TOYOTA GAZOO Racing újabb svéd havas sikerekre hajt

TOYOTA GAZOO Racing újabb svéd havas sikerekre hajt

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja, hogy a 2023-as FIA Rally Világbajnokság második fordulóján, a február 9-12. között megrendezésre kerülő Svéd Rallyn folytassa a havas és jeges pályákon elért sikereit.

Svédország volt a színhelye a TGR WRT első győzelmének 2017-ben, amikor Jari-Matti Latvala – jelenleg csapatfőnök – sokkoló győzelmet aratott a csapat mindössze második versenyén. Azóta a csapat további három győzelmet aratott a rali utolsó három alkamakor, köztük a GR YARIS Rally1 HYBRID első győzelmét egy évvel ezelőtt Kalle Rovanperä révén.

Ez az eredmény indította el Rovanperä első versenyzői bajnoki címét, a finn idén is a címért folyó verseny élén érkezik Svédországba. A múlt hónapban a TGR WRT számára a szezonnyitó Rallye Monte-Carlo-n egy dupla dobogós – egy-kettős – helyezést ért el Sébastien Ogier mögött – aki vezeti a tabellát, de Svédország nem indul részmunkaidős programja miatt.

Takamoto Katsuta ezért először lép fel a háromautós felállásban, Rovanperä és Elfyn Evans – aki 2020-ban győzött Svédországban – mellé. Mivel a TGR WRC Challenge Program keretében végzett felkészülése részeként gyakran ralizott Finnországban havon és jégen, a japán pilóta Katsuta Svédországban is komoly tapasztalatokkal rendelkezik: 2018-ban ott szerezte meg az áttörést jelentő WRC2-es győzelmet, tavaly pedig összesítésben a negyedik helyen végzett.

A TGRWRT továbbra is négy autóval áll rajthoz a királykategóriában, mivel az olasz Lorenzo Bertelli lesz az első ügyfélpilóta, aki a GR YARIS Rally1 HYBRIDdel áll rajthoz.

Az 50 évvel ezelőtti első WRC-szezon részeként a Rally Sweden az egyetlen igazi havas-jeges futam a versenynaptárban. Tavaly új otthonra, Umeåba költözött: Észak-Svédország legnagyobb városába, amely közelebb van az északi sarkkörhöz, mint az ország fővárosához, Stockholmhoz. Amellett, hogy nagyobb garanciát nyújtott a rali által ismert szélsőséges körülményekre, a költözés még gyorsabb utakat is hozott. A speciális, szegecselt gumiabroncsok lenyűgöző tapadást biztosítanak a felszínen, és hozzájárulnak ahhoz, hogy ez legyen az év egyik leggyorsabb raliversenye, ahol a versenyzők az út szélén lévő hótorlaszokra “támasztják” autóikat, hogy nagyobb sebességet vigyenek át a kanyarokban.

A rali csütörtök este egy rövid “sprint” szakasszal kezdődik Umeå-ban, amelyet pénteken két háromszakaszos kört követően ismét lefutnak: A nyugati Brattby és Sarsjöliden tavaly szombaton, illetve vasárnap volt, míg az északi Botsmark újdonság. A szombati, három szakaszból álló ismétlődő kör két új szakasszal kezdődik: Norrby és Floda, amely a rali legészakibb szakasza, és egyben a leghosszabb is a maga 28,25 kilométerével. A napot az Umeå szakasz dupla hosszúságú változata zárja, amely vasárnap a rali záró Power Stage-jeként is szolgál, miután két alkalommal egy új szakaszt Västerviket is teljesítették.

Jari-Matti Latvala – csapatfőnök – A Rallye Monte-Carlo-n elért eredményünk fantasztikus szezonkezdet volt a számunkra, és jó érzéssel indulunk a Rallye Svédországra. Ez egy olyan rali, amit szerintem mindannyian nagyon várunk – és amit mindig is szerettem volna, ha én magam vezethetek. Nagyon szép emlékeim vannak Svédországról, és a csapatunknak is, beleértve az első közös győzelmünket 2017-ben. Tavaly élveztük, hogy a rali először volt Umeå-ban, ahol jó hóviszonyok uralkodtak: Kalle az első helyről tudott nyerni az úton, de az esélyei ismét a körülményektől függnek majd, és attól, hogy lesz-e szép jégréteg vagy sem. Ha sok havat kell majd takarítani, akkor nehezebb dolga lehet, és lehet, hogy Elfyn – aki szintén nagyon élvezi ezeket a körülményeket – jobb helyzetben lesz a küzdelemben. Tudom, hogy Taka is szereti a havat, és bár most először nevezzük a csapat pontgyűjtésére, nem fogunk extra nyomást helyezni rá; csak azt szeretnénk, ha folytatná a tavalyi munkát.”

Kalle Rovanperä – #69 Toyota Yaris Rally1
“Nagyszerű volt jól kezdeni a szezont Monte-Carlóban, jó érzéssel és értékes pontokkal a bajnokságban. Reméljük, hogy ugyanígy folytathatjuk Svédországban is, és élvezni fogjuk a ralit. Évente csak egy ilyen eseményünk van, ami mindig klassz, hogy szöges gumik vannak az autón és keményen nyomjuk a hótorlaszok között – ez valami különleges. Tavaly jó eredményt értünk el Svédországban, és megpróbáljuk ezt most is megismételni. Trükkös lehet az útnyitás havon, és nagyon sok múlik azon, hogy milyenek lesznek a körülmények. A verseny előtti tesztünk nagyon jól sikerült, tökéletes körülmények és vastag jégréteg volt az úton. Remélhetőleg a rallyn is így lesz, és nem szenvedünk túl sokat a pénteki első futamon.”

Elfyn Evans – #33 Toyota Yaris Rally1
“Összességében a Rallye Monte-Carlo egy jó évkezdet volt, még ha az eredményünk csalódást okozott is azzal a tempóval. Most Svédország felé vesszük az irányt, ahol egy teljesen más kihívás vár ránk. Még a hó és a jég ellenére is az egyik leggyorsabb rali a naptárban, és különösen azóta, hogy tavaly az alap egy kicsit északabbra költözött; úgy gondolom, hogy a szakaszok még gyorsabbak, és lesz néhány új gyors az idei útvonalon, amelyeket még be kell járnunk. Ez egy olyan rali, ahol szinte lehetetlen mindig tökéletes autóval menni, mert a tapadás sokat változhat egy-egy szakaszkörön belül, de a tesztünkön különböző lehetőségeket tudtunk kipróbálni”.

Takamoto Katsuta – #18 Toyota Yaris Rally1
“Nagyon izgatott vagyok a Svéd Rally miatt. A havon való vezetés nagyon ismerős és kényelmes érzés számomra, és nagyon szeretem ezeket a körülményeket. A csapat három benevezett versenyzőjének egyikeként talán egy kicsit nagyobb lesz rajtam a nyomás, mint amihez hozzászoktam, de ez a pozíció az, ahol igazán szerettem volna lenni. Biztos vagyok benne, hogy lesznek kihívást jelentő pillanatok, de megpróbálom majd kezelni őket, és értékes pontokat szerezni a csapatnak. Csak a legjobbamat fogom nyújtani, és ez nem különbözik a korábbiaktól. A havas teszteken hihetetlenül jó volt az érzés az autóban; azt mondanám, hogy a csapat elég nagy lépést tett az egy évvel ezelőttihez képest, és remélhetőleg ez még nagyobb önbizalmat ad nekünk Svédországban. Természetesen a többi csapat is javul és fejlődik, szóval ‘full attack’-ra lesz szükségünk!”

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ