– A FIA Rally Világbajnokság (WRC) új korszaka a sportág egyik legikonikusabb eseményén, a Rallye Monte-Carlo-n kezdődik ezen a hétvégén.
– A 2022-es szezon nyitófordulóján debütálnak a versenyen a vadonatúj hibrid hajtású Rally1-es autók, a Hyundai Motorsport pedig a kilencedik évében is erős kezdésre törekszik.
– Három pilótapáros ül majd a Hyundai i20 N Rally1-es autók volánjai mögött: Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11), Ott Tänak/Martin Järveoja (#8) és Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2).
Alzenau, Németország
Az FIA Rallye Világbajnokság (WRC) új kihívásának első fejezete ezen a hétvégén (január 20-23.) a Rallye Monte-Carlo-n kezdődik, ahol a Hyundai Motorsport arra összpontosít, hogy a lehető leggyorsabban kezdje a Rally1 hibrid korszakát.
Az új Hyundai i20 N Rally1-gyel a győzelemért egy olyan felállás fog küzdeni, amely a fiatalok és a tapasztalatok kombinációjával büszkélkedhet, mivel az alzenaui székhelyű csapat célja, hogy 2022-ben újra harcba szálljon a gyártók bajnoki címéért.
A Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és Ott Tänak/Martin Järveoja párosok mellett a Hyundai Motorsport történetének legfiatalabb csapata indul: a 20 éves svéd Oliver Solberg és 27 éves navigátora Elliott Edmondson. Mindhárom pilótapárosa sokat dolgozott a Hyundai Motorsport új kihívójával a verseny előtt, hogy a négynapos rali során a Rally1 kategória élére küzdjék magukat.
Az alattomos és folyamatosan változó körülmények miatt – amelyek egy szakaszon belül aszfalt, hó és jég keveréke is előfordulhat – a Rallye Monte-Carlo az egyik legnagyobb kihívást jelentő és kiszámíthatatlan esemény a WRC naptárában. A rali 2022-es kiadásán a 2014 óta a verseny bázisául szolgáló Gap helyett egy új szervizpark lesz Monacóban. A szakaszokon is változások várnak a csapatokra, az útvonal közel 95%-a módosul a 2021-es útvonalhoz képest.
A háromnapos felderítést követően a Rallye Monte-Carlo január 20-án, csütörtökön kezdődik az ikonikus Casino téren tartott megnyitó ünnepséggel, mielőtt a legénységek a sötétség leple alatt nekivágnak két szakasznak. A pénteki nap a vadonatúj Rally1-es autókat a végsőkig próbára teszi, a napi program hat szakaszból áll, déli szerviz nélkül. Ehelyett csak egyetlen kerékcserére lesz lehetőség a közel 100 km hosszú hegyi szakaszok között. A szombati nap öt még igényesebb próbát tartalmaz, amelyek 92,46 km-es versenykilométert tesznek ki. A pénteki naphoz hasonlóan a verseny utolsó napján sincs szerviz, a csapatok további négy alpesi szakaszon küzdenek meg a végső helyezésekért.
A Hyundai Motorsport felkészülése a 90. Rallye Monte-Carlo-ra december elején kezdődött, amikor a csapatok a francia Alpokban télies körülmények között próbára tették az új Hyundai i20 N Rally1-et. A csapat a múlt héten végezte el a verseny előtti utolsó tesztet a Gap térségében, lehetőséget adva a pilótáknak és a mérnököknek, hogy finomhangolják az autó beállításait, mielőtt a szezonnyitó verseny rajtvonalára állnának.
Julien Moncet csapatigazgató-helyettes: “Izgatottan várjuk az új hibrid hajtású Rally1-es autók debütálását. Ez lesz a csúcspontja egy intenzív műszaki fejlesztési időszaknak, amelyet az egész szervezetünk végzett. Az új autónk jelentős tesztelésen ment keresztül, hogy felkészüljünk a Rallye Monte-Carlóra, amely egy kemény verseny lesz minden versenyző számára. A megbízhatóság kulcsszerepet fog játszani, ahogy az új autókat próbára tesszük. A Hyundai Motorsport számára a hosszú távú célunk idén az, hogy ismét a WRC-címekért harcoljunk. Tudjuk, hogy ennek eléréséhez nagy előnyt jelentene, ha a nyitó fordulóban erős eredményt érnénk el. Csapatként mindent megteszünk azért, hogy 2022 pozitívan induljon mindhárom pilótapárosunk számára .”
Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1)
– A belga páros a 2021-es Rallye Monte-Carlo Rallye-n debütáló futamukon dobogóra álltak
– Neuville szerezte meg a csapat első győzelmét a 2020-as futamon!
Thierry Neuville : “A Rallye Monte-Carlón az a fő célunk, hogy célba érjünk és minél több tapasztalatot szerezzünk az autóval. Nem hiszem, hogy teljesen száraz versenyünk lesz, de azt sem hiszem, hogy tele lesz hóval; mint mindig, most is vegyes körülményekre számítunk. Emiatt nagyon nehéz minden szakaszra a tökéletes gumiválasztás, így a hétvégén minden a kompromisszumokról szól – az a pilóta lesz a legversenyképesebb, aki ezt a legjobban csinálja. A gumiválasztás nem olyan egyszerű, mert rengeteg információt kell összegyűjteni, bíznunk kell magunkban és elköteleződni. Kihívás lesz, de szeretek ilyen körülmények között vezetni, szóval izgalmas lesz.”
Ott Tänak – Martin Jarveojä (#8 Hyundai i20 N Rally1)
– Az észt legénység megkezdi harmadik szezonját a Hyundai Motorsporttal
– A páros korábban már egy hatodik dobogós helyezést szerzett a hercegségben.
Ott Tänak : “Úgy gondolom, van némi bizonytalanság a Rallye Monte-Carlo felé menet, ezért fontos, hogy nagyobb problémák nélkül vészeljük át a ralit, és hogy az autó működőképes maradjon, hogy minél több tapasztalatot szerezzünk – ez lesz a prioritás. A Rallye Monte-Carlo nem annyira a tiszta teljesítményről szól, hanem a megbízhatóságról és az apró döntésekről. Természetesen szeretnénk jó helyen végezni és sok pontot szerezni a bajnokságban ezen a hétvégén. A legelső szakasz a sötétben az új autóval biztosan kalandos lesz”.
Oliver Solberg/Elliott Edmondson (#2 Hyundai i20 N Rally1)
– Solberg megkezdi első szezonját a Hyundai Motorsport gyári pilótájaként a WRC-ben
– Edmondson csatlakozik a svédhez navigátorként a versenyen.
Oliver Solberg: “Nagyon izgalmas lesz az első WRC-kampányom megkezdése a Rallye Monte-Carlón. Azt hiszem, reális elvárásaink vannak a versenyre – számunkra a legfontosabb, hogy célba érjünk és a lehető legtöbbet segítsük a csapatot. A Rallye Monte-Carlo egy olyan verseny, ahol minden megtörténhet; egy szakasz kezdődhet hóval és végződhet aszfalton, így nagyon érdekes és kiszámíthatatlan módja annak, hogy az új autókkal kezdjük a szezont, de egyben nagyon izgalmas is. Tudom, hogy kell egy kis idő, mire megtalálom a helyem, de a csapatban ott vannak a legjobb srácok, akiktől tanulhatok”.
A hétvége áttekintése
– A Rallye Monte-Carlo csütörtökön kezdődik a monacói megnyitó ünnepséggel, amelyet két sötétben futott szakasz követ: Luceram / Lantosque (15,20km) és La Bollène-Vésubie / Moulinet (23,25km).
– A pénteki útvonal a Roure / Bevil (18,33 km), Guillaumes / Péone / Valberg (13,49 km) és Val-de-Chalvagne / Entrevaux (17,11 km) két szakaszából áll, a délelőtti és a délutáni szakaszok között csak egy gumiszerelési zóna van.
– A szombati nap Le Fugeret / Thorame-Haute (16,80km), majd a Saint-Jeannet / Malijai (17,04km) és Saint-Geniez / Thoard (20,79km) két hágója jelent kihívást.
– Vasárnap a La Penne / Collongues (19,37km) és a Briançonnet / Entrevaux (14,26km) két hurokkal várja a résztvevőket. Az utóbbi második szakasza lesz a rali Power Stage-je.
/End/
matezsoltee