Az M-SPORT legénységei hideg fejjel készülnek a Svéd Rallyra

Az M-SPORT legénységei hideg fejjel készülnek a Svéd Rallyra

MEGOSZTÁS

A szezon lenyűgöző kezdése után a Rallye Monte-Carlo nyitó fordulóján az M-Sport Ford World Rally Team újra összpontosít a Rally Svédország előtt, amely kétségtelenül a 2024-es rali-világbajnokság egyik legnagyobb kihívást jelentő raliversenye.

 

Az egész szezon egyetlen teljesen havas és jeges raliversenye, a Rally Sweden mindig egyedülálló kaland. A világ egyik legrégebbi raliversenye, a Rally Sweden első alkalommal 1950-ben került megrendezésre, és továbbra is a WRC naptár ikonikus és rajongók által kedvelt ralija.

Az igényes és nagyon különleges vezetési stílus miatt, amelyet a siker megkövetel, a svéd felületek kétségtelenül az M-Sport kontinentális európai csapatait teszik majd próbára. Annak ellenére, hogy a verseny teljes hófelületű, a körülmények még mindig nagyon változékonyak, mivel a hőmérséklet megváltoztatja magát az utat és a környező hótakarókat is. A hótorlaszok, amelyek gyakran megbízhatóan segítik a legénységeket a szűkebb kanyarokban, magasabb hőmérsékleten megtévesztően veszélyessé válhatnak, és fennáll a veszélye annak, hogy a legénység csapdába esik a hófalak között.

A gumiabroncsok kezelése továbbra is kulcsfontosságú, különösen a délutáni körben, amikor a feltáruló murva kitépheti a csapatok hógumijainak szegecseit, és így jelentősen csökken a tapadásuk.

Adrien Fourmaux csúcsformában kezdte a szezont a Monte-Carlo Rallye-n, és egy hibátlan hétvégét követően a kiváló ötödik helyet szerezte meg. Ezt a megközelítést szeretné majd Svédországban is alkalmazni, ahol a Rally1 és a WRC2 kategóriában is rendelkezik tapasztalattal. Legutóbbi, 2022-es havas versenyén a Pumával többször is az öt legjobb idővel zárt, és a héten a kedvező rajtpozícióból szeretne előnyt kovácsolni.

Grégoire Munster a második Svéd Rallyn indul, miután tavaly debütált a Junior kategóriában egy Fiesta Rally3 volánja mögött. Az osztályban a lenyűgöző negyedik helyet szerezte meg, és ezzel jó alapot teremtett első Rally1-es indulására a havas pályán. A svédországi tesztnapot és a meglévő svédországi tapasztalatait felhasználva Munster a Monte-Carlóban nyújtott erős teljesítménye után egy újabb egyenletes hétvégére számíthat.

William Creighton és Liam Regan, akiket az M-Sport és a Motorsport Ireland Rally Academy támogat, a 2023-as Junior WRC-ben aratott győzelmüknek köszönhetően egy Ford Fiesta Rally2-vel debütálnak a WRC2-ben Svédországban. A tavaly Svédországban a Junior kategória győzelmét megszerző Creighton magával viszi ezt a tapasztalatot, amikor első WRC2-es szereplésére indul havon és jégen. Az ír páros az előző hétvégén a Lima Rallyn indult a csapattal az első ralin, hogy értékes tapadást gyűjtsenek a Svéd Rally kihívásaira.

A Svéd Rally egyben a 2024-es FIA Junior WRC első fordulója is lesz, amely összesen öt fordulóból áll a 2024-es szezon során. Svédországban az M-Sport Poland egy rendkívül lenyűgöző, 19 autóból álló, feltörekvő rali talentumokat felvonultató mezőnyben indul, akik a Fiesta Rally3-asok mezőnyében küzdenek majd ki.

Richard Millener, a csapatfőnök :
“A Svéd Rally nehéz lesz számomra, mivel a második gyermekem születése miatt az Egyesült Királyságból és nem a pálya széléről fogom  figyelni az eseményeket! Nincs kétségem afelől, hogy a csapat és a versenyzők képesek lesznek a Monte-Carlóhoz hasonló teljesítményt nyújtani, így nagyon izgatottan várom, hogy mire leszünk képesek. Újabb nagyszerű teszten vagyunk túl, minden csapat naponta több mint 200 km-t teljesített, a tesztcsapat fantasztikus munkát végzett, hogy versenyzőink a legjobb alapokat kapják a svédországi útra.

“Az is öröm lesz, hogy Will Creighton és Liam Regan is bemutatkozhat az M-Sportnál a Rally2-es autóban, amely a Junior WRC győzelem jutalma. Ha már a JWRC-nél tartunk, külön említést érdemel Maciek Woda és csapata az M-Sport Polandnál, akik egy igazán hihetetlen 19 Rally3-as autót biztosítottak az idei junior bajnokság megnyitására. Alig várom, hogy láthassam ezt a csatát! Bár én nem leszek ott, biztos vagyok benne, hogy az utódom, egy bizonyos Malcolm Wilson, több mint alkalmas lesz arra, hogy gondoskodjon a dolgokról!”

Adrien Fourmaux :
“A svédországi kihívás elég érdekes lesz számomra, két éve nem vezettem havon! Évente csak egy raliversenyen indulunk havon, ami teljesen más vezetési stílust és autóbeállítást jelent. De nagyon szeretek havon vezetni az autót, nagyon jó érzés ilyen sebességnél, ami eléggé egyedi. Szóval nagyon várom már! A cél az lesz, hogy visszanyerjük az érzésünket a havon, megnézzük a tempónkat a tapasztaltabb csapatokhoz képest, és meglátjuk, hogy tudunk-e olyan jó eredményt elérni, mint Montén.

“A héten egy napot teszteltünk, és az érzés elég jó volt. Szóval majd meglátjuk, mindig nehéz a teszten tudni, hogyan fog menni a rali, mivel a körülmények annyira különbözőek lehetnek.”

Grégoire Munster:
“A nagy kihívás Svédország számára az lesz, hogy megismerjük az autót ezen a különleges felületen. Tavaly egyszer már volt lehetőségünk havon autózni a Fiesta Rally3-mal, de ezúttal sokkal nagyobb sebességet viszünk majd a kanyarokba. Így van egy további kihívás, ahol az itinert a Puma eltérő sebességéhez kell igazítanunk. Megpróbálunk majd arra is törekedni, hogy ne ragadjunk be a hótorlaszokba, ami nagyon gyorsan megtörténhet!

“Jó volt a verseny előtti tesztünk, ahol sokféle dolgot kipróbáltunk. De szeretnénk megpróbálni egyszerűnek maradni, csak az autóval való érzésre törekedni, a kilométereket megtenni és egyre jobbak lenni ezen a felületen. Csak reméljük, hogy be tudjuk fejezni a ralit, és fejlődni tudunk a verseny során.”

William Creighton:
“Többször is versenyeztem már Limában, és mindig nagyon hasznosnak találtam a felkészülést a Svéd Rally előtt. Úgy gondolom, hogy ez idén még fontosabb, mivel az új autóval belevágok a WRC2 kategória kihívásaiba, így nagyon örülök, hogy az MI Rally Academy-nek köszönhetően megkaptam ezt a lehetőséget. Mindig is szerettem havon vezetni, és tavaly jó tempót mentünk Svédországban. A cél az, hogy megbarátkozzunk az autóval, és Lima remek lehetőséget kínál erre.

“Nagyon örülök, hogy az MI Rally Academy támogatásával egy teljes WRC2-es programot tervezhetek, és lehetőséget kapok arra, hogy mindenkivel együtt dolgozhassak az M-Sportnál. Liam és én egy hetet töltöttünk a csapattal Dovenby Hallban, ami lehetővé tette számunkra, hogy együtt dolgozzunk a szerelőkkel és a mérnökökkel, hogy jól felkészüljünk Limára és a Svéd Rallyra.

“A Junior WRC-ben való részvétel nagyszerű tapasztalatokat adott ahhoz, hogy felépítsem a tempómat Svédországban, ami sokkal könnyebbé teszi az átmenetet a WRC2 kategóriába. A WRC2-ben nagyon erős a verseny, így a saját versenyemre és a feljebb lépésre kell koncentrálnom, mielőtt a többiekre néznék!”

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ