A Toyota Yaris WRC triója új fejezetet indít egy klasszikus kihívással
Sébastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä pozitív rajtban reménykedik a Toyota Yaris WRC fedélzetén, amikor is elkezdődik a január 21-23. között a 2020 FIA WRC a Rallye Monte-Carlo-val, amely a sportág egyik legikonikusabb, és legigényesebb futamával.
Ogier hetedik világbajnoki címét megcélozva, egy olyan rallyival indítja, amelynek központja Gap, a francia pilóta szülővárosa és az elmúlt hat évben megnyert! Csapattársa és egyszeres futamgyőztes Evans. karrierje izgalmas új fejezetét ponterősen szeretné kezdeni, míg Kalle Rovanperä a csapat „Benjáminja” első világbajnoki futamán debütál.
A Rally Monte-Carlo kihívást fog jelenteni a trió számára, hogy megismerkedhessen a WRC futam hevében új környezetükkel. A naptár legrégibb futama, amelyet először 1911-ben rendeztek meg, mindig is híres volt, a folyamatosan változó feltételeiről, amelyek a száraz aszfalttól a havas, jeges körülményekig terjedhetnek, akár egy szakaszon belül is. Ezek a változók a gumiválasztást kritikus tényezővé tehetik a futam alatt. A pilótapárosok a csapat segítőinek, a „jégkémek” legfrissebb információikra támaszkodva kaphatnak segítő információkat a szakaszok állapotáról.
A shakedown a gapi szervizpark közelében szerdán kerül megrendezésre a délutáni órákban, mielőtt a rally Monaco kikötőjéből rajtol el csütörtökön. Sötétben két szakasz szerepel a programban, útban Gap felé, amelyek közül az elsőt – Malijai – Puimichel – legutóbb 1994-ben szerepelt a futam útvonalában. A pénteki kétszer három szakaszból, Gaptől észak-keletre találunk egy új gyorsot – Saint-Clément – Freissiniéres. Szombaton két ismert szakaszt teljesítenek kétszer, mielőtt visszatérnének a futam záró, hosszú monacói napjára, amely két szakaszt jelent. A legendás Col de Turinit, valamint a La Cabanette – Col de Braust, amely a Power Stage gyors lesz.
Tommi Mäkinen (csapatvezető)
A Rally Monte-Carlo mindig egy izgalmas szezonnyitó, különösen igaz ez idén, mert több csapat autóit új pilóták fogják vezetni. Ez az a futam, amelyet csapatként megnyertünk és minden alkalommal a dobogón végeztünk és jól szerepeltünk. Sébastien rekordaj a ezen a futamon ragyogó, több típusú autóval nyert már itt. Biztos vagyok abban, hogy ismét harcban lesz idén is, annak ellenére, hogy még mindig csak ismerkedik az autónkkal. Azt gondolom, hogy hasonló lesz Elfyn is, mert korábban jó sebességet mutatott a Montén. Kalle nyomás nélkül tud majd versenyezni, hiszen ez lesz a debütáló futama, amely egy nagyon nehéz rallye, amelyhez nagyon fontos a személyes tapasztalat. Biztos vagyok abban, hogy csapatként ponterős eredménnyel tudjuk zárni az évad kihívásainak kezdetét.
Sébastien Ogier – Julien Ingrassia – #17 Toyota Yaris WRC
Nagyon izgatott vagyok, mert ez lesz az első versenyem, amelyen Toyota Yaris WRC-vel állok rajthoz. Minden autó eltérő tulajdonságokkal rendelkezik, így szükségem volt pár kilométerre, amíg megismertem a Yaris WRC-t, de az eddigi visszajelzések nagyon jók a tesztek alapján. Hetedik VB címünkért harcolunk idén, azt hiszem, hogy jó esélyünk van rá ezzel az autóval. A Rallye Monte-Carlo egy különleges érzelmekkel bíró futam. Arra emlékszem, hogy a 90-es végén Tommi [Mäkinen] több futamot nyert a Montén. Láttam versenyezni és Ő volt az első kedvencem. Juliennel többször nyertünk már itt, de évről-évre egyre nagyobb a nyomás rajtunk, hogy ezt tudjuk folytatni. Ez mindig egy nagy kihívás, de határozottan élvezem.
Elfyn Evans – #33 Toyota Yaris WRC
Alig várom a Rallye Monte-Carlo-t és az első versenyt a Toyotával. Ez az első alkalom a WRC karrierem során, hogy csapatot váltottam. Mindenki nagyon barátságosan fogadott és jó érzésem van az autóban is, így izgatottan várom a szezont. Az első alkalommal, amikor vezettem a Yaris WRC-t, az első Monte teszten decemberben, hamar sikerült belaknom az autót és megfelelő önbizalomra szert tenni. A futamon a kihívást mindig a körülmények változatossága jelenti. Az autó beállításainak tesztelése során, mindig szükséged van arra, hogy megfelelő önbizalmad legyen. Azt gondolom, hogy ennek a szem előtt tartásával több jó lehetőséggel rendelkezünk.
Kalle Rovanperä – #69 Toyota Yaris WRC
A Rallye Monte-Carlo egy különleges futam lesz a számomra. Óriási lesz a lépés az R5-s autó után sokkal több energiával és erővel. , de eddig a tesztek alapján a Yaris WRC-t könnyen vezethetőnek találtam. Ennek ellenére még sokat kell tanulnom és pár futamnak el kell telnie, hogy igazán alkalmazkodni tudjak az autó működéséhez. A szezon elején másképp kell gondolkodnom. Bízom benne, hogy türelmes leszek ehhez. Azt gondolom, hogy a Monte nem a legegyszerűbb hely, ha új autóval és új csapattal kezded az évadot. Az időjárás folyamatosan változhat és így előfordulhat az is, hogy a gumiválasztásunk nem lesz megfelelő az adott körülményekhez. Nagy kihívás lesz, de remélhetőleg sikerül célba érnünk.
A csapat statisztikája (Rallye Monte-Carlo):
Év / Pilóta | Sébastien Ogier | Elfyn Evans | Kalle Rovanperä |
2019 | 1 | DNF | 18 |
2018 | 1 | 6 | 11 |
2017 | 1 | 6 | – |
2016 | 1 | 8 | – |
2015 | 1 | 7 | – |
2014 | 1 | 6 | – |
*Kalle Rovanperä 2020. előtt R5 specifikációjú autóval versenyzett
Mi történt tavaly?
Ott Tanak vezetésével indult a futam, majd egy szakaszon kicserét defektes abroncs óriási harcra késztette az észt pilótát, aki végül a harmadik helyre hozta be a Yaris WRC-t. Jari-Matti Latvala az ötödik, míg Kris Meeke a hatodik helyen zárt. A brit pilóta megnyerte a Power Staget első közös futamán új csapatával. A Toyota Yaris WRC a futam tizenhat szakaszából kilencen bizonyult a leggyorsabbnak.
*******
matezsoltee