Hyundai Motorsport futam beharangozója – WRC Secto Rally Finland 2023

Hyundai Motorsport futam beharangozója – WRC Secto Rally Finland 2023

MEGOSZTÁS

Hyundai Motorsport az Észt Rallyn nyújtott pozitív teljesítményt követően jó hangulatban vág neki a Finn Rallynak (augusztus 3-6.), az FIA Rally Világbajnokság (WRC) kilencedik fordulójának.

2022 FIA World Rally Championship
Round 08, Rally Finland
03-06 August 2022
Thierry Neuville, Martijn Wydaeghe, Hyundai i20 N Rally1
Photographer: Dufour Fabien
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és Esapekka Lappi/Janne Ferm egyaránt arra törekszik, hogy folytassa dobogós sorozatát a WRC leggyorsabb versenynaptárában szereplő eseményen.
Teemu Suninen/Mikko Markkula visszatérnek a második egymást követő versenyre, hogy a Hyundai i20 N Rally1 Hybriddel a jó első versenyre építsenek.

Alzenau, Németország

A Hyundai Motorsport célja, hogy megismételje az Észtországban elért sikerét a Rally Finnországon, a 2023-as FIA Rally Világbajnokság (WRC) kilencedik fordulóján, amelyet a héten (augusztus 3-6.) rendeznek meg.

A Hyundai Shell Mobis World Rally Team versenyképes fejlődést mutatott a nagy sebességű murvás pályákon az Észtország Rallyn, ahol a Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és az Esapekka Lappi/Janne Ferm páros egyaránt dobogós helyezést értek el. Mivel a Rally Finnország profilja sok hasonlóságot mutat, a csapat bízik abban, hogy zökkenőmentes lesz az átmenet a balti rallyról a skandináv erdőkre.

A Rally Finland a WRC naptár egyik legizgalmasabb ralija. A gazdag rallye-örökséggel rendelkező ország, Finnország széles, gyors utak és technikás szakaszok keveréke, kombinálva a nagy  sebességgel, garantálja az izgalmas eseményt. A jyväskyläi rali a hosszú nappali órákról is híres; a nap reggel öt előtt kel fel, és csak este tíz után nyugszik le.

A Hyundai Motorsport két finn csapata pontosan tudja, mi kell ahhoz, hogy hazai pályán győzni tudjon. A Lappi/Ferm a 2017-es versenyen győzedelmeskedett, és további két alkalommal álltak dobogón. Suninen/Markkula 2021-ben első helyen végzett a WRC2 kategóriában, tavaly pedig ugyanebben az osztályban versenyeztek a Hyundai i20 N Rally2-vel. Mindketten arra fognak törekedni, hogy kihasználva a helyi előnyüket, gyarapítsák a Hyundai Motorsport dobogós helyezéseinek számát.

A Rally Finnország precizitást követel a versenyzőtől és a navigátortól egyaránt, ahogy azt a helyi szakértő, Mikko Markkula kifejtette.

Mikko Markkula: “A Rally Finland legnagyobb kihívása az itiner elkészítése és a megfelelő ritmusba kerülés, amikor elolvasod őket. Az utak nagy sebességűek, sok hegygerinccel és ugratóval, amelyek a következő kanyarokat is vakká teszik. Mind a pilótáknak, mind nekünk, navigátoroknak nagyon jól, előre kell látnunk ezeket a körülményeket. Ahhoz, hogy a tempójegyzetek tökéletesek legyenek, a pilótáknak pontosan kell látniuk az optimális versenyvonalat. Ezután a hegytetőket és az ugrásokat helyesen kell elhelyeznünk az előző, az aktuális vagy a következő kanyarhoz képest. Ha ez sikerül, sokkal jobb a vezetési ritmus. Idén új szakaszok szerepelnek az itinerben a tavalyi évhez képest. Természetesen ez több munkát jelent a felkészülésünk szempontjából, de ezeknek a jelenlegi Rally1-es autóknak a sebességével extra izgalmat is jelent az új terepek leküzdése. Idén olyan szakaszaink vannak, amelyeken még egyik jelenlegi versenyző sem ment korábban; ezek mindenki számára teljesen ismeretlenek lesznek, és érdekes lesz látni, hogy ki volt a legjobban felkészülve. A Rally Finnországban mindennek pontosan kell működnie.”

A 2023-as Rally Finland 22 szakaszból áll, a verseny teljes távja 320,56 km.

A futam közismerten az egyik legnagyobb kihívást jelentette a Hyundai Motorsport számára. A csapat 2021-ben szerezte meg első dobogós helyezéseit az eseményen, amikor Ott Tänäk és a néhai Craig Breen a második és harmadik helyet szerezte meg, 2022-ben pedig Tänäk győzött a Hyundai i20 N Rally1 Hybrid volánja mögött. Ezek az eredmények, valamint a közelmúltban murván elért sikerek miatt a csapat bízik abban, hogy ismét harcba szállhat a dobogóért.

Cyril Abiteboul – csapatfőnök : “Pozitívan várjuk a Finn Ralit. Észtországban láttuk, hogy milyen messzire jutottunk ezeken a nagy sebességű profilokon a tavalyi évhez képest, de azt is felmértük, hogy milyen munkát kell végeznünk ahhoz, hogy csökkentsük a lemaradást a Toyotával szemben. A versenyek közötti kis távolság azt jelenti, hogy nem biztos, hogy hatalmas lépéseket tudunk tenni, de ez megkönnyíti számunkra, hogy a pozitív lendületünket továbbvigyük. A Hyundai i20 N Rally1 Hybrid volt a győztes autó tavaly, és arra összpontosítunk, hogy a lehető legjobban megvédjük ezt a győzelmet a jövő héten. Thierry és Esapekka erős munkát végeztek Észtországban, ahogy Teemu is, aki gyorsan felvette a tempót az autóval; a mi feladatunk az, hogy legalább ezt a teljesítményt megismételjük, és mindhárom autó az első ötben legyen, de ha lehet, egy lépéssel feljebb.”.

2023 FIA World Rally Championship Round 8,
Rally Estonia 2023, 20-23 July 2023
Thierry Neuville, Portrait during Day 2 of Rally Estonia 2023
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)

A belgák a második egymást követő dobogós helyezést célozzák meg
Neuville jelenleg a harmadik helyen áll a versenyzői tabellán

Thierry Neuville: “A finnországi dobogóért való küzdelem fontos lesz a bajnokság szempontjából, de nehéz lesz. Finnországot mindig nehéz megjósolni; a felderítés során sosem lehet tudni, hogy milyen lesz a tényleges sebesség, amikor bizonyos pontokra érkezel a raliautóddal, de az elmúlt évek tapasztalatai segíteni fognak. A gumiválasztás itt nagyon egyszerű: csak a lágy gumi működik, még akkor is, ha magasabb a hőmérséklet, mert itt nem olyan nagy a kopás. Sok precizitásra és védelemre van szükséged az autóban az összes leszállásnál. Kemény lesz a verseny. A legtöbbjük skandináv versenyző, így nehéz lesz őket legyőzni, de az észtországi dobogós helyezésünk után magabiztosak vagyunk magunkban és az autóban.”

2023 FIA World Rally Championship Round 8,
Rally Estonia 2023, 20-23 July 2023
Esapekka Lappi, Janne Ferm, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, Action during Day 3 of WRC Rally Estonia 2023
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH
2023 FIA World Rally Championship Round 8,
Rally Estonia 2023, 20-23 July 2023
Esapekka Lappi, Portrait during Rally Estonia 2023
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Esapekka Lappi/Janne Ferm (#4 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)

A finnek hazai ralin szeretnének a dobogó legfelső fokára állni
A dobogós helyezés a Hyundai Motorsport ötödik dobogós helyezése lenne a csapatnak.

Esapekka Lappi: “Szeretnék nyerni ezen a hétvégén Finnországban. Az eredménytől függetlenül, a hangulat pontosan olyan, amilyet az ember szeretne a hazai közönség előtt – nagyon különleges. A Finn Rally egy olyan verseny, ahol sok az emelkedő és az ugrató, és általában elég nagy a tapadás, és híres a hihetetlen sebességéről. A rallyra való felkészüléshez kitartási edzéseket kell végeznünk, de szükségünk van némi izomzatra is, hogy életben tartsuk a gerincünket, mert a landolások nagyon kemények néhány ugratónál! Észtországban jó kis csatákat vívtunk a versenytársainkkal, és remélem, hogy a hétvégén Finnországban ismét ott lehetünk a mezőnyben – remélhetőleg előttük -.”

2023 FIA World Rally Championship
Round 8, Rally Estonia
20 – 23 July 2023
Teemu Suninen
Photographer: Austral
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Teemu Suninen/Mikko Markkula (#2 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)

A finnek célja, hogy hazai pályán folytassák a fejlődést
Korábban 2017-ben összesítésben a negyedik helyen végeztek

2023 FIA World Rally Championship Round 8,
Rally Estonia 2023, 20-23 July 2023
Teemu Suninen, Portrait during Day 1 of Rally Estonia 2023
Photographer: Romain Thuillier
Worldwide copyright: Hyundai Motorsport GmbH

Teemu Suninen: “A Rally Finnország talán a kedvenc rallym, és idén nagyon érdekes lesz számunkra. Az Észtországban szerzett jó tapasztalatokkal fogom segíteni a Rally Finnországra való felkészülést. Szinte az összes kanyar legalábbis hegycsúcsok felett van, ha nem is ugratók, és csodálatos érzés, amikor az autó úgy érzi, mintha minden második kanyarban repülne. A koncentráció fenntartása egy kis kihívás lesz, mert mindig történik valami, így alapvetően dupla tempójegyzetünk van. Rengeteg információ érkezik a másodpilótától, mivel nagyon koncentráltnak és pontosnak kell lennünk. Nagyon elégedett voltam azzal, amit Észtországban elértünk, ami bizalmat adott nekem, hogy Finnországban tovább tudunk fejlődni, és egy lépéssel közelebb kerülhetünk a csapattársaimhoz”.”

WRC2 

A Hyundai Motorsport WRC2-es legénységei egy egymást követő versenyre térnek vissza Finnországban.

Az Emil Lindholm és Reeta Hämäläinen alkotta finn páros erős hétvégéje Észtországban egy fantasztikus WRC2-es dobogós helyezést hozott a csapatnak a Hyundai i20 N Rally2-vel szerzett első tapasztalataik során. A nemzeti raliversenyeken szerzett lenyűgöző múlttal rendelkező Lindholmnak a finn szakaszok nagy sebességével és a vak hegycsúcsokkal való ismerete előnyt jelenthet a hétvégén.

Fabrizio Zaldivar és Marcelo Der Ohannesian a 14. helyen végzett a WRC2-ben az Észtország Rallyn, és most arra figyelnek, hogy javítsanak a Finn Rallyn elért helyezésükön. A Hyundai i20 N Rally2 legénysége a WRC2 kategóriában a hetedik, a WRC2 Junior osztályban pedig a negyedik helyet szerezte meg 2022-ben.

Emil Lindholm: “A Rally Finnország az év egyik legigényesebb ralija. Bizonyos szempontból hasonlít Észtországhoz, de az utak egy kicsit szélesebbek és gyorsabbak; szuperül oda kell tenni magunkat. Ha elkezdesz öblögetni vagy bal lábbal fékezni, azonnal időt veszítesz. A mentalitás, amivel itt rendelkezned kell, más, mint máshol – olyan, mint egy sprintverseny az elejétől a végéig. Ahhoz, hogy előnyre tegyél szert, minden kanyarban a helyén kell lenned, mert mindenki a végsőkig nyomja, így minden kanyarban maximalistának kell lenned. A finnországi verseny hihetetlenül gyors, és arra számítunk, hogy a küzdelem ugyanolyan kemény lesz, mint Észtországban. Szeretnék nyerni, de reális célom egy újabb dobogós helyezés lenne. Célunk, hogy tovább javuljunk; szombaton Észtországban láttuk, hogy a tempónk egyre közelebb kerül az élmezőnyhöz, így remélem, hogy ezen az úton tudunk tovább haladni, és még jobbak leszünk.”

Fabrizio Zaldivar: “Tavaly pozitív tapasztalatokat szereztünk a Rally Finnországon, amire szeretnék a hétvégén alapozni. A WRC2 hihetetlenül versenyképes volt ebben a szezonban, és tudjuk, hogy a riválisaink nagyon erősek lehetnek a gyors finn útvonalakon. Szerencsére a csapattársaink ugyanolyan jól ismerik ezeket az utakat, mint bárki más, és szorosan együtt fogunk velük dolgozni, hogy maximalizáljuk az eredményt a Hyundai Motorsport N. Továbbra is a dobogós helyezésért küzdünk, és jó lenne  az első három helyért küzdeni.”

A hétvége áttekintése
A csütörtök reggeli shakedown után a Finn-rali a rajongók által kedvelt 3,48 km-es Harju 1 szuperspeciális szakasszal kezdődik.
A pénteki kilenc szakaszos program a 11,78 km-es Laukaa szakasszal kezdődik és a Harju szuperspeciál szakasz második próbálkozásával zárul.
A szombati nap kevesebb szakaszt tartalmaz, mégis a leghosszabb versenytávot, összesen 160,68 km-t, két körön keresztül Västilä, Päijälä, Rapsula és Vekkula városokon.
Vasárnap 54,61 km és négy szakasz zárja a ralit, a Himos-Jämsä második szakasza pedig a verseny Power Stage-je lesz.

Translated with DeepL

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ