A Hyundai Motorsport készen áll hatodik szezonjára a FIA WRC-ben, három pilótapárosával és az új arculatú Hyundai i20 Coupe WRC-vel.
A csapat arra törekszik, hogy a bajnokságot az év legmegjósolhatatlanabb de ikonikus futamát a lehető legjobban kezdje.
A Monte-Carlo Rallye ezidáig nem volt a legeredményesebb futama a Hyundai Motorsport számára, dobogós eredményt, egy harmadik helyet Thierry Neuville ért el 2016-ban.
Alzenau, Németország
2019.január 18 – A Hyundai Motorsport arra törekszik, hogy hatodik szezonját, a FIA WRC-ben pozitívan kezdje a jövőheti Monte-Carlon Rallyen.
A naptár egyik legikonikusabb és legigényesebb futama a Monte. Idén, a 2018-as útvonalhoz képest 40% az új szakaszok aránya. Mégis a rallye egyedülálló kihívásai a késő esti szakaszaival, kiszámíthatatlan jeges, havas körülményeivel, összetett gumi startégiáival könnyedén büntethet a szezonnyitón.
A Hyundai Motorsport pilótapárosai jól ismerik a klasszikus rally igényeit. Thierry Neuville és Nicolas Gilsoul érte el ezidáig a csapat egyetlen Monte dobogóját 2016-ban, egy harmadik helyet, mindössze egyetlen hellyel Andreas Mikkelsen és Anders Jæger-Amland mögött, akik akkor a második helyen zártak [Volkswagen Motrosport], ami ezidáig a norvég páros legjobb helyezése a nagyhercegségben. A Hyundai Motorsport új igazolása számára nem újdonság a Monte keménysége: Sebastien Loeb és Daniel Elena, akik új fejezetet fognak nyitni WRC karrierjükben egy olyan futamon, amelyet korábban hét alkalommal megnyertek.
Rajta!
Mindhárom pilótapáros számára lehetőség nyílt arra, hogy tesztelje a Hyundai i20 Coupe WRC-t a Monte előtt, bár eltérő időpontban. Neuville és Mikkelsen január elején és ezen a hétvégén a WRC szezon indítása előtt, míg a Peruból hazatérő Loeb [Dakar 2019] vasárnap teszteli a i20 Coupe WRC-t. A csapat arra törekedett, hogy ellensúlyozza a csökkentett tesztidőt azzal, hogy az alzenaui gyárban tett látogatása során a kilencszeres világbajnok számára egy körültekintő és alapos üléspróbát tartottak.
A futam csütörtök este kezdődik Gapban az ünnepélyes rajtceremóniával, amelyet két éjszakai gyors követ, amelyek közel 20 kilométere, igazi tűzkeresztség minden legénység számára, miután elkezdődik az új szezon.
A pénteki útvonal 125 kilométernyi új gyorsokat foglal magában, majd az utolsó két napon visszatérnek a versenyzők a már ismert Monte szakaszokhoz. Amennyiben a versenyzők hibátlanul teljesítenek, akkor a legendás Col de Turini a zárónap reggelén várja a szép számú tömeg várja őket, majd a Power Stage következik a Col de Braus szerpentinjeivel.
Thierry Neuville / Nicolas Gilsoul – #11 Hyundai i20 Coupe WRC
Neuville: Azzal a céllal vágok neki a 2019 szezonnak, hogy szeretnék egy hellyel feljebb lépni. A Rallye Monte –Carlo trükkös és igényes futam. Az aszfaltos utak kombinációja a kiszámíthatatlan hó- és jégviszonyokkal, igazi vérbeli futam. Ezt a futamot mindig nagyon élvezem. Az elmúlt évek során sikerült egyre versenyképesebbnek lennünk, miközben az eredmények nem jöttek. Azt várom és remélem, hogy amennyiben lehetséges sikerrel szeretnék harcolni a dobogóért és akár győzelemért is. Sok stratégiai lehetőség lesz a futam alatt, különösen a gumiabroncsok terén, miközben nagyon pontosnak kell lennie az itinerünknek. A lehető legjobb teljesítményre törekszünk, miközben a legtöbb pontot szeretnénk megszerezni a szezonnyitón.
Andreas Mikkelsen / Anders Jæger-Amland – # 89 Hyundai i20 Coupe WRC
Mikkelsen: Újra indul a bajnokság, ráadásul két kedvenc futamommal, a Montéval és a Svéd Rallyval. Anders és én keményen dolgoztunk a télen, hogy az első teljes szezonunkban felkészült pilótapárosa legyünk a Hyundai Motorsportnak és arra törekszünk, hogy következetes és ponterős teljesítményt nyújtsunk 2019-ben. a Rallye Monte-Carlo mindig különleges rallye és nagyon nehéz kezdete a szezonnak Sikerült többször is gyorsnak lennem, ami két pódiumot jelent. A végeredmez nekem is szény ellenére 2018-ban is versenyképesek voltunk, szakaszgyőzelmünk volt és sikerült Power Stage pontokat is szereznünk. Remélhetőleg pozitívan sikerül indítanunk a az új szezont.
Sebastien Loeb/Daniel Elena – #19 Hyundai i20 Coupe WRC
Loeb: A Rallye Monte-Carlo az egyik kedvencünk. Daniel a navigátorom monacói, ez az ő hazai rallyeja., miközben számomra ez hazai futam is, hiszen valamennyi gyors Franciaországban van. A feltételek a Montén sokat befolyásolhatják a szakaszokat, ha az aszfaltot hó, vagy jég borítja. A legbonyolultabb dolog az, hogy megtaláljuk a helyes ritmust és ne essünk csapadába – számos lehetőség van arra, hogy az éjszaka folyamán lefagyott jeges részeket tudjuk, hogy hol vannak. Mindig alkalmazkodnunk kell a változó körülményekhez. Mindig is sikerült ilyen körülmények között jól teljesítenem. Az idei futam különleges lesz, új csapat és egy új autó. Nem tudtunk tesztelni a futam előtt, ráadásul rengeteg kemény és új szakasz van a számomra, de nagyon motivált vagyok.
A Rallye Monte-Carlo január 24-én csütörtökön kezdődik a Gap-ben egy 3.35 kilométeres shakedown-nal, mielőtt az ünnepélyes rajtceremóniával elkezdődik a futam a városközpontban. Két esti gyors következik majd, sötétben, az autókra rögzített fényhidakkal, a 20.76 km-es La Breole-Selonnet és 20.59 km Avançon-Notre Dame du Laus. A játék elkezdődött a 2019-es FIA Rallyvilágbajnokságban.
Hyundai Motorsport Media
matezsoltee