A TGR bajnoki címért küzdő versenyzői aszfaltos kalandba kezdenek

A TGR bajnoki címért küzdő versenyzői aszfaltos kalandba kezdenek

MEGOSZTÁS

Közép-európai rali: Előzetes A TOYOTA GAZOO Racing bajnoki címért küzdő versenyzői aszfaltos kalandba kezdenek

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team idei FIA rali-világbajnoki címért folytatott küzdelme izgalmas új szakaszba lép, amikor október 16-19. között Németország, Csehország és Ausztria aszfaltos szakaszain megrendezésre kerül a Közép-európai Rali.

Hét egymást követő murvás verseny után a pilóták, két egymást követő, kihívásokkal teli aszfaltos rallyra készülnek, amelyek döntő jelentőségűek lehetnek a bajnokság küzdelmében, hiszen a Közép-európai Rallyt mindössze három héttel később a Japán Rally követi.

Három fordulóval a vége előtt a TGR-WRT 125 pontos előnnyel vezet a gyártók bajnokságában, és az első esélyt a Közép-Európai Ralin szerezheti meg az ötödik egymást követő bajnoki címre, ha a hétvégét 120 pontos vagy annál nagyobb előnnyel zárja.

A csapat három versenyzője izgalmas küzdelmet vív a pilóták bajnoki címéért, Sébastien Ogier jelenleg vezeti a tabellát, miután egymás után két győzelmet aratott a dél-amerikai kavicsos pályákon Paraguayban és Chilében. Elfyn Evans mindkét versenyen erős második lett, és csak két ponttal lemaradva követi Ogier-t, navigátorával, Scott Martinnal, aki Közép-Európában készül a 200. WRC-rajtra. Kalle Rovanperä továbbra is szorosan követi őket, 21 ponttal lemaradva az éllovastól, és visszatér arra a pályára, ahol áprilisban domináns győzelmet aratott a Rally Islas Canarias versenyen.

Mivel ez a trió a gyártói pontok megszerzésére jelölt, Takamoto Katsuta a negyedik TGR-WRT versenyautót vezeti, és célja, hogy felkészüljön a japán hazai rallyra. Sami Pajari a TGR-WRT2 színeiben versenyez, és arra törekszik, hogy a tavalyi chilei versenyen elért erős eredményeire építve újabb tapasztalatokat szerezzen a Rally1 autóval.

A frissen koronázott WRC2 bajnok Oliver Solberg az öt GR Yaris Rally2 autó egyikét vezeti a nevezési listán, bár a Printsport által menedzselt pilóta már nem jogosult pontokat szerezni. Alejandro Cachón, akit a Toyota Spain nevezett és a Teo Martín Motorsport vezet, a WRC2 bajnoki címért fog versenyezni a cseh Filip Mareš (Toyota Dolák) és a német Fabio Schwarz (Armin Schwarz Driving Experience) mellett, akik tavaly a hazai versenyen a második helyen végeztek a kategóriában. Egy másik német pilóta, Philip Geipel is hazai pályán versenyez a Speedlife Motorsport színeiben.

A német Passau városa ismét otthont ad a Közép-Európai Rali szervizparkjának, amelyet 2023-ban rendeztek meg először, mint az első WRC-fordulót, amelynek szakaszai három különböző országban zajlottak. A szakaszok jellege régiónként változik, és az időjárás – az európai ősz közepén – is változékony lehet, ami esővel, sárral és levelekkel csúszósabbá teszi az utakat.

Idén a rally csütörtök délután Passau-ból indul, két szakasszal Bad Griesbach környékén. A pénteki útvonalon mindhárom országban egy-egy szakasz található, amelyeket kétszer kell teljesíteni. Szombaton egy német és két cseh szakasz van, amelyeket kétszer kell teljesíteni. A vasárnapi utolsó napon két szakasz lesz a Beyond Borders (Németország és Ausztria között) és az ausztriai Mühltal teszt, amelynek második szakasza a rallyt záró Power Stage lesz.

Nyilatkozatok

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

„A dél-amerikai jó eredményeink után nagyon jó helyzetben vagyunk a Közép-Európai Raliba való belépéskor. Jó eredményre lesz szükségünk, ha az első lehetőségnél meg akarjuk szerezni a gyártók bajnokságát, de ugyanakkor a pilótáinknak nem kell nyomást érezniük ebből a szempontból, és koncentrálhatnak a pilóták bajnokságáért folytatott küzdelemre, amely nagyon szoros. A korábbi kiadásokban láthattuk, hogy ez egy nagyon nehéz rally lehet, különösen az őszi időjárás miatt, és azért is, mert három különböző országban zajlik, ahol az utak jellege mindegyikben eltérő. A tapadás szintje változik, sok a sáros kanyar, és különösen a reggelek lehetnek hidegek. Ilyen körülmények között könnyen előfordulhatnak hibák. Seb, Elfyn és Kalle még mindig jó eséllyel pályázik a bajnoki címre, de egyikük sem engedheti meg magának, hogy ebben a szakaszban kiessen. Taka számára ez egy lehetőség, hogy jó érzést szerezzen az aszfalton a Rally Japan előtt, amely számára az év legfontosabb versenye. Sami az utóbbi időben jól építette fel önbizalmát és teljesítményét, és ő is jó lehet aszfalton, így biztos vagyok benne, hogy neki is jó eredményt lehet elérni.”

Elfyn Evans / Scott Martin

Elfyn Evans: „Jó volt visszatérni a dobogóra mindkét dél-amerikai rallyn a hosszú murvás szakaszok után, és most már alig várjuk, hogy visszatérjünk az aszfaltra, és új kihívásokkal szembesüljünk a következő versenyeken. Van egy kis bizonytalanság a körülményekkel kapcsolatban, amelyek nagyon eltérőek lesznek a legutóbbi aszfaltos versenytől a Kanári-szigeteken. A Közép-Európai Rali elég nagy területet fed le, így a felület és a jelleg is változatos, és a tapadás is elég vegyes lehet. Vannak nyílt szakaszok és szűkebb, fákkal szegélyezett szakaszok is. Lehetnek sáros helyek is, különösen, ha esik az eső a rali előtti napokban, de meg kell várnunk, hogy milyenek lesznek az idei szakaszok, és mindent meg kell tennünk.”

Kalle Rovanperä / Jonne Halttunen

Kalle Rovanperä: „A dél-amerikai versenyek nem alakultak a számunkra kedvezően, de még három rally van hátra, így továbbra is versenyben vagyunk, és nem adjuk fel. Érdekes lesz visszatérni az aszfaltra. A Közép-Európai Ralin nincs olyan szép, tiszta aszfalt, mint a Kanári-szigeteken volt, mert elég sok a vágás és a sár. Tehát ez egyértelműen egy trükkös rally, de attól még egy szép verseny lesz, és megpróbáljuk jól teljesíteni. 2023-ban jó tempónk volt, és szép emlékeink vannak arról, amikor megnyertük a bajnokságot. Jó előzetes tesztet teljesítettünk, és az autó érzése is elég jó, úgyhogy meglátjuk, mit hoz az idei rally.”

Sébastien Ogier / Vincent Landais

Sébastien Ogier: „Nagyon jó érzés, hogy itt vagyunk és harcolunk a bajnokságért, de a helyzet még mindig nagyon szoros, és tudom, hogy az utolsó rallyk kemények lesznek. Arra számítok, hogy mindenki a legjobbját fogja adni, és tudom, hogy a versenytársaink erősök lehetnek aszfalton, szóval nagyon izgalmas lesz, és alig várom az intenzív csatát. Jó, hogy ez a rally Közép-Európában van, közel a jelenlegi otthonomhoz, és sok szurkoló támogat minket. Ez egy igényes rally lehet, de tavaly nagyon gyorsak voltunk, jó előzetes tesztjeink voltak, és jó érzésünk van az autóval kapcsolatban, úgyhogy mindenképpen megpróbálok a legjobb eredményt elérni.”

Takamoto Katsuta / Aaron Johnston

Takamoto Katsuta (18-as autó pilóta)

„Nagyon örülök, hogy a következő két rallyn visszatérünk az aszfaltra. Mindkét rally nehéz a körülmények és a változó tapadás miatt. Közép-Európa különösen egyedülálló kihívás, három különböző országban zajló szakaszokkal, sok kanyarral és sárral az úton. Jól kell felkészülnünk, főleg, hogy ez az első alkalom, hogy az idei gumikkal versenyzünk ilyen típusú rallyn. A teszt után elég jó érzésünk van, és reméljük, hogy minden jól fog működni. Tavaly jó rally volt számomra, és vasárnap maximális pontszámot szereztünk. Megpróbáljuk megismételni azt a sebességet és jó eredményt elérni, szem előtt tartva a Rally Japan-t is.”

Sami Pajari / Marko Salminen

Sami Pajari (5-ös számú autó pilóta)

„Az utóbbi időben nagyon pozitív rallykon vettünk részt, jó sebességgel, és élveztem, hogy keményen hajtottunk és küzdöttünk a pozíciókért. Most egy teljesen más kihívás előtt állunk, de nem látom okát, miért ne lehetne ez is egy jó rally. Szeretek aszfalton vezetni, és úgy érzem, hogy eddig elég jól teljesítettem ezen a felületen: már tavaly is, amikor Rally1-ben versenyeztünk ezen a rendezvényen, néhány szakasz nagyon jól sikerült, és a Kanári-szigeteken is nagyon jó volt a sebességünk, még ha sajnos végül nem is értünk el jó eredményt. Ez a rally helyenként nagyon trükkös lehet, és az időjárás is nehezen megjósolható, de már alig várom.”

Kövess minket!

Kövesd a TOYOTA GAZOO Racing WRT-t:
∇Facebook: https://www.facebook.com/TOYOTAGAZOORacingWRC
∇X: https://x.com/TGR_WRC (@TGR_WRC)
∇Instagram: https://www.instagram.com/tgr_wrc/ (@TGR_WRC)
∇YouTube: https://www.youtube.com/@TOYOTAGAZOORacingJPchannel 

A TOYOTA GAZOO Racing WRC 2025 hivatalos partnerei

./.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ