Kikönyökölt a hajtókar

Kikönyökölt a hajtókar

MEGOSZTÁS

Voltak műszaki gondjaik az Oroszki Tamás – Oroszki Lili kettősnek, és mindent megtettek, hogy csatában maradjanak, de sajnos a verseny közepén a BMW motorja felrobbant.

 Vértesen sem jártatok szerencsével?

– Voltak technikai nehézségeink menet közben, de mindenre találtunk megoldást. A végén viszont jött egy motor probléma, amivel már sajnos nem tudtunk mit kezdeni, ismét ki kellett állnunk. Pedig elég sok mindent sikerült fejleszteni a BMW-n. Úgy is gondoltuk, hogy mindenre odafigyeltünk, ami eddig gondot okozott, olyan, mint gumik, felnik…dupla defekt, másik difi. Arra törekedtünk tényleg, hogy minden klassz legyen és ne adja meg magát a kocsi most Vértesen, de a motor csak elfáradt.

 Mi lett a motorral?

– Kikönyökölt a hajtókar… és ahogy jöttünk lefelé, még egy olajcsíkot is húztunk magunk után, és nem volt időnk letakarítani, sajnáljuk, hogy a Bartha Aurélék kiestek miattunk. Hirtelen elerőtlenedett az autónk 3-4 kilométerrel a rajt után, de volt olajnyomás és víz is, nem tapasztaltam olyan dolgot, ami miatt meg kellett volna állnunk. De egy henger nem ment a hatból, gondoltam majd lemegyünk a célba és megnézzük, viszont odáig már nem jutottunk. Körülbelül még egy kilométert gurultunk, pukkant egyet és kilyukadt a blokk, kijött az oldala.

 Akkor marad a motorcsere?

– Igen, ez nem menthető, mindent széttört, ezáltal nincs más választásunk, új motort kap szegény. A szokásos két defekttől rosszabbul jártunk, de most is a kiesés a legfájdalmasabb, annyira szerettünk volna célba érni. Persze a motorcsere sem egy kívánatos sztori, de nem egy horrorisztikus összeg ebbe a kocsiba ez a mutatvány. Most már viszont egy nagy revíziót kap a verda, ha már így elfáradt ő is velünk együtt. Megérdemi, hiszen nagyon-nagyon sok versenykilométer volt már benne, úgyhogy hálás vagyok, hogy ilyen sokáig bírta még a gyári motorral. Kicsit későbbre volt tervezve ez a projekt, de semmi baj… megcsináljuk, aztán visszaállunk a csatasorba. Csak nem adjuk fel, mert egyébként nem rossz helyről estünk ki most sem, a kategória harmadik helyétől búcsúztunk az akkori állás szerint.

 

Melyik versenyt tervezitek még idén?

– Nem voltak idénre már nagyon nagy vágyaink, azon kívül, hogy érjünk végre célba, ami ugye végül mégsem sikerült. Pedig ízig-vérig igazi rali pályák voltak azok nehézségeivel együtt, ezért is sajnáljuk, hogy kiestünk. Nyíregyháza a történtek előtt sem igazán volt bevésve a naptárba, de mivel teljesen új lesz a versenyautó „szíve”, így elgondolkozom egy teszt jellegű futamon, valami kisebben…mondjuk Kiskunlacháza vagy Rábaring.

 

Reklámpartnereink:

Fémtiszta Kft.; Copy n’ More; Strapa Pack Kft; Király Szerszám Kft.; Pet Pack Kft.; Golf Kft.; Keve-Land Kft.; Fodor&Fodor Bau Kft.; Getz András E.V.

 

Szöveg: Tiba Anita

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ