rallye Monte-Carlo 2021
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

A Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és Ott Tänak/Martin Järveoja párosok mellett a Hyundai Motorsport történetének legfiatalabb csapata indul: a 20 éves svéd Oliver Solberg és 27 éves navigátora Elliott Edmondson. Mindhárom pilótapárosa sokat dolgozott a Hyundai Motorsport új kihívójával a verseny előtt, hogy a négynapos rali során a Rally1 kategória élére küzdjék  magukat.

Az alattomos és folyamatosan változó körülmények miatt – amelyek egy szakaszon belül aszfalt, hó és jég keveréke is előfordulhat – a Rallye Monte-Carlo az egyik legnagyobb kihívást jelentő és kiszámíthatatlan esemény a WRC naptárában. A rali 2022-es kiadásán a 2014 óta a verseny bázisául szolgáló Gap helyett egy új szervizpark lesz Monacóban. A szakaszokon is változások várnak a csapatokra, az útvonal közel 95%-a módosul a 2021-es útvonalhoz képest.

A háromnapos felderítést követően a Rallye Monte-Carlo január 20-án, csütörtökön kezdődik az ikonikus Casino téren tartott megnyitó ünnepséggel, mielőtt a legénységek a sötétség leple alatt nekivágnak két szakasznak. A pénteki nap a vadonatúj Rally1-es autókat a végsőkig próbára teszi, a napi program hat szakaszból áll, déli szerviz nélkül. Ehelyett csak egyetlen kerékcserére lesz lehetőség a közel 100 km hosszú hegyi szakaszok között. A szombati nap öt még igényesebb próbát tartalmaz, amelyek 92,46 km-es versenykilométert tesznek ki. A pénteki naphoz hasonlóan a verseny utolsó napján sincs szerviz, a csapatok további négy alpesi szakaszon küzdenek meg a végső helyezésekért.

A Hyundai Motorsport felkészülése a 90. Rallye Monte-Carlo-ra december elején kezdődött, amikor a csapatok a francia Alpokban télies körülmények között próbára tették az új Hyundai i20 N Rally1-et. A csapat a múlt héten végezte el a verseny előtti utolsó tesztet a Gap térségében, lehetőséget adva a pilótáknak és a mérnököknek, hogy finomhangolják az autó beállításait, mielőtt a szezonnyitó verseny rajtvonalára állnának.

Julien Moncet csapatigazgató-helyettes: “Izgatottan várjuk az új hibrid hajtású Rally1-es autók debütálását. Ez lesz a csúcspontja egy intenzív műszaki fejlesztési időszaknak, amelyet az egész szervezetünk végzett. Az új autónk jelentős tesztelésen ment keresztül, hogy felkészüljünk a Rallye Monte-Carlóra, amely egy kemény verseny lesz minden versenyző számára. A megbízhatóság kulcsszerepet fog játszani, ahogy az új autókat próbára tesszük. A Hyundai Motorsport számára a hosszú távú célunk idén az, hogy ismét a WRC-címekért harcoljunk. Tudjuk, hogy ennek eléréséhez nagy előnyt jelentene, ha a nyitó fordulóban erős eredményt érnénk el. Csapatként mindent megteszünk azért, hogy 2022 pozitívan induljon mindhárom pilótapárosunk számára .”

2022 FIA World Rally Championship, WRC Launch 2022,
15 January 2022
X
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1)
– A belga páros a 2021-es Rallye Monte-Carlo Rallye-n debütáló futamukon dobogóra álltak
– Neuville szerezte meg a csapat első győzelmét a 2020-as futamon!

Thierry Neuville : “A Rallye Monte-Carlón az a fő célunk, hogy célba érjünk és minél több tapasztalatot szerezzünk az autóval. Nem hiszem, hogy teljesen száraz versenyünk lesz, de azt sem hiszem, hogy tele lesz hóval; mint mindig, most is vegyes körülményekre számítunk. Emiatt nagyon nehéz minden szakaszra a tökéletes gumiválasztás, így a hétvégén minden a kompromisszumokról szól – az a pilóta lesz a legversenyképesebb, aki ezt a legjobban csinálja. A gumiválasztás nem olyan egyszerű, mert rengeteg információt kell összegyűjteni, bíznunk kell magunkban és elköteleződni. Kihívás lesz, de szeretek ilyen körülmények között vezetni, szóval izgalmas lesz.

2022 FIA World Rally Championship, WRC Launch 2022,
15 January 2022
Ott Tanak, Portrait during WRC Launch 2022
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Ott Tänak – Martin Jarveojä (#8 Hyundai i20 N Rally1)
– Az észt legénység megkezdi harmadik szezonját a Hyundai Motorsporttal
– A páros korábban már egy hatodik dobogós helyezést szerzett a hercegségben.
Ott Tänak : “Úgy gondolom, van némi bizonytalanság a Rallye Monte-Carlo felé menet, ezért fontos, hogy nagyobb problémák nélkül vészeljük át a ralit, és hogy az autó működőképes maradjon, hogy minél több tapasztalatot szerezzünk – ez lesz a prioritás. A Rallye Monte-Carlo nem annyira a tiszta teljesítményről szól, hanem a megbízhatóságról és az apró döntésekről. Természetesen szeretnénk jó helyen végezni és sok pontot szerezni a bajnokságban ezen a hétvégén. A legelső szakasz a sötétben az új autóval biztosan kalandos lesz”.

2022 FIA World Rally Championship, WRC Launch 2022,
15 January 2022
X
Photographer: Vincent Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2 Hyundai i20 N Rally1)
– Solberg megkezdi első szezonját a Hyundai Motorsport gyári pilótájaként a WRC-ben
– Edmondson csatlakozik a svédhez navigátorként a versenyen.

Oliver Solberg: “Nagyon izgalmas lesz az első WRC-kampányom megkezdése a Rallye Monte-Carlón. Azt hiszem, reális elvárásaink vannak a versenyre – számunkra a legfontosabb, hogy célba érjünk és a lehető legtöbbet segítsük a csapatot. A Rallye Monte-Carlo egy olyan verseny, ahol minden megtörténhet; egy szakasz kezdődhet hóval és végződhet aszfalton, így nagyon érdekes és kiszámíthatatlan módja annak, hogy az új autókkal kezdjük a szezont, de egyben nagyon izgalmas is. Tudom, hogy kell egy kis idő, mire megtalálom a helyem, de a csapatban ott vannak a legjobb srácok, akiktől tanulhatok”.

A hétvége áttekintése
– A Rallye Monte-Carlo csütörtökön kezdődik a monacói megnyitó ünnepséggel, amelyet két sötétben futott szakasz követ: Luceram / Lantosque (15,20km) és La Bollène-Vésubie / Moulinet (23,25km).
– A pénteki útvonal a Roure / Bevil (18,33 km), Guillaumes / Péone / Valberg (13,49 km) és Val-de-Chalvagne / Entrevaux (17,11 km) két szakaszából áll, a délelőtti és a délutáni szakaszok között csak egy gumiszerelési zóna van.
– A szombati nap Le Fugeret / Thorame-Haute (16,80km), majd a Saint-Jeannet / Malijai (17,04km) és Saint-Geniez / Thoard (20,79km) két hágója jelent kihívást.
– Vasárnap a La Penne / Collongues (19,37km) és a Briançonnet / Entrevaux (14,26km) két hurokkal várja a résztvevőket. Az utóbbi második szakasza lesz a rali Power Stage-je.

/End/

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ