Rovanperä ádáz küzdelemben kapaszkodott fel az élre

Rovanperä ádáz küzdelemben kapaszkodott fel az élre

MEGOSZTÁS
Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Greece in Lamia, Greece on 9,September. 2023 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202309090180 // Usage for editorial use only //

A mai nap hat gyorsasági szakaszából, Rovanperä öt, míg Neuville egy szakaszt nyert. A délelőtti ádáz küzdelem délutánra egy túlélő versennyé alakult át, mivel a hőség és a kőkemény sziklás utak súlyos áldozatokat követeltek az EKO Acropolis Rally szombati versenynapján.

Neuville 10,9 másodperces előnye volt, amikor a délutáni kör első szakaszán egy lyukba esett és összetörte a Hyundai i20 N jobb első felfüggesztését, valamint megsérült a kormány összekötője is.

Neuville vesztét követően Ogier maradt az élen, de a francia, aki 12,4 másodperccel csapattársa, Rovanperä előtt vágott neki a nap utolsó Eleftherohori szakasznak, egy sziklát söpört el, amely tönkretette a Toyota GR Yaris bal hátsó felfüggesztését, így az utolsó útszakaszon feladta a versenyt, míg Rovanperä az élre került.

A 22 éves versenyző több mint két perc előnnyel indul az utolsó szakaszon a Hyundai Motorsport Dani Sordoval szemben. A vasárnapi győzelemmel egy újabb lépéssel közelebb kerülne a “back-to-back” világbajnoki cím megszerzéséhez.

Sok minden történt ma az élen – mondta kissé megdöbbenve Rovanperä. “Persze szép csata volt, de nem volt a legkönnyebb nyomulni Sebbel, mert a bajnokságra kellett gondolnunk. Azt hiszem, jó napunk volt, gyorsak voltunk, de egyben is tartottuk az autót” – tette hozzá.

Délután az egész mezőnyben drámák sora zajlott. A bajnoki pontversenyben Rovanperä legközelebbi bajnoki kihívója, Elfyn Evans EV üzemmódban bicegett a 9. szakasz céljáig, amikor a Toyotája túlmelegedett. A walesi az ötödik helyre esett vissza, majd a második helyre vissza küzdötte magát, míg végül az utolsó gyorson Sordo mögé a harmadik helyre csúszott vissza.

Sordo a pénteki nyitó szakaszt a hetedik helyen zárta, de ahogy a körülötte lévők bajba kerültek, úgy kúszott feljebb az összetettben, míg a mai szakasz után 5,0 másodperc előnnyel zárta a második helyen Evans előtt.

Annak ellenére, hogy 3 perc 40 másodperces időbüntetést kapott a pénteki gumiszerelési zónából való késés miatt, az M-Sport WRT pilótája, Tänak tiszta versenyt futott riválisaihoz képest, és a kilencedikről a negyedik helyre lépett előre, megelőzve az ötödik és hatodik helyen álló Esapekka Lappit és Takamoto Katsutát.

Egy váltóhiba miatt Lappi Hyundai-ja csak hátsókerék-hajtással rendelkezett, míg Katsuta a Karoutes 2 szakaszon való nehézkes áthaladás során kétszer is megállt, hogy kerékcserét hajtson végre a GR Yarisán.

A WRC2-es versenyzők alkották az élmezőny fennmaradó részét, és a norvég Andreas Mikkelsen volt az, aki egy Škoda Fabia RS Rally2-vel végrehajtott lenyűgöző visszatérés után vezeti a kategóriát. Gus Greensmith lett a nyolcadik, míg Yohan Rossel és Grégoire Munster egészítette ki a top 10-et.

A vasárnapi finálé összesen 42,37 kilométert tesz ki. Lamiától északnyugatra, és a klasszikus Tarzan-teszttel kezdődik. A Grammeni dupla futamai zárják a versenyt, az utóbbi alkotja a Wolf Power Stage-et, ahol bónusz pontok szerezhetők.

1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 2:29:40.5
2. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +2:04.4
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +2:09.4
4. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +4:49.7
5. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +6:16.2
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +7:02.2
7. Mikkelsen/Eriksen – Škoda Fabia RS Rally2 +8:51.1
8. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +8:51.5

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ