A mai első gyorson – SS3 Roure / Beuil 1 – 18,33 km – a kilencszeres világbajnok Sebastien Loeb volt a leggyorsabb! Loeb 1.2 másodperccel gyorsabb teljesítette a szakaszt, mint a regnáló világbajnok Ogier.
Ogier, Evans szerencsére csak érintették a szalagkorlátot a szakaszon, míg Neiville 360° piruettet mutatott be a gyorson, míg Fourmaux “lezuhant” a szakaszról. Szerencsére jól vannak , míg az autó komoly sérüléseket szenvedett.
Accident of Fourmaux #RallyeMonteCarlo pic.twitter.com/EtPDqCeHcn
— Markus Ippach (@ma_ipp) January 21, 2022
Wow that is what I call a proper accident. Makes any accidents I have had looks like childs play!! pic.twitter.com/siDQ52U29I
— Nicky Grist (@nickygrist) January 21, 2022
Another view of the Fourmaux off
🎥 @RallySolo
pic.twitter.com/YhweuG2575— Colin Clark (@voiceofrally) January 21, 2022
A futam állása a szakaszt követően:
1. Ogier/Veillas – Toyota GR Yaris Rally1
2. Loeb/Galmiche – Ford Puma Rally1 +5,5
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +12,4
4. Greensmith/Andersson – Ford Puma Rally1 +33,9
5. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +35,2
6. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +40,1
7. Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +47,4
8. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +1:11,8
Loeb: “Elég trükkös szakaszunk volt. Sokkal nedvesebb és párásabb, sőt egy kicsit jegesebb is volt, mint a felfutásban. A lejtmenet nagyon gyors, és néhány kanyarban kisebb meglepetéssel.”
Ogier: “Nehéz volt megítélni a tapadást. Nagyon változékony volt. Ma egy kicsit kompromisszumos abroncsválasztásunk lesz, meglátjuk”
Evans: “Igazán változékony volt a szakasz. Egyes helyeken nagyon jó a tapadás, majd máshol alig. Nagyon nehéz volt megítélni a tapadást odabent.”
Gumiválasztás:
OGIER/KATSUTA/EVANS/BREEN/GREENSMITH/ROVANPERÄ:
4 db lágy, 2x szuperlágy
SOLBERG/FOURMAUX/LOEB:
5 db lágy
TÄNAK/NEUVILLE:
4 db lágy, 1x szuperlágy
Fotók: M-Sport
matezsoltee