17. Rally Guanajuato México 2020 – SS13-15 – Ogier, Suninen, Evans

17. Rally Guanajuato México 2020 – SS13-15 – Ogier, Suninen, Evans

MEGOSZTÁS
2020 FIA World Rally Championship / Round 03 / Rally Mexico / March 12-15, 2020 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

A  Mexikó Rally szombati versenynapja során, kilenc szakasz vár a mezőnyre 133.74 kilométernyi hosszban. A három szakaszból álló ismétlődő kört (Guanajuatito 24.96 km, Alfaro 16.99 km, Derramadero 21.78km) , plusz kétszer teljesíti a mezőny az Autodromo Shell V-Power szuperspeciálist (2,33km), és egyszer a Rock&Rally Leónnal (1,62km) szakaszt, amely lezárja a mai programot.

SS15 Derramadero 1 – 21,78 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC 2: 03: 08,8 ó
2. Suninen/Lehtinen Ford Fiesta WRC +28.3
3. Tänak/Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +34.9
4. Evans/Martin Toyota Yaris WRC +44.3
5. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +1:22.4
6. Tidemand/Barth Škoda Fabia R5 evo +7:11.1
7. Gryazin/Fedorov Hyundai i20 R5 +8:08.0
8. Bulacia Wilkinson/Bernacchini Citroën C3 R5 +9:55.9


Greensmith/Edmondson Ford Fiesta WRC +12:56.2
Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +42:29.9

Szakaszidők:

12:25.7 p – Tänak
12:28.4 p – Evans
12:31.8 p – Ogier
12:32.5 p – Suninen
12:35.5 p – Neuville
12:44.6 p – Rovanperä
12:46.7 p – Greensmith

A szakasz történései:

Ogier: Óvatos voltam az elején, ahol sok szikla volt a versenyvonalon, nem akartam velük ütközni.
Suninen: Jól vagyok, de lehetnék jobb is!
Tänak: Mindent megtettem, amit tudtunk, de ettől többet nem tudok tenni.Ennyire vagyunk most képesek!
Neuville: Jó szakaszunk volt, de az egyik útkereszteződésben kissé optimista voltam. Csak azért vagyunk itt, hogy megpróbáljunk néhány gyártói pontot szerezni a csapatnak.
Rovanperä – Jó volt. Most a második helyen vagyunk az úton, többet kell takarítani, nincsenek nyomok, így azt tanulom, hogy hogyis kell takarítani.
Greensmith – Gázpedál problémánk volt, teljesen elgyengült az autó. Kicseréltük a sérült részt. A szakasz végi ugrató elég nagyra sikeredett.

SS14 Alfaro 1 – 16.99 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC 1: 50: 37.0 ó
2. Suninen/Lehtinen Ford Fiesta WRC +27.6 s
3. Tänak/Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +41.0 s
4. Evans/Martin Toyota Yaris WRC +47.7 s
5. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +1:09.6 p
6. Tidemand/Barth Škoda Fabia R5 evo +6:21.4 p
7. Gryazin/Fedorov Hyundai i20 R5 +7:12.5 p
8. Bulacia Wilkinson/Bernacchini Citroën C3 R5 +8:41.4 p


Greensmith/Edmondson Ford Fiesta WRC +12:41.3 p
Neuville/Gilsoul Hyundai i20 Coupe WRC +42:26.2 p

Szakaszidők:

10:39.5 p – Neuville
10:32.4 p – Tänak
10:43.0 p – Ogier
10:47.7 p – Evans
10:47.7 p – Suninen
10:59.8 p – Rovanperä

21:28.7 p – Greensmith

A szakasz történései:

17:29 – Neuville 1:50 perc büntetést kapott, mitán 11 percet késett.

17:18 – Greensmith újra mozgásban van, miután újra indították a Fiesta WRC motorját.

17:15 – Neuville kikéste a rajtidejét, annak érdekében (?), hogy az Evans vs. Tänak küzdelemben segítse csapattársát.

17:06 – Greensmith alatt megállt a Fiesta WRC. Puszta kézzel tolták le az autót a versenyzők a szakasz 2.1 kilométerében egy nyújtott balos kezdetén.

SS13 Guanajuatito 1 – 24.96 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Ingrassia Toyota Yaris WRC 1: 39: 54.0 ó
2. Suninen/Lehtinen Ford Fiesta WRC +22.9
3. Tänak/Järveoja Hyundai i20 Coupe WRC +41.6
4. Evans/Martin Toyota Yaris WRC +43.0
5. Rovanperä/Halttunen Toyota Yaris WRC +52.8
6. Greensmith/Edmondson Ford Fiesta WRC +1:56.5
7. Tidemand/Barth Škoda Fabia R5 evo +5:39.5
8. Gryazin/Fedorov Hyundai i20 R5 +6:28.1

Szakaszidők:

16:44.8 Ogier
16:53.0 Tanak
16:54.5 Suninen
16:54.6 Evans
17:01,9 Rovanpera
17:10.2 Greensmith

A szakasz történései:

Neuville majdnem elütött egy kutyát…

Ogier Őszintén szólva, az autó jól teljesített, de a motort gyengének éreztem! De, lehet, hogy nimcs igazam. Minden jó, mert az időnk a legjobb.

Tänak Igyekszem folytatni a dolgot. Igyekezetem stabilabban kezdeni, nagyon tiszta szakaszunk volt. Megpróbálunk erre építeni.

Suninen: Megpróbáljuk ott folytatni ahol tegnap abbahagytuk.

Ogier nyerte a szakaszt. Tänak és Suninen előtt.

Gumiválasztás: Minden WRC 5 db közepes abronccsal mentek ki az első körre.

Rajtlista:





2020. március 14. szombat – Időterv
D szolgáltatás (Rally Campus) – 15 perc 07:45
SS13 Guanajuatito 1 24,96 km 08:58 – [15:58 Budapest]
SS14 Alfaro 1 16,99 km 10:01 – [17:01 Budapest]
SS15 Derramadero 1 21,78 km 11:08 – [18:08 Budapest]
E szolgáltatás (Rally Campus) – 40 perc 13:18
SS16 Guanajuatito 2 24,96 km 14:56 – [21:56 Budapest]
SS17 Alfaro 2 16,99 km 15:59 – [22:59 Budapest]
SS18 Derramadero 2 21,78 km 17:08 – [00:08 Budapest]
SS19 SSS Autodromo Shell V-Power 3 2,33 km 18:38 – [01:38 Budapest]
SS20 SSS Autodromo Shell V-Power 4 2,33 km 18:43 – [01:43 Budapest]
SS21 Rock & Rally León 1,62 km 19:26 – [02:26 -Budapest]
Flexi Service F (Rally Campus) – 45 perc 19:56
A mért szakaszok hossza – 133,74 km

Sebastien Ogier – #17 Toyota Yaris WRC
Jó napunk volt, aminek a végén nagyon örülök, hogy vezetjük a futamot. Ma délelőtt az idők nem voltak rosszak, de az autó iránti bizalmam nem volt maximális. Igyekeztem komfortosabbá tenni az autó és pár beállítást megváltoztattunk. Pár kilométer megtétele után délután már érezhetően jobb volt az autó. Holnap újabb hosszú nap vár ránk. Miénk lesz a legjobb rajtpozíció, így igyekeznünk kell a lehető legtöbbet kihozni ebből.

Teemu Suninen – #3 Ford Fiesta WRC
Nagyon jó és problémamentes napunk volt. Komolyan támadtam a kanyarokat és a határon autóztam. Ezt kellett tennünk, mert ezen a szinten csak így lehet a legjobb eredményt elérni. Holnap megpróbáljuk megtartani a dobogós helyünket, de szeretnék jó időket autózni és célba érni a Fiestával. Igyekszem magamra koncentrálni és mai jó ritmust átmenteni holnapra is.

Elfyn Evans – #33 Toyota Yaris WRC
Nehéz volt a szakaszok megnyitása, de tudtuk, hogy így lesz. De összességében nem volt rossz. Az autó összességében nagyon jól működött. Mindkét El Chocolate szakasz óriási kihívást jelentett, igyekeztünk jó érzést találni, de a szakasz felszíne nagyon csúszós volt. A többi szakaszon a tapadás a vártnál jobb volt.  Annyira nyomtam a gázpedált, amennyire csak tudtam, majd meglátjuk, hogy ez mire

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ