Tänak megelőzte Breent, míg Lappi elszállt – WRC 70°Rally Sweden

Tänak megelőzte Breent, míg Lappi elszállt – WRC 70°Rally Sweden

MEGOSZTÁS
WRC 2023

Ott Tänak a mai napot 2.6 másodperces hátrányban kezdte a mai napot Craig Breen mögött, amely a mai első gyorson 4.6 másodpercre nőtt. A délelőtti programban Neuville, Breen és Rovanperä nyertek szakaszt.

A világbajnoki címvédő az első két mai szakaszon változtatott a Yaris beállításain, amelyek nem működtek. Rovanperä – SS9 – “Nem volt valami jó. Ezen a szakaszon nagy végsebességre van szükséged, állandóan  ötödik fokozatra van szükséged. Változtattam valamit a felfüggesztés beállításán a mai napra, de még kicsit szoknom kell. Nem volt egy tökéletes szakasz, de nem is olyan rossz.”SS10 –  “Túl lassú vagyok. A gyors szakaszokon nem tudok olyan gyors lenni, ahogy szeretnék. Vissza kell mennünk abba az irányba, ahol tegnap voltunk.” SS11 – “Változtatásokat hajtottunk végre az etapon, és végül egy kicsivel jobb lett. Az elején lehettem volna jobb is – nagyon alacsony volt a tapadás, és helyenként kicsit túlságosan is csúszkáltam.”

A déli szervizre Breen előnye 3.0 másodpercre olvadt.

Eseménydúsra sikeredett a futam délutáni négy gyorsa. A gumikat többen is slickre “leírták”. Evans megforgott, Breen az SS13-on defektet kapott a Hyundai ír pilótája, Breen elveszítette a vezetést az SS14 után. Rovanperä hófalazva forgott meg, míg Lappi kiírta magát az idei dobogóról, mert 7 percig egy hófal fogja lett a szakasz szélére sodródva. Tänaknak gumiproblémái akadtak (SS14) …

A délutáni körben a négy szakaszból hármat Thierry Neuville nyert, míg Rovanperä egyet húzott be…

A nap végére Tänak előnye 8.6 másodpercre nőtt!! Akár futamot is nyerhet az M-Sporthoz visszatérő észt pilóta…

Breen: “Fontos volt számunkra, hogy ezt a délelőttöt letudjuk. Tegnap sok szó esett az úthelyzetről, de szerencsére ma tudtuk tartani a jó ritmust, és elégedettek voltunk a nyitó körrel. A szervizbe még mindig a rali élén értünk be. Mindannyian azért az érzésért élünk, hogy harcban legyünk. Nekem nagyon hiányzott, így minden másodpercet magamba szívtam. Sajnos a délutáni második szakaszon elég korán elvesztettük a hibridet. Ezt magunkkal cipeltük a kör hátralévő részében, így a kárenyhítés volt a tét. Kicsit kiábrándító, de ez van. Holnapra mindent újra működésbe hozunk; kevés a kilométer, és viszonylag nagy a különbség, de folytatjuk a munkát, és tartjuk a vállunkat a kormányon. Összességében ez eddig is egy jó hétvége volt, már csak a lehető legjobban kell lezárnunk.”

Neuville – “A fő különbség a mai napon az úthelyzetünk volt. Amióta jobb a tapadásunk, képesek voltunk megmutatni a sebességünket. A verseny előtti tesztelés hiánya valószínűleg nem segített tegnap, de az éjszaka folyamán elvégeztünk néhány beállítási változtatást – nem túl sokat – és tiszta futamot teljesítettünk. Nem volt kétséges, hogy tegnap támadtunk, csak az időnket elfedte az úthelyzet. Ma több gyorsasági időt is tudtunk autózni, és a harmadik hely közelébe tudtunk kerülni. Továbbra is kemény küzdelem lesz Kalle-val; senki sem fogja feladni, mi pedig biztosan mindent beleadunk majd.”

Rovanperä – “Nagy küzdelem volt a mai nap. Az első áthaladásban egész jól mentünk. Nem volt tökéletes az érzés az autóban, de így is jó időket tudtunk autózni. A délután már nem volt olyan jó. Azt hiszem, kicsit elrontottuk a gumikkal kapcsolatos tervünket. Nem hiszem, hogy feltétlenül jobban koptattuk őket, mint a riválisaink, de ők jobban forgatták őket az egyes szakaszok között; az utolsó két szakaszra rosszabb gumikkal mentünk, és túl sok időt veszítettünk. De holnap még sok kilométer van hátra, és reggel egy új szakasz következik. Megpróbálunk jól teljesíteni az első szakaszon, aztán meglátjuk, hogy utána mire leszünk képesek.”

Evans: “Őszintén szólva a mai nap nem a mi napunk volt. Megint nehezen éreztem magam konfortosnak a volán mögött, és azt hiszem, ez az időkben is megmutatkozott, és persze délután megpördültünk, ami még jobban lemaradtunk. Nem tudtam megtalálni a szükséges önbizalmat, így ez egy kiábrándító hétvége volt eddig. Az eddigi tempónkkal túl messze vagyunk, és most már csak meg kell mentenünk, amit holnap meg tudunk menteni; biztosítani néhány pontot, és megnézni, hogy mi lehetséges a Power Stage-en.”

Lappi:  “Ahogy reggel mindannyian láttuk, nem tudtuk tartani az első két szakaszon elért időket. A kör utolsó szakaszán javítottunk, délután pedig határozottan jobb volt a tempónk. Elég tisztán vezettünk, és úgy éreztük, hogy talán egy kicsit többet tudnánk nyomni. Jól gazdálkodtunk a gumikkal, és általában véve rendben volt. Végül is, ha hét percet veszítesz egy hófalban ragadva, az nem segít. Volt egy kis vibráció az egyenesben, és azt hittem, hogy jég vagy valami más van a gumikon. Úgy tűnt, hogy a gumi szétment; ahogy közeledtem az utolsó kanyarhoz, nem volt tapadásom. Túl sok hó volt az autó alatt, és a túloldalon az árokban voltunk, így nem tudtunk könnyen kijönni. Most el kell döntenünk, mi lesz a stratégiánk holnapra – megpróbálunk feljebb kapaszkodni a ranglistán, vagy megtámadjuk a Power Stage-et.”

A futam állása szombat este:

1. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 1:54:45.4 ó
2. Breen/Fulton – Hyundai i20 N Rally1 +8.6 s
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +23.7 s
4. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +27.5 s
5. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +57.7 s
6. Loubet/Gilsoul – Ford Puma Rally1 +2:28.1 p
7. Solberg/Edmondson – Škoda Fabia RS Rally2 +5:55.0 p
8. Veiby/Eriksen – Volkswagen Polo GTI R5 +6:46.6 p

WRC2

 

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ