WRC Croatia Rally 2023 – Shakedown – LIVE

WRC Croatia Rally 2023 – Shakedown – LIVE

MEGOSZTÁS
WRC cars are seen during the World Rally Championship Croatia in Zagreb, Croatia on 19 April, 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202304190906 // Usage for editorial use only //

A futam előtti teszten halálos balesetet szenvedett a Hyundai Motorsport ír versenyzője Craig Breen. A tragédia árnyékában kezdődik a futam a mai shakedown-nal 11 órától.

Okić − 3.65 km − 09:00

A shakedown állása:

1. #69 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 1:55.7 1:54.0 1:52.8
2. #17 Ogier Sébastien – Landais V. Toyota GR Yaris Rally1 1:58.3 1:54.7 1:53.6
3. #8 Tänak Ott – Järveoja Martin Ford Puma Rally1 1:54.7 1:54.3 1:53.6
4. #4 Lappi Esapekka – Ferm Janne Hyundai i20 N Rally1 1:55.9 1:55.4 1:54.2
5. #18 Katsuta Takamoto – Johnston A. Toyota GR Yaris Rally1 1:58.0 1:55.9 1:54.7
6. #11 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 1:57.8 1:55.8 1:54.9
7. #7 Loubet Pierre-Louis – Gilsoul N.Ford Puma Rally1 1:56.9 1:55.3 1:55.6
8. #27 Cais Erik – Těšínský Petr Škoda Fabia RS Rally2 2:02.7 2:01.9 2:03.8 1:59.7
9. #20 Solberg Oliver – Edmondson E. Škoda Fabia RS Rally2 2:03.8 2:00.3 2:01.6 1:59.9
10. #21 Rossel Yohan – Dunand Arnaud Citroën C3 Rally2 2:04.8 2:02.0 2:00.0
11. #23 Greensmith Gus – Andersson Jonas Škoda Fabia RS Rally2 2:02.1 2:00.1
12. #24 Gryazin Nikolay – Aleksandrov K. Škoda Fabia RS Rally2 2:03.3 2:00.4
13. #30 Ciamin Nicolas – Roche Yannick Volkswagen Polo GTI R5 2:03.4 2:04.0 2:01.7 2:01.9
14. #25 Fourmaux Adrien – Coria Alexandre Ford Fiesta Rally2 2:18.3 2:03.8 2:02.2
15. #36 Cachón Alejandro – Jandrín Citroën C3 Rally2 2:25.9 2:05.0 2:03.0

WRC2
1. #27 Cais Erik – Těšínský Petr Škoda Fabia RS Rally2 2:02.7
2. #30 Ciamin Nicolas – Roche Yannick Volkswagen Polo GTI R5 2:03.4
3. #20 Solberg Oliver – Edmondson E. Škoda Fabia RS Rally2 2:03.8
4. #28 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Fiesta Rally2 2:06.7
5. #37 Herczig Norbert – Ferencz Ramón Škoda Fabia Rally2 evo 2:09.0
6. #38 O’Brien Patrick – O’Brien Stephen Hyundai i20 N Rally2 2:09.8
7. #41 Creighton William – Regan Liam Ford Fiesta Rally3 2:12.6
8. #35 Keferböck Johannes – Minor IlkaŠkoda Fabia RS Rally2 2:16.9
9. #25 Fourmaux Adrien – Coria Alexandre Ford Fiesta Rally2 2:18.3
10. #44 Pellier Laurent – Pelamourgues M. Ford Fiesta Rally3 2:18.8
11. #52 Ravenščak M. – Ravenščak D. Ford Fiesta Rally3 2:21.1
12. #48 Rensonnet Tom – Dumont Loïc Ford Fiesta Rally3 2:22.4
13. #36 Cachón Alejandro – Jandrín Citroën C3 Rally2 2:25.9
14. #39 Vossen Henk – van Hoek Radboud Škoda Fabia Rally2 evo 2:49.0
15. #34 Miele Mauro – Beltrame Luca Škoda Fabia RS Rally2 9:11.9

18. #37 Herczig Norbert – Ferencz Ramón Škoda Fabia Rally2 evo 2:09.0 2:06.0 2:05.3

./.

SRTH – Sikeres tesztversennyel kezdtük az évet Horvátországban

Sikeres tesztversennyel kezdtük az évet HorvátországbanA 2023-as WRC2 világbajnoki szezonra készülő Herczig Norbert és Ferencz Ramón április első hétvégéjén a horvátországi 2. Quattro River Rally Karlovac futamon készült a Horvát Rallyra, amelyen április 20-23. között már vb pontokért lépnek pályára. A teszt remekül sikerült, a páros megismerte a speciális aszfalttal borított horvát pályákat.
„Amiért jöttünk azt megkaptuk” – kezdte a hazaút előtt az értékelést Herczig Norbert. „Extra hasznos kilométereket tettünk meg, egy szokványos tesztnél is többet jelentett ez a két nap. Ezeken a nagyon kikopott fehér aszfaltos szakaszokon megtalálni a kanyarsebességet, a helyes féktávokat, hozzászokni a pillanatról pillanatra változó tapadási viszonyokhoz csak itt lehet. Nagyon nehéz eldönteni, hogy egy-egy kanyar előtt a fehér aszfalt melyik változatával találkozunk, sokszor érzésre kell menni, ezért nem túlzás azt mondani, hogy erre a vb futamra csakis ilyen körülmények között lehet felkészülni.”

A Skoda Rally Team Hungaria párosa ötödik lett a versenyen, ám a helyezést árnyalja, hogy a második gyorsasági szakaszon egy a beíróban történt apró félreértés miatt egyperces büntetést kapott a magyar páros.

„Mivel nem a végeredmény miatt jöttünk, nem sokat foglalkoztunk a büntetéssel. Igaz, nélküle dobogóra állhattunk volna a két világsztár mögött. Hét hónapja nem ültünk autóban, így az első éles kilométereinket a verseny shakedownján tettük meg, ehhez képest elégedettek vagyunk a tempóval is” – fűzte az eredményhez Herczig Norbert.

A futam első gyorsaságiján azonban ez a több mint féléves kihagyás nem látszott, a szakaszt a Herczig-Ferencz páros nyerte, majd a második körben tizedre azonos idővel holtversenyben végeztek az élen Nikolay Gryazinnal. A végeredményhez hasonlóan ennek a részeredménynek sem tulajdonított nagy jelentőséget Norbi.

„Karikáztunk egy kicsit a városban a bóják között, ami jó volt, de nem szabad ebből sem messzemenő következtetéseket levonni. Badarság lenne azt gondolni, hogy ezzel most megérkeztünk az élmezőnybe. A pályaismeretünknek köszönhetően az ERC-ben már ott voltunk, de látni kell, hogy a vb-n újra tanulni fogunk. Mi sem várjuk azt, hogy Gryazinnal, Greensmith-szel és a többi sztárral leszünk partiban ebben az évben, és ezt a szurkolóinknak és a magyar sportszakmának is látni kell. Ha feltétlenül az eredményeket akarjuk vizsgálni, akkor az adhat támpontot, hogy a helyi menőnek számító Turk Rok-nál gyorsabbak voltunk, és a WRC2 Masters olasz világbajnokánál is jobb volt a tempónk. Utóbbi egyébként remek sportember, összebarátkoztunk vele a verseny alatt.”

A hétvégén szakmai szempontból a vasárnapi nap volt fontosabb, amikor három gyorsasági szakaszt három alkalommal teljesített a mezőny, és közte volt két olyan pálya is, amellyel a vb futamon is találkozik majd Herczig Norbert és Ferencz Ramón. Az egyik legfontosabb tapasztalatot mégis szombaton szerezte a páros.

„A második gyorsaságin egy kicsit vizes volt az aszfalt, mi pedig feltettük azt az intermediate abroncsot, ami normál körülmények között hibátlan lett volna, de ezen a fehér aszfalton nem működött. Négy kerékkel csúsztunk a padkák között, lidérces volt. Már emiatt a tapasztalat miatt megérte elindulni, a világbajnoki futamon ezen akár az egész verseny elúszhatott volna, de most már tudjuk, hogy ilyen körülmények között mi a jó választás a horvát pályákon. Vasárnap is sokat tanultunk, ezért is mondtam az elején, hogy amiért jöttünk, megkaptuk.”

Hét hónap sok idő, ennyi kihagyás után a csapattal való közös munkát is fel kellett frissíteni, ami talán a legkönnyebb feladat volt, mert flottul ment a közös munka. A Skoda Fabia Rally2 evo szokás szerint hibátlanul üzemelt, a pálya szélén pedig a szurkolók is szép számmal bíztatták a versenyzőket, és magyarok is voltak közöttük.

„Az ERC-ben már többször megéltük azt a fantasztikus érzést, amikor a világ egy távoli pontján magyar szót hallasz, magyar zászlót látsz, és ez elmondhatatlanul motivál minket. Szerencsére most is ott voltak a hazai szurkolók közül néhányan, köszönjük nekik a bíztatást. A vb futamra biztosan sok magyar rajongó érkezik, emiatt is nagyon várjuk a két hét múlva rajtoló versenyt” – fejezte be Herczig Norbert.

A Skoda Rally Team Hungaria versenyzői 2023. április 20-23-án a Horvát Rallyval kezdik meg első WRC2-es világbajnoki szezonjukat, Horvátországban, a Horváth Rallyn.

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ