WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023 – Hyundai Motorsport beharangozó

WRC EKO Acropolis Rally Greece 2023 – Hyundai Motorsport beharangozó

MEGOSZTÁS
2022 FIA World Rally Championship
Round 10, Acropolis Rally
8-11 September 2022
Thierry Neuville
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

– A Hyundai Motorsport az FIA rali-világbajnokság (WRC) tizedik futamán, az Akropolisz-ralin (szeptember 7-10.) indul, azzal a céllal, hogy újabb dobogós helyezéssel folytassa sorozatát.
– Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe szeretné folytatni dobogós sorozatát egy újabb rallyn, ahol 2022-ben győzelmet aratott.
– Dani Sordo/Cándido Carrera Kenya óta először ült vissza a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid volánja mögé, Esapekka Lappi/Janne Ferm pedig teljessé teszi a sort.

A Hyundai Motorsport a győzelemért fog küzdeni az Akropolisz Rallyn, miután egymást követően az első három helyen végzett az Észt és Finn Rallykon. A fárasztó murvás rally a 2023-as FIA rali-világbajnokság (WRC) tizedik futama, (szeptember 7-10.) kerül megrendezésre a görögországi Lamiában található központtal.

A naptár egyik legegyedibb és legizgalmasabb eseménye, az Akropolisz Rally már szerepelt a WRC első szezonjában, és gyorsan az egyik legnagyobb kihívást jelentő rallyvá nőtte ki magát a pilóta párosok és az autók számára egyaránt. A durva és sziklás hegyi utak az idei rekkenő hőséggel párosulva minden bizonnyal a szokásosnál is keményebb versenyt produkálnak; a személyre szabott felfüggesztés és menetmagasság elengedhetetlen lesz ahhoz, hogy az autók ne szenvedjenek sérüléseket a rally során.

Az elmúlt szezonban a Hyundai Shell Mobis World Rally Team hibátlanul navigált a kőkemény murvás szakaszokon, és  történelmi 1-2-3-as eredménnyel  értek célba, Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe a legfelső lépcsőfokon, Dani Sordo/Cándido Carrera pedig a harmadik helyen zárta a dobogót. Ez volt a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid domináns szereplése, amely kilenc szakaszgyőzelmet és 22 első háromban befejezett szakaszt értek el. A belga és a spanyol páros is abban reménykedik, hogy a 2022-es siker ezúttal újabb erős eredményre inspirálja majd őket .

A csapat harmadik legénysége, Esapekka Lappi/Janne Ferm korábban a WRC-ben és az ERC-ben is részt vett a görög versenyen, és a legjobb eredményt az utóbbi sorozat negyedik helyét sikerült elérnie. A duó erős tempót mutatott fel az idei szezonban  murvás ralijain is, és abban reménykednek majd, hogy ezt a teljesítményt megismétlik és a kiábrándító Finn Rally után talpra állhatnak.

Különleges startok
Az Akropolisz Rally egyedülálló és lenyűgöző szuperspeciális szakaszairól híres, amelyek stílusosan indítják az eseményt. A 2023-as kiadás új, festői háttér előtt indul, a legénység csütörtök este egy 1,48 km-es tengerparti szakaszon indul. 14 hosszadalmas szakasz következik, a teljes útvonalon, amely összesen 307,89 km-t tesznek ki.

Gondolatok a navigátori ülésből
Görögország ad otthont a naptár legnehezebb szakaszainak a navigátorok számára. A gyakran figyelmen kívül hagyott útszakaszok azonban kihívást is jelentenek a Földközi-tenger napsütéses melegében, ahogy Ferm kifejti: „Sok hosszú útszakasz van az Akropolisz Rallyn, ezért az egész napra koncentrálni kell, még a szakaszok között is. Ezt megnehezíti, ha magas a hőmérséklet, ami elég kimerítő lehet az autóban. De igazából mindig is szerettem a forró rallykat, így számomra és Esapekka számára a hőség nem olyan, ami miatt aggódunk kellene.

Cyril Abiteboul – Hyundai Motorsport csapatfőnöke:

„A finnországi dobogós helyezést és a tavalyi domináns szereplést követően magabiztosnak érezzük magunkat az Akropolisz Rallye előtt.  Teemu számára a Finn Rally vasárnapi izgalmas csatája megmutatta, mennyire versenyképessé vált a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, és Thierry második sikere azt mutatja, hogy egyre közelebb kerülünk célunkhoz. Ennek ellenére továbbra is feszegetjük a határokat, hogy tovább fejleszthessük az autót, és csökkentsük a lemaradást a Toyotával szemben. Ezen a hétvégén az az álmunk, hogy megismételjük a tavalyi eredményeinket; célunk az első ötben végezni.”

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 hibrid)
– A belgák sorozatban a harmadik dobogós helyezést célozzák meg
– Neuville mindössze kilenc ponttal van lemaradva a második helytől a pilóták ranglistáján

Thierry Neuville:  „Az Akropolisz Rallyt az egyik legnehezebb futamként értékelném a WRC-naptárban. Ez egy kis állóképességi verseny három napon keresztül, három különböző területen, három különböző szakaszon, amelyek mindegyikét kőkemény körülmények és meleg hőmérséklet jellemzi. Megbízhatóságra, erős autóra és minden kihíváshoz megfelelő beállításra van szüksége; ha minden körülmények között kényelmesen tud lenni az autóban, könnyebben megy gyorsan. Tavaly sokkal erősebbek voltunk versenytársainknál, így 1-2-3-at tudtunk bebiztosítani. Nagy eredmény volt ez az egész csapatnak, a márkának és nekünk, versenyzőknek is; Csodálatos érzés volt a Hyundai Motorsport 1-2-3-ában részt venni – elsőként –. Remélhetőleg ez valami, amit meg tudunk ismételni.”

Esapekka Lappi/Janne Ferm (#4 Hyundai i20 N Rally1 hibrid)
– Finnek, akik megváltást keresnek az otthoni visszavonulás után
– 2023-ban lesz a legénység második Akropolisz Rallye a WRC-ben

Esapekka Lappi : „A Kenya Safari Rally után az Akropolisz Rally a szezon legnehezebb versenye. A korábbi években nem volt túl fárasztó, hiszen rengeteg javítást végeztek az utakon. Azonban vagy nagyon kemény, vagy nagyon meleg, sőt néha mindkettő, és ez az, ami ezt a rallyt különlegessé teszi. Nagyon megterhelő a gumikra és a fékekre, és a vezetőkre is, hiszen folyamatosan hidratáltnak kell lennünk. Kerülnie kell a bajt, és meg kell próbálnia a tiszta vonalon tartani az autót, hogy mindig maximális tapadást érjen el. A cél a dobogóra való feljutás. Ott akarok lenni vasárnap, szóval erre kell törekednünk.”

Dani Sordo/Cándido Carrera (#6 Hyundai i20 N Rally1 hibrid)
– A duo visszatért a Hyundai i20 N Rally1 Hybridbe, hatodszor ebben a szezonban
– A spanyolok szeretnék megismételni a tavalyi dobogós helyezést

Dani Sordo:  „Az Akropolisz Rally nagyon durva, ami egyre jellemzőbb az ilyen típusú murvás rallykra. Általában jó a tapadás, mert a felület elég kemény a gumikon. Általában Görögországban kicsit magasabbra járatjuk az autót, mint más rendezvényeken a felszín és a kövek miatt. Nem nagy változás, de csak egy kicsit nagyobb védelmet ad az autónak. Meleg időre számítunk, ami szintén tovább fokozza a kihívást. Erre azonban nincs különösebb előkészületünk, csak egy kis vizet kell innunk és át kell küzdenünk. Csodálatos lenne idén megismételni a tavalyi 1-2-3-as helyezésünket, de az a célunk, hogy a legjobbat hozzuk ki az autóból, tisztán tartsuk, és minél több pontot szerezzünk.”

Hétvége történései
Csütörtök délelőtti shakedown után az Akropolisz Rally aznap este rajtol a vadonatúj, 1,48 km-es EKO Super Special Stage-vel.
A pénteki napot a festői SS2 Loutraki 1 (18,10 km) nyitja meg, a görög hegyek és a murvás pályák között húzódó szakaszok, amelyet az SS3 Pissia (16,43 km), a második Loutraki, SS5 Livadia (21,03 km) és SS6 Elatia (28,32 km) kör követ. ) zárja a napot
A szombati futás hat szakaszból áll, köztük a hétvége leghosszabb kihívásának kétszeri teljesítésével: Karoutes (28,49 km).
Vasárnap három utolsó teszt, köztük a 19,77 km-es SS15        Grammeni 2 Power Stage zárja az eseményt.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ