A TOYOTA GAZOO Racing készen áll a hazai szakaszok izgalmaira

A TOYOTA GAZOO Racing készen áll a hazai szakaszok izgalmaira

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja, hogy megerősítse vezető helyét az FIA Rally Világbajnokságban, amikor is hazai szakaszokon fognak versenyezni pilótapárosai a Finn Rallyn (augusztus 3-6.), a szezon leggyorsabb és leglátványosabb versenyén.

A rali nemcsak a házigazda Jyväskylä városában székelő TGR-WRT számára lesz hazatérés, hanem a regnáló világbajnokok, Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen számára is, akik mindketten a közép-finnországi városból származnak. Ez lesz az első alkalom, hogy a páros hazai pályán versenyez egy WRC-futamon azóta, hogy tavaly októberben megszerezték első világbajnoki címüket, amikor Rovanperä lett minden idők legfiatalabb egyéni világbajnoka.

A 22 éves versenyző most hazatér, miután a múlt héten a szomszédos Észtországban hasonlóan gyors murvás utakon fölényes győzelmet aratott, amivel 55 pontra növelte előnyét a bajnokságban öt fordulóval a vége előtt.

A TGR-WRT gyártói felállását a versenyen a bajnokságban jelenleg második helyen álló Elfyn Evans, aki 2021-ben a csapattal megnyerte a Finn Rallyt, és Takamoto Katsuta, aki több éve él Jyväskyläben, miután Japánból a TGR WRC Challenge programmal együtt költözött ide.

Jari-Matti Latvala is izgalmasan tér vissza a volán mögé a hazai versenyén a negyedik GR YARIS Rally1 HYBRID-ben a TGR-WRT elnöke, Akio Toyoda meghívására, aki Latvala helyett a finnországi futamon a csapatfőnöki feladatokat látja el.

A Jyväskylä környéki erdőkben található murvás szakaszokat  a rallysport szellemi otthonának tartják, amelyek sima és gyors jellegükről, valamint számos emelkedőjéről és ugratójukról híresek. Idén a rendkívül népszerű esemény szerda este ünnepélyes rajttal veszi kezdetét, a csütörtök reggeli shakedown előtt.

Csütörtök este a hagyományos, vegyes felületű Harju szakasz Jyväskyla-ban nyitja meg a versenyt, majd a pénteki program végén ismét teljesíti a mezőny a Jyväskyla-tól északkeletre található szakasz két teljesítését követően : a klasszikus Laukaa és Lankamaa szakaszok erősen átdolgozottak, míg a legendás Myhinpää 2015 óta először tér vissza, Halttulára pedig 1995-ben  teljesítették utoljára.

Szokás szerint a szombati nap a rali leghosszabb napja a maga 160,68 versenykilométerével, a futam délnyugat felé tereli a nyitó Västilä szakasz, amelyet utoljára 2001-ben rendeztek meg. Päijälä, Rapsula és Vekkula zárja a megismételt kört, néhány klasszikus Finn Rally szakaszon. A vasárnapi nap új arculatot kap, a megfordított Moksi-Sahloinen párosul egy új Power Stage szakaszhoz, amely Himos síparadicsomban ér véget, ahol a dobogós helyezéseket is ünnepélyesen átadják.

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)

“A Rally Finnország mindig különleges alkalom a csapatunk számára. Számomra extra különleges érzés lesz idén újra a volán mögé ülni egy WRC-versenyen, és pilótaként mindenekelőtt az lesz a célom, hogy élvezzem ezt az élményt. A csapat célja, mint mindig, most is a győzelem, és ennek érdekében az állandó legénységünkre összpontosítunk. Kalle és Jonne világbajnokként és bajnoki vezetőként fantasztikus támogatásban részesül, és az észtországi győzelem jó lökést ad nekik. Úgy gondolom, hogy a  Finn Rally nagyobb kihívás lehet, más tapadási szintekkel és olyan visszatérő szakaszokkal, mint Myhinpää, amelyen Kalle még nem vezetett korábban. Elfyn eközben tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy Finnországban győzni tudjon, és reméljük, hogy ismét kihívást jelenthet, és reméljük, hogy Taka is magabiztosan vezethet az utakon, amelyeket általában élvez. Szoros küzdelemre számíthatunk a ralin, és a csapat a héten keményen dolgozott a teszteken, hogy a lehető legjobb autót adjuk versenyzőinknek.”


Kalle Rovanperä – #69 Toyota Yaris Rally1 Hybrid

“A hazai rallynk mindig kicsit más érzés, mint minden más rally, különösen azért, mert a szülővárosunkban van, és mert a csapat számára is ez a hazai rally. Így mindig nagyobb az izgalom és hatalmas a szurkolók támogatása, és én mindent meg akarok tenni, hogy megnyerjük, ha lehet. Ugyanakkor a bajnokságot szem előtt tartva kell okosnak lennünk, hogy ne veszítsük el az előnyünket, amit felépítettünk. Finnországban elsőként rajtolva sosem könnyű felvenni a tempót a mögöttünk induló gyors versenyzőkkel, vagy utólag behozni az időt: tavaly pénteken körülbelül 20 másodpercet vesztettünk, és a rali hátralévő részében majdnem 15 másodpercet nyertünk vissza. De meglátjuk, hogy idén mire leszünk képesek.”


Elfyn Evans – #33 Toyota Yaris Rally1 Hybrid
“A Finn-rali minden bizonnyal a szezon egyik csúcspontja, különösen a helyi versenyzőknek, de nekem is. Mindig élvezem az eseményt, és már nagyon várom. Nincs is jobb érzés, mint a finn rali utakon vezetni, és ha az ember eggyé tud válni az autójával, akkor azt hiszem, semmi sem érhet fel ehhez az élvezethez a volán mögött. Észtországban nem voltam teljesen elégedett, de Finnország nem teljesen ugyanolyan: vannak más jellemzők, és más beállításokra lehet szükség. Az e heti finnországi tesztelésünk jó lehetőséget ad arra, hogy felkészüljünk, és biztosak lehessünk abban, hogy a megfelelő beállításokkal vágjunk neki a ralinak, ami kulcsfontosságú.”

Takamoto Katsuta –  #17 Toyota Yaris Rally1 Hybrid
“A Finn-rali egy nagyon különleges rali, amelyet mindig nagyon várok. Úgy tekintek rá, mint a második hazai rallymra, mivel nagyjából raliversenyzőként nőttem fel a finn utakon. A sebességek hasonlóak, mint Észtországban, de az érzés teljesen más, mert az út tapadása általában nagyon magas. Szeretnék javítani a legutóbbi ralin elért sebességemen, és a héten a tesztnapot arra használhatom, hogy megpróbáljam megérteni, mi nem működött nekem Észtországban, és hogy megtaláljam a finn utakhoz megfelelő autóbeállítást. Megpróbálom majd élvezni a ralit, és megpróbálok majd annyira nyomni, amennyire csak lehet. Fontos, hogy jó eredményt érjek el a csapatnak, magamnak és a családom számára, akik szintén ott lesznek és nézik majd a versenyt.”

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ