Kris Meeke és navigátora Paul Nangele egy gyakorlatilag számukra hibátlan napot követően, folyamatosan növelték előnyüket ellenfeleikkel szemben a Leon közeli hegyi szakaszokon, tökéletesen védekezve. Az M-Sport világbajnoki címvédője Ogier mindent megpróbált, de hibázott – megforgott – és a kétszeresére nőtt az addigi hátránya. A futam zárónapja előtt a várt eső ellenére kemény gumikon versenyző és kockáztató citroenes brit előnye 30.9 másodpercre nőtt.
Meeke: Eddig ez egy tökéletes hétvége a számunkra. A futam végkimenetelét meghatározó két kör volt. Kockáztattunk, de működött a tervünk – nyilatkota a Meeke.
A futam állása 17 szakaszt követően:
1. Meeke / Nagle (Citroën C3 WRC) 2:47:33.3 ó
2. Ogier / Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) +30.9 s
3. Neuville / Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +1:10.5 p
4. Tänak / Jarveoja (Ford Fiesta RS WRC) +2:12.6 p
5. Paddon / Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:25.5 p
6. Latvala / Anttila (Toyota Yaris WRC) +4:32.6 p
7. Hänninen / Lindstrom (Toyota Yaris WRC) +4:32.9 p
8. Sordo / Marti (Hyundai i20 WRC) +5:16.1 p
SS17 – Street Stage Feria de Léon – 1.33 km
Ogier nyerte a szakasz Neuville és Sordo előtt.
SS15 – SS16 – SSS Autódromo de Léon – 2.30 km
Mindkét városi gyorsot Evans nyerte.
Evans: Nagyon nehéz napunk volt eddig, de a délelőtt pozitív volt a számunkra. A délután már nem volt olyan jó, de több jó pillanattal versenyztünk. Az esővel szerencsénk volt, mert száraz felületen teljesítettük a szakaszokat,még a megérkező eső előtt.
SS14 – El Brinco 2 – 10.09 km
Tänak nyerte a gyorsot Ogier és Neuville előtt Meeke a 4. helyen finiselt.
Tänak arra panaszkodott, hogy nagyon sokat mozgott az autó hátulja a friss gumikon. Neuville kinyírta a gumijait, a lágyakelhasználódtak és csak egy pótkereke maradt. Sordonak spórolnia kellett, mert a nyomás csökkenése miatt világító kontroll lámpa jelzéssel jött át. Ogier gyakorlatilag feladta, Meeke túl gyors ésa korábbi hiba után elfogadja a második helyet! Meeke örömmel mondta, hogy kockáztattak és bejött!
SS13 – Lajas de Oro 2 – 38.31 km
A szakaszt Meeke nyerte, Neuville és Tänak előtt. A hibázó Ogier 18.2 másodpercet kapott a Citroen Racing brit pilótájától.
Meeke: Tudtam, hogy ez lesz a kulcs gyors a délutáni körben. Jó döntésnak bizonyult a kemény gumik elől, míg lágyak hátul kombinációja. Jó az időnk, de még nagyon hosszú a futam.
#WRC #RallyMexico SS13 underway for @krismeeke… 38.31km to go in Lajas de Oro! pic.twitter.com/z3qFFy1zHB
— Citroën Racing (@CitroenRacing) 2017. március 11.
Evans a tapadás hiányát említette. Latvala arról beszélt, hogy a puha gumik nem bizonyultak jó választásnak, a kemény kellett volna, ugyanis nem jött a várt eső. Tänak elégedett volt a gyors elejével, míg a szakasz végével már nem. Hänninen is a gumiválasztásra panaszkodott. Sordo nyitott csomagtartóval autózott, miután kereket cseréltek egy defekt miatt. “Nagyon csúszott a szakasz vége, megforogtunk, jó 10 másodperceünkbe került” – nyilatkozta Ogier.
SS12 – Media Luna 2 – 27.42 km
Ogier nyerte a szakaszt, Meeke és Sordo előtt. Az M-Sport négyszeres világbajnoka 2.2 másodperccel lépett közelebb Meekehez. Latvala “gumitesztnek” szánta a gyorsot. Paddon a puha gumira tette le a voksát a következő szakaszra. Tänak sérült orral érkezett meg. Hänninen a szervizben kapott gyógyszernek köszönhetően jobban van. Neuville alatt az autó nagyon csúszott, a kemény abroncsok jobbak lettek volna, de az egész délutáni kör egy kompromisszumos megoldást kíván. Meeke arról beszélt, hogy a shakedownon kapott defekt után okosan kellett autózni.
Ogier: Úgy szeretnék vezetni, mint ezen a gyorson. Mindent megtettem, amit csak tudtam. Ez egy tiszta gyors volt, nagyjából a határon autózva.
Sordo büntetését 2×5 percről csökkentették! ( SS7 – 4:15 perc, míg az SS8 3:31.6 perc ), így a tizenkettedik helyről a nyolcadikra lépett előre.
Gumi információk:
Ogier 2 db kemény és 3 db lágy, Meeke 3 db kemény és 2 db lágy, Meeke 4 kemény és 2 db lágy, Latvala / Hänninen 5 db lágy, Sordo / Paddon 3 lágy, 2 kemény, míg Neuville 4 db lágy és 1 db kemény abronccsal vágott neki a délutáni körnek.
matezsoltee