Rónai Tamás – kikapcsolódás, és ajánlat a Formula 1 előszobájából!

Rónai Tamás – kikapcsolódás, és ajánlat a Formula 1 előszobájából!

MEGOSZTÁS

A sportolók is ugyanolyan emberek, mint bármelyikünk. Ők is egyek, a sok közül, és szükségük van időnként lazításra, pihenésre, a kikapcsolódásra. Az autóversenyző pedig pontosan az a fránya fajta, amelyik mindezt csak benzingőzös légkörben, vagy épp kormánnyal a kezében tudja maradéktalanul véghezvinni…

atomci

Pontosan ez történt tegnap Gyöngyösön, a Brezova Gokartland pályáján, ahol Magyarország legifjabb és legtehetségesebb autóversenyzőinek színe-java gyűlt össze, hogy egy kis baráti lazulás során eressze ki a gőzt, mielőtt mindenkinek tovább folytatódik a küzdelem a saját színterén, a bajnokságokban. Az egyik résztvevőt, Rónai Tamást kérdeztük arról, hogyan zajlott ez a kis ankét, és mivel teltek az előző napjai.

Tamás, egy elég hosszú szünet van most az országos bajnokságban, ahol csapatoddal, a Gender Racing Team-el szerepelsz. Hogyan tudsz kikapcsolódni, de ugyanakkor felkészült is maradni a következő kihívásokra?

A napi munka mellett, amit holtszezon során, és a bajnokságban lévő hosszabb szünetek alatt is el kell végezni, néha nem árt néha kicsit lazítani is. Remek alkalom ilyenkor a barátokkal találkozni, és mivel nagyon úgysem tudunk attól elvonatkoztatni, amivel foglalkozunk, így külön öröm, ha ezt benzingőzös közegben tehetjük. Erre biztosított remek alkalmat egy invitálás, aminek során, a tegnapi napon négy társammal, kollégámmal a Brezova Gokartland tulajdonosának meghívására egy kötetlen, szuper napot tölthettünk el együtt.

Mivel telt a nap egy gokart pályán? Szabad tippelni?

akart

(nevet) Természetesen előkerültek a pályán található új gokartok is, és versenyeztünk is egymás ellen, de mindenféle eredményhajhászás nélkül, teljesen csak az élvezeti oldalát megfogva a dolognak. Ezért például az órát „elfelejtettük”, nem is használtuk. A pályán lévő, többi bérelhető autót is meghajtottuk, szintén csupán fun jelleggel. Nem úgy nézett ki még a reggeli indulásnál, hogy minderre lehetőségünk adódik, de aztán az időjárás kegyes volt hozzánk, és egy nagyszerű, beszélgetős, gokartozós, sütögetős napunk kerekedett!

Hányan voltatok, kik voltak ott az „ankéton”?

Fodor Árpi gokart versenyző, a jövő héten már Argentínában rajthoz álló Wtcc pilóta Nagy Dani, és Nagy Norbi Etcc versenyző a Zengő Motorsportból, Nagy István Ármin magyar és közép európai KZ gokart bajnok – pályatulajdonos, Horváth Richárd instruktor, televíziós műsorvezető-szerkesztő, valamint jómagam koptattuk az aszfaltot, a gumikat, és a porckorongokat! (nevet)


ateamb

Ha már aszfalt és gumik, nem mehetünk el a kérdés felületes érintése nélkül – hiszen találkoztunk is -, hogy érezted magad az előző hétvégén, a Hungaroringen?

Köszönöm szépen, igazán remekül. Ha a Formula 1 Magyarországon van, akkor ott van a helyem, és mint az előző években mindig, most is megadatott a lehetőség, hogy egy résztvevő csapat vendégeként, testközelből követhessem a hétvége történéseit. A nagydíj egyik betétfutamának, az igen neves és erős Gp2 szériá éllovas csapatának, az olasz Prema Racing-nek köszönhetően nagyon sok dologgal találkozhattam, a Forma 1 ajtaján kopogtató versenyzőkkel, mérnökökkel, szakemberekkel értekezhettem, beszélgethettem, megnézhettem a rajtrácson, közvetlenül a verseny előtti pillanatokat is. Az elmúlt esztendőkben a spanyol Campos meghívására látogathattunk ki édesapámmal, az is szenzációs élmény volt, de amit az olasz újonc, a Prema művel ebben a sorozatban, az egészen fenomenális. Nem titkolt szándékom, hogy majd én is egy komoly, nemzetközi szériában folytassam a karrierem, és már ajánlattal is rendelkezem.

Elárulsz esetleg olvasóinknak érdekes részleteket?

Hogyne, természetesen, hiszen nem titok! A Campos Racing Gp3-as csapatánál egy rendkívül előnyös ajánlatot tettek elénk, mindenkinél kedvezőbb feltételekkel ugorhatnék be az F1 közvetlen előszobájába. A Campos Racing Team sokaknak a Wtcc-ből csenghet ismerősen, de a csapat az autósport szinte minden lényegi területén ott van, tulajdonosa és atyja az az Adrian Campos, aki az első spanyol Formula 1-es csapatot alapította, és érdekesség, hogy ő fedezte fel, mentorálta, indította el a pályán Fernando Alonso-t is.

Ám mielőtt az engem követők, és értem szorítók belelkesednének, le kell szögeznem, hogy még ez a „mérsékelt” ajánlat is olyan financiális terheket jelent, melyeket egyelőre nem tudunk kitermelni. Bízom benne, hogy ez a tendencia egyszer csak megfordul majd, mert nagyon-nagyon nehéz egy pilótának, egy versenyzőnek mindazt csupán nézni, ami egy Gp2 paddockban történik…

ahelmets

Pláne azokat a versenyeket, amiket a betétszériák produkálnak. Szerinted miért örvend töretlen népszerűségnek a Formula 1, amikor a versenyek tulajdonképpen laposak, és álmosítóak?

Egy remekül összerakott brand a Formula 1, amely annak ellenére, hogy sportágilag most éppen egy nehezebb szakaszát éli, gazdaságilag mindig stabilan, két lábbal áll a földön, és erős tartalékokkal rendelkezik. Ehhez a brandhez pedig mindenki egyformán tartozni akar, a szponzorok, támogatók, de ugyanúgy a szurkolók is. A betétszériákban ehhez képest sokkal jobb versenyeket, valódi küzdelmet láthatunk, de mivel ezek a nevükhöz mérten vannak kezelve, kisebb népszerűségnek is örvendenek. Én versenyzői szemmel többre értékelem a Gp2-es bajnokság küzdelmeit, de ettől függetlenül a Forma 1-et is szeretem, hiszen mégiscsak a világ legnagyobb autósport „buliját” hozzák el tálcán nekünk!

Végezetül, tudva lévő, hogy komoly változások előtt áll a Forma 1. Te magad, hogy látod, jó irányba fogja ez elmozdítani a szériát, vagy esetleg még messzebbre kerül az eredetileg megfogalmazott, és sokak által a mai napig visszasírt lényegétől?

Úgy gondolom, kívülről nem látunk bele olyan mélységekbe, hogy mindezt hitelt érdemlően ki tudjuk következtetni, így azt hiszem, marad a várakozás, és a reménykedés, hogy ezúttal tényleg sikerül majd visszatalálni arra az útra, amely a nézőknek, szurkolóknak és a versenyzőknek is a legnagyobb komfortérzetet adja!

Forrás: Tóth Krisztián Márk / Sportivo.hu

Képek: Rónai Tamás / Nyolczas Csaba

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ