90° Rallye Monte-Carlo – Rajtdobogó + SS1 – SS2 – ÉLŐ

90° Rallye Monte-Carlo – Rajtdobogó + SS1 – SS2 – ÉLŐ

MEGOSZTÁS
2022 FIA World Rally Championship / Round 01 / Rallye Monte Carlo 2022 / 20-23 January 2022 // Worldwide Copyright: Toyota Gazoo Racing WRT

A délelőtti shakedownt követően két sötétben futott Monte szakasz szerepel a futam programjában. A két Sebastien sportszerű küzdelme jelentette az “össszerázódás” sava-borsát. A leggyorsabb idő Ogier neve mellé került, míg Loeb lett a második. A shekedown harmadik helyét Evans húzta be.

SS2 La Bollène-Vésubie / Moulinet – 23,25 km – 21:31 ó

A futam állása a szakaszt követően:
1.Ogier/Veillas – Toyota GR Yaris Rally1
2.Loeb/Galmiche – Ford Puma Rally1 +6.7
3.Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +11,2
4. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +17,9
5.Greensmith/Andersson – Ford Puma Rally1 +21,9
6.Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +28,5
7.Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +29,2
8.Tänak/Järveoja – Hyundai i20 N Rally1 +41,1

Szakaszeredmények:

15:14.4 p – Ogier
15:15.7 p – Loeb
15:16.3 p – Evans
15:18.6 p – Fourmaux
15:24.6 p – Greensmith
15:27.0 p – Neuville
15:30.4 p – Breen
15:33.1 p – Tänak
15:37.8 p – Katsuta

Ogier: “Egy kicsit jobb volt. Lehet, hogy nem lesz jó az idő, nem tudom. Csak apró dolgokat próbáltunk ki az autóban, és örülünk, hogy túl vagyunk rajta.”
Loeb – “Élveztük. Nagyon nehéz volt a gumiknak, ezért az etap közepe előtt túlmelegítettem a gumiimat, majd küzdöttem, hogy a helyén tartsam az autót. Jó szakaszt teljesítettünk.”
Evans: “Nem volt mindenhol sima. Elég keményen nyomtan, de nagyon nehéz megszokni.”
Neuville: “A fékek egy kicsit jobbak voltak. Kicsit hepehupás volt, nem bíztam az autóban, ezért tisztán és rendben jöttem át.”
Tänak – “Elég nehéz volt a kezdés. A kezdetektől fogva motorproblémáink voltak, és ezen a ponton elvesztettük a hidraulikát. Mindenesetre ez egy nagy lista. Legalább itt vagyunk.”
Rovanperä: “Úgy gondolom, hogy az autót ezzel az egyensúllyal nagyon nehéz volt vezetni. Megpróbáltam mindent megtenni, hogy alkalmazkodjak hozzá, de ha az egyensúly egy kicsit inkább az oldalsó alulkormányzottság miatt van, akkor az elég nehéz számomra.”
Breen: “Öt év után először voltam ott fent, és nagyon küzdöttem. Bíztam az itinerben, és úgy kellett vezetnem, mintha ez lenne az első köröm, de túljutottunk rajta, és az autóban jól éreztük magunkat.”

A szakasz történései:

La Bollène Vésubie / Moulinet, 23,25 km. Az ikonikus Col de Turini a sötétben a szezon nyitó estéjén – mi lehetne ennél hangulatosabb?
A rajttól a turini (1607 m) emelkedés kezdetben viszonylag egyszerű. Egyre bonyolultabbá válik, ahogy közeledik a hágóhoz, és 5 km-rel a csúcs felett, amikor leereszkedik az északi fekvésű utakon, ahol januárban a hó és a jég szerves része a szakasznak. A ritmus egyenletesebbé válik Moulinet felé a gyors utakon. 2014 óta nem teljesítették ez a verziót.

SS1 Lucéram / Lantosque – 15,20 km -20:18 ó

Sébastien Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta a ma reggeli shakedownt, és a leggyorsabb időt érte el a nyitó szakaszon.
A francia a Luceram/Lantosque szakaszon hibrid hajtású Toyota GR Yarisa 5,4 másodperccel előzte meg honfitársát Sébastien Loeb-öt.
Elfyn Evans végzett a dobogón, az M-Sport Ford legjobbja, Gus Greensmith pedig mindössze 3,0 másodperccel Evans mögött végzett.
Thierry Neuville a hetedik lett, miután megküzdött a fékeivel, Ott Tänak több mint 20 másodpercet bukott. Oliver Solberg is vesztett időt egy átbeszélő hiba miatt.

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Veillas – Toyota GR Yaris Rally1 10:34.0 p
2. Loeb/Galmiche – Ford Puma Rally1 +5.4 s
3. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +9.3 s
4. Greensmith/Andersson – Ford Puma Rally1 +12,3 s
5. Breen/Nagle – Ford Puma Rally1 +13,2 s
6. Fourmaux/Coria – Ford Puma Rally1 +13,7 s
7. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +15,9 s
8. Solberg/Edmondson – Hyundai i20 N Rally1 +22,3 s

Szakaszeredmények:

10:34.0 p – Ogier
10:39.4 p – Loeb
10:43.0 p – Evans
10:46.3 p – Greensmith
10:47.2 p – Breen
10:47.7 p – Fourmaux
10:49.9 p – Neuville
10:56.3 p – Solberg
10:56.4 p – Tänak
10:58.8 p – Katsuta
11:00.0 p – Rovanperä

Ogier: “Nem éreztem jól magam a szakaszon, de túl vagyunk rajta. Soha nem könnyű – magas volt a páratartalom és néhol fagyott is.”
Loeb :”Jól kezdtünk, de a szakasz tetején nagyon trükkös volt, néhány vizes és jeges részen. Nem akartam hibázni a jégen, ezért egy kicsit túl óvatos voltam. Nagyon jó érzés. Rengeteg erő van ebben az autóban és nagyszerűek az érzéseim is.”
Evans : “Nagyon rossz futás volt. Egyáltalán nem éreztem jól magam.”
Greensmith – “Nagyon jó érzés volt, de a második részben küzdöttem, hogy megtaláljam a ritmust. Lássuk, mit csinál a két Séb – elég gyorsnak tűnnek!”
Breen – “Csodálatos! Mindenki, aki részt vett ebben – csodálatos munkát végeztek! Ez egy nagyon átlagos szakasz volt tőlem, és nem számítok arra, hogy nagyon magasan leszek a tabellán, mert a többiek is nyomni fogják.”
Fourmaux – “Nagyon nehéz volt vezetni, mert nagy volt a fagy. Nehéz volt tudni, hogy megvan-e a tapadás vagy sem, ezért nagyon óvatos voltam. Nem is olyan rossz.”
Neuville: “Nehéz volt. Nem tudtam gyorsan menni, és elég korán elvesztettem a fékeket és a gumikat. Ez az egész egy kicsit szerencsejáték, mert csak 20 db lágy gumink van a hétvégére, kompromisszumokat kell kötnünk, úgyhogy remélhetőleg sikerülni fog és elég lesz a hétvégére.”

A szakasz történései:
Rovanperä szakasza nem volt tökéletes, volt egy megcsúszásuk.

Luceram / Lantosque, 15,20 km. Ez a szakaszt csak egyszer szerepelt meg ebben az irányban – 2008-ban a Monte programjában.

OGIER/KATSUTA/EVANS/ROVANPERÄ:
4 db lágy, 2 db szuperlágy
SOLBERG/TÄNAK/NEUVILLE:
4 db lágy, 2 db szuperlágy
FOURMAUX/LOEB/BREEN
5 db lágy
GREENSMITH:
1 db puha, 4 db szuperlágy

Rajtlista:
Ogier
Evans
Neuville
Rovanperä
Tänak
Katsuta
Breen
Greensmith
Fourmaux
Solberg
Loeb

matezsoltee

 

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ