
A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team pilótája, Kalle Rovanperä bejelentette, hogy a 2025-ös szezon végén visszavonul a raliból, és izgalmas új kihívásnak áll szembe a motorsportban.
A kétszeres FIA rali-világbajnok továbbra is a TOYOTA GAZOO Racing család tagja marad, miközben ambiciózus új kihívásnak áll szembe, amelynek célja a pályaversenyzés legmagasabb szintje. 2026-ban a TGR támogatásával a japán Super Formula bajnokságban fog versenyezni, és a motorsportban eddig példa nélküli átállás keretében a világ egyik leggyorsabb együléses versenyautójának volánja mögött teszteli magát.
Rovanperä 2020-ban, 19 évesen kapta meg a TGR-től a lehetőséget, hogy a sport legmagasabb szintjén versenyezzen, és azóta fiatal rallyversenyzőként példátlan sikereket ért el. Gyors tanulási és alkalmazkodási képességét bizonyítva a WRC legfiatalabb dobogós versenyzője lett, amikor 2020-ban, mindössze második rajtján a svéd ralin harmadik lett. A következő évben az észt ralin elért győzelmével a WRC legfiatalabb győztes versenyzője lett.
Amikor a 2022-es szezonra bevezették a Rally1 hibrid szabályokat, Rovanperä, navigátora Jonne Halttunen és GR YARIS Rally1 autójuk kombinációja verhetetlennek bizonyult. Rovanperä az első hét rallyból ötöt megnyert, és a hatodik győzelme a Rally New Zealand versenyen elég volt ahhoz, hogy mindössze 22 évesen és egy naposan a legfiatalabb világbajnoknak koronázzák.
Rovanperä és Halttunen 2023-ban még konzisztensebb teljesítménnyel védte meg bajnoki címét, a 13 futamból mindössze egyet kivéve mindegyiken a legjobb négyben végzett. 2024-ben hét rajtból négyszer nyertek, ezzel segítve a TGR-WRT-t a negyedik egymást követő gyártói bajnokság megszerzésében.
2025-ben még három rally van hátra, és Rovanperä továbbra is versenyben van a négy év alatt harmadik pilóta bajnoki címéért. A Rally Islas Canarias ismeretlen aszfaltútjain elért domináns győzelme és a Rally Finlandon elért, régóta várt első hazai győzelme – a WRC történelmének leggyorsabb futamával – szintén hozzájárult a TGR erős vezetéséhez a gyártók bajnokságában.
A WRC-ben töltött ideje alatt Rovanperä sebességével, vezetési képességeivel a nehéz körülmények között és hidegvérű nyugalmával a küzdelem hevében örvendeztette meg a rajongókat. Azzal, hogy a szakaszokon a határait feszegette és értékes visszajelzéseket adott mérnökeinek, segítette a TGR-t abban, hogy egyre jobb autókat gyártson.
A TGR-WRT számára kiváltság volt, hogy egy ilyen tehetséges fiatal pilótával dolgozhatott, figyelhette fejlődését és együtt érhetett el ennyi sikert. A csapat alig várja, hogy kövesse és támogassa őt következő kihívásában. Addig is a csapat, Rovanperä és Halttunen arra koncentrálnak, hogy a szezon hátralévő rallyversenyein a lehető legerőteljesebben zárják le ezt a fejezetet. A TGR-WRT 2026-os pilótafelállásáról a megfelelő időben tesznek bejelentést.
Kalle Rovanperä
„Ez a döntés nem volt könnyű, de már egy ideje gondolkodtam rajta. Miután ennyi idősen már ennyit elértem a rallyban, elgondolkodtam, milyen más lehetőségek vannak még előttem, és milyen más kihívásokra szeretnék vállalkozni. Nehéz döntés volt, de úgy érzem, ez a helyes lépés, hogy megvalósítsam következő álmaimat és kihívásaimat. Különleges, hogy a TOYOTA GAZOO Racing támogatást nyújt nekem ennek az új kihívásnak a kezdetétől fogva, és hogy versenyezhetek a Super Formula-ban.
Tudom, hogy ez egy nagy ugrás a rallyból, de nagyon várom, és a TGR-rel együtt jó tervünk van, hogy a lehető legjobban felkészüljünk és a legtöbbet hozzuk ki belőle. Mióta kisgyerekként elkezdtem vezetni, az volt az álmom, hogy WRC-pilóta legyek, megnyerjek egy rallyt és világbajnok legyek. Hogy mindezt ilyen fiatalon elértem, hihetetlen érzés, és ezért nagy köszönettel tartozom a TGR-WRT-nek: együtt nagyon nagy dolgokat vittünk véghez, és öröm volt egy ilyen fantasztikus csapattal dolgozni. Jonne-nak is nagyon hálás vagyok a segítségéért, amit az első közös napjaink óta nyújtott nekünk. Nagyon köszönöm minden rajongónak is, akik minden hullámvölgyben támogattak minket. Még három rally van hátra, és mindent meg fogunk tenni, hogy a végéig nyomjuk.
Jari-Matti Latvala (csapatfőnök, TGR-WRT)
„Kalle már eddig is figyelemre méltó karriert futott be a WRC-ben a TOYOTA GAZOO Racing csapatával: ő lett a rally történetének legfiatalabb győztese, majd a legfiatalabb világbajnok, és kétszer nyerte meg a pilóták bajnokságát. Tekintettel arra, hogy ennyit elért, és még mindig olyan fiatal, természetes, hogy újabb kihívásokra vágyik, amíg erre képes. Láttunk már versenyzőket, akik kipróbálták a rallyt, de nagyon ritkán fordult elő fordított helyzet: hogy egy rallyversenyző átálljon a pályaversenyzésre, és megpróbálja felvenni a kesztyűt a legjobbakkal, főleg nem az együléses versenyautókban. A TGR hisz abban, hogy segíteni kell a versenyzőknek álmaik megvalósításában, és nem hiszem, hogy sok gyártó adna ilyen lehetőséget egy versenyzőnek, ami mindkét fél számára nagyon izgalmas. Kalle Jonne-val együtt nagy szerepet játszott csapatunk elmúlt néhány szezonban elért sikereiben, és mivel még három rally van hátra, tudom, hogy biztosan világbajnokként szeretné befejezni rally karrierjét – bár két csapattársa is nagyon szeretne nyerni. Hiányozni fog a csapatunkból, de a TGR keményen dolgozik a tehetséges fiatal raliversenyzők fejlesztésén, és bízhatunk abban, hogy 2026-ban és azután is számíthatunk egy erős versenyzői felállásra.
Kövess minket!
Kövesd a TOYOTA GAZOO Racing WRT-t:
∇Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
∇X: https://x.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
∇Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)
∇YouTube: https://www.youtube.com/@TOYOTAGAZOORacingJPchannel
A TOYOTA GAZOO Racing WRC 2025 hivatalos partnerei

./.
matezsoltee















