Rovanperä a kenyai éllovas szombat este! Még hat gyors van hátra!

Rovanperä a kenyai éllovas szombat este! Még hat gyors van hátra!

MEGOSZTÁS
Kalle Rovanperä (FIN) Jonne Halttunen (FIN) Of team TOYOTA GAZOO RACING WRT are seen performing during the World Rally Championship Kenya in Nairobi, Kenya on 30,March. 2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202403300089 // Usage for editorial use only //

Ez volt az ikonikus és igányes verseny leghosszabb napja, 160,96 versenykilométerrel, amely az Elmenteita-tó körüli három szakaszból álló két körben szerepelt a futam programjában. A csapatoknak a hétvége eddigi legkeményebb körülményeivel kellett szembenézniük, változatos sziklás és homokos pályákkal, valamint heves esőzésekkel.

Rovanperä 56,9 másodperces előnnyel vágott neki a napnak, miután pénteken mind a hat szakaszt megnyerte. Ez lehetővé tette számára, hogy óvatosabban álljon hozzá a szombati kihívásokhoz, de így is majdnem 25 másodperccel megnyerte a Sleeping Warrior reggeli szakaszát – a rali leghosszabb, 36,08 kilométeres gyorsát -, mivel a versenytársak többsége bajba került, köztük két csapattársa is.

A nap elején második Evansnek már a reggeli első szakasz elején meg kellett állnia, kerékcserére és közel 1 perc 50 másodpercet veszített. A Sleeping Warrior vége felé újabb defektet kapott, ami további 40 másodpercébe került.

Ugyanezen a szakaszon Katsuta dupla defektet kapott, aminek következtében több mint egy percet veszített, és a másodikról a harmadik helyre esett vissza, de a délutáni első szakaszon visszaszerezte ezt a pozíciót, miután mindkét futamon a leggyorsabb volt Soysambun keresztül. Miután a második szakaszon tisztán átjutott az alvó harcoson, a napot két perccel Rovanperä mögött, de több mint egy perccel a harmadik helyezett Adrien Fourmaux (M-Sport Ford) előtt zárta.

Délután visszavágott, és az utolsó előtti teszten Evans érte el a legjobb időt, de az Alvó Harcos ismét harapott, így néhány kilométerrel a vége előtt meg kellett állnia, és újabb kerékcserére kényszerült. Újabb két percet veszített, de Evans így is a negyedik helyen végzett a szombati napon, megelőzve fő bajnoki riválisát, Thierry Neuville-t (Hyundai).

A 2024-es új pontozási rendszer szerint a pontokat a szombat végén elért helyezések alapján osztják majd ki – amennyiben a versenyzők vasárnap befejezik a versenyt, amikor akár 12 további pont is szerezhető.

Thierry Neuville és Martijn Wydaeghe egy erős, tiszta délelőttön vadásztak az ideiglenes dobogós helyekre. A belgák a nyitószakasz után az összesítésben a harmadik helyre léptek előre, majd az SS9 Elmenteita 1 szakaszgyőzelemmel tovább zárkóztak. Csapattársaik, Esapekka Lappi és Janne Ferm szintén jó tempót diktáltak, és a Hyundai Motorsport 1-2. helyezést értek el a szakaszon – annak ellenére, hogy a reggeli három defektjük közül a másodikat kapták. Karakterépítő futam volt ez Ott Tänak és Martin Järveoja számára, akiknek kézjelekkel kellett közölniük a tempójelzéseket, miután az átbeszélőjükkel problémák adódtak.

A Sleeping Warrior első próbálkozása után Neuville és Wydaeghe a második helyen haladt a délutáni kör felé. Sajnos az előretörésük aztán megakadt, amikor egy időszakos üzemanyag-ellátási probléma jelentkezett. A belgáknak többször is meg kellett állniuk, hogy újraindítsák és folytassák, ezzel kiestek a dobogós helyekről. A csapat most az ötödik helyen áll, hat szakasz van hátra.

Tänak és Järveoja számára egy tiszta délután ért véget, mivel a #8-as Hyundai Shell Mobis World Rally Team legénysége szakaszgyőzelmet aratott a Sleeping Warrior megismételt szakaszán. Az egész nap egyenletes tempójuknak köszönhetően az észtek visszatértek az első tízbe az összesítésben. A 11. és 12. szakaszon végig egyenletes futamot követően Lappi és Ferm szélvédője a nap utolsó szakaszán madarakkal való ütközést követően eltörött, így kénytelenek voltak óvatosan, csökkentett sebességgel navigálni a hátralévő kilométereket; a finnek a 13. helyen állnak az értékelésben.

Rovanperä:”Jó, hogy a mai napot erős előnnyel zárjuk. Ma reggel az volt a tervünk, hogy csak elég óvatosan, egyenletes tempóval haladunk, és nem hibázunk. A Sleeping Warriorral elért időnk jó volt: mindenkinek voltak problémái, én pedig úgy éreztem, hogy egész jól tudom kezelni a tempót. Csak próbáltam kezelni a kockázatot, nem erőltettem annyira a durva vagy trükkös helyeken, és egy kis szerencse is kell, hogy minden jól menjen. Nem mindig olyan élvezetes így vezetni, hogy minden egyes sziklát megpróbálok megkerülni, de eddig kifizetődött. Holnap még mindig kemény nap vár ránk, és megpróbáljuk befejezni a munkát.”

Neuville: : “Nagyon csalódott vagyok a mai eredmény miatt. Nehéz, amikor rengeteg energiát fektetsz a felkészülésedbe erre a napra, és nem kapod meg a jutalmad. Annak ellenére, hogy egész hétvégén versenyképesek voltunk, az autóban kialakult néhány probléma, amit nem tudtunk magunk megoldani, és az egész körön keresztül ezzel kellett folytatnunk. Továbbra is küzdöttünk, és holnap is folytatni fogjuk – kihívásokkal teli nap lesz, és még mindig a célba kell érnünk, de nyomni fogjuk, és meglátjuk, mire leszünk képesek.”

1. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 2:48:50.2 ó
2. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:08.9 p
3. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +3:13.3 p
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +5:35.6 p
5. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +11:48.6 p
6. Greensmith/Andersson – Škoda Fabia RS Rally2 +15:02.0 p
7. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 +16:57.0 p
8. Kajetanowicz/Szczepaniak – Škoda Fabia RS Rally2 +21:15.7 p




matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ