Legjobb Mitsubishis az R5-ösök nyomában

Legjobb Mitsubishis az R5-ösök nyomában

MEGOSZTÁS

velenczei_mesterhazi_szilveszter

Overdose Racing Team – Penta Szilveszter Rallye 2016, 2016. december 27-29.

Velenczei Ádám – Mesterházi Márk, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

 

Amit csak a technika megengedett, mindent beleadott Velenczei Ádám a Szilveszter Rallyes szereplésébe. Az Overdose Racing Team fiatal pilótája állta a sarat a Mitsubishi Lancer Evo IX R4-essel az R5-ös gépekkel szemben. Habár a dobogóra nem fért fel, legjobb Mitsubishisként, az abszolút 4. pozícióban zárta az óévbúcsúztató futamot. A verseny után azt is elárulta, mik a tervei a 2017-es esztendőre.

 

Velenczei Ádám: A pályabejáráson egyből kiderült, hogy a kijelölt szakaszok nem igazán kedvezőek a Mitsubishinek. Nagyon szűkek voltak a pályák, az átlagsebesség pedig 100 km/h alatt volt végig. Sok R5-ös autó nevezett erre a futamra, akikkel szemben igyekeztünk végig tartani a lépést, maximumon nyomni a gázt.

Az esti gyorson nem kezdtünk annyira jól, ami legfőképp annak tudható be, hogy sokat kellett állnunk, várnunk, így hideg gumikkal tudtunk elrajtolni. Többször meg is csúsztunk a kanyarokban, ahol pár másodperc bent is maradt. Ám így is, az abszolút 7. helyről várhattuk a másnapi folytatást.

Úgy mértem fel, hogy inkább a ring külső az, ahol meg tudjuk fogni a többieket, ezért főleg arra a szakaszra koncentráltunk. Sajnos nem igazán jöttek be a számításaim, az R5-ösökkel szemben ott is alul maradtunk. Azt érzem viszont, hogy végig a maximumon autóztunk, ennél többet már nem lehetett volna kihozni a technikából. Az R5-ösökkel szemben nem szégyen kikapni; örülünk neki, hogy a Mitsubishik között mi lettünk a legjobbak, és az abszolút 4. pozícióban végeztünk. Mesterházi Márknak ez úttal is köszönöm a segítségét, akárcsak tavaly, most is hatékonyan tudtunk együtt dolgozni, remek hangulatban.

Tisztán látjuk, hogy ha jövőre komolyan bele szeretnénk szólni a magyar bajnokság küzdelmeibe, akkor elkerülhetetlen a technikaváltás. A Mitsubishi után nagy az ugrás egy R5-ösre, de minden erőnkkel azon leszünk, hogy 2017-ben egy ilyen autóval indulhassunk, és lehetőséget nyissunk magunk előtt a további fejlődésre.

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ