- A Hyundai Motorsport a jövő héten ismerős terepre utazik a Rally Finlandra, ahol mindhárom párosa szeretné kihozni a Hyundai i20 N Rally1 Hybridből a teljes potenciált.
- A naptár egyik legikonikusabb raliversenye, az igényes Rally Finland a versenyzőket és a navigátorokat is próbára teszi, és a legkisebb hibák is létfontosságú másodpercekbe kerülnek.
- A Hyundai Shell Mobis World Rally Team felállása nem változott Lettországhoz képest, Thierry Neuville és Ott Tänak mellett a helyi hős Esapekka Lappi is részt vesz a szezon leggyorsabb WRC versenyén.
Alzenau, Németország
2024. július 26. – A Hyundai Motorsport készen áll arra, hogy a jövő héten átrepüljön Finnország erdein, mivel az ország ad otthont a 2024-es FIA Rally Világbajnokság (WRC) szezonjának kilencedik fordulójának.
A csapat szeretne visszavágni a Lettország Rallyn elszenvedett nehézségeknek, ahol a gyors murvás utak sok akadályt jelentettek a Hyundai Shell Mobis World Rally Team számára. A Hyundai Motorsport még mindig az élen áll a futamot követőenl a gyártók és a versenyzők bajnoki tabelláján, de most újra lendületet szeretne venni, amikor a FIA WRC Finnországba utazik. Mivel még öt forduló van hátra, létfontosságú, hogy a 2024-es pontozási rendszerben rejlő lehetőségek maximális kihasználása érdekében minden versenynapon erős és egyenletes teljesítményt nyújtsanak.
A naptár egyik leggyorsabb raliversenye, a Finn-ralin a dobogós helyezéshez pontosságra és tökéletes tempóra lesz szükség. A széles és gyors kavicsos utak, a technikás szakaszok és a gyorsasági szakaszok keveréke garantáltan izgalmas esemény lesz. A hibák sokba kerülhetnek, mivel a verseny nagy sebességű jellege miatt kevés lehetőség marad a létfontosságú másodpercek visszaszerzésére.
A Finn-rali a Hyundai Motorsport számára a múltban az egyik legnehezebb volt, azonban a két egymást követő gyors lengyelországi és lettországi murvás rali tanulságai, valamint az elmúlt évek jó eredményei azt jelentik, hogy a csapat szilárd alapokkal vág neki a versenynek, amelyeken a bajnoki pontokért küzdhet. A csapat 2021-ben szerezte meg első dobogós helyezését, amikor Tänak és a néhai Craig Breen a második és harmadik helyet szerezte meg. Az észt 2022-ben ismét bizonyította dominanciáját, és megszerezte a győzelmet. Neuville 2023-ban szintén felállhatott a dobogóra, csak 39 ezredmásodperccel maradt le az első helyről.
A Hyundai Shell Mobis World Rally Team felállása nem változott a Lettország Rallye óta. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe és Ott Tänak/Martin Järveoja mellett ismét Esapekka Lappi/Janne Ferm versenyez majd a Hyundai i20 N Rally1 Hybriddel, a finn duó pedig örül a lehetőségnek, hogy a szenvedélyes hazai közönség előtt versenyezhet.
A Hyundai Motorsport elnöke és csapatfőnöke, Cyril Abiteboul a rali előtt így nyilatkozott:
“Finnországban az a célunk, hogy minél erősebb pozícióban fejezzük be ezt a trükkös murvás ralit. Még mindig vezetünk mindhárom bajnokságban, de a prioritásunk az kell, hogy legyen, hogy ismét növeljük a különbséget. A közelmúltban jól teljesítettünk Finnországban, és mindhárom pilóta tudja, hogy mi kell ahhoz, hogy gyorsak legyünk ezen az igényes ralin. Arra fogunk összpontosítani, hogy már az első finnországi naptól kezdve a helyes döntéseket hozzuk meg, mivel ez volt az, ami Lettországban sokba került nekünk. Rengeteg tanulsággal rendelkezünk a következő hétvégén, és alig várjuk, hogy hazai pályán felvegyük a harcot a Toyotával. Nem lesz könnyű dolgunk, hiszen egy öt Rally1-es autóból álló sereggel érkeznek, így a pontokért folytatott verseny még szorosabb lesz, mint az idei szezon eddigi fordulóin„.”
Thierry Neuville/ Martijn Wydaeghe (#11 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
- A belga duó célja továbbra is az, hogy megvédje mindkét bajnoki vezetést
- Neuville a második helyen végzett a 2023-as Rally Finlandon.
Neuville: “A Rally Finland egy kihívásokkal teli, de élvezetes rali. Az egyik legfontosabb dolog egy olyan autó, amiben megbízhatsz; tapadásra és tapadásra van szükséged a lassabb, szűk szakaszokon, de jó oldalsó tapadásra és stabilitásra is a gyors szakaszokon. A gyors kanyarokban a precizitás is kulcsfontosságú lesz, hogy biztosítsuk az autó helyzetét, mielőtt elindulunk az ugrásokon. Természetesen a korábbi dobogós helyezések önbizalmat adnak, azonban az autók és az utak évről évre fejlődnek, így a rali ugyanolyan kihívást jelent, mint eddig. A cél továbbra is az, hogy megvédjük az előnyünket mindkét bajnokságban, de az is, hogy élvezzük ezt a gyors ralit, és valóban játékban legyünk.”
Ott Tänak /Martin Jarveojä (#8 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
- Az észt legénység feljött a második helyre a versenyzők és a navigátorok bajnokságában
- Tänak korábban háromszor győzött Finnországban.
Tänak: „A Rally Finnország az egyik kedvenc versenyem a naptárban. Ugyanakkor tudom, hogy milyen kihívásokkal teli és igényes verseny, ezért nagy tisztelettel tekintek a rali profiljának egyedi jellemzőire. Ahhoz, hogy itt sikeres legyél, két dologra van szükséged: a rallyval kapcsolatos tapasztalatra és önbizalomra. Úgy gondolom, hogy mindkét elemmel rendelkezünk, amikor nekivágunk ennek a versenynek, és az a célom, hogy megpróbáljuk a lehető legtöbbet kihozni, hogy megszilárdítsuk a Lettországban elért előrehaladásunkat.”
Esapekka Lappi / Janne Ferm (#4 Hyundai i20 N Rally1 Hybrid)
- A finnek motiváltak, hogy erős teljesítményt nyújtsanak a hazai ralin
- A 2017-es futam a páros első WRC-győzelmét jelentette.
Lappi: “A közönség izgalmat és ugyanakkor nyomást is jelent, mindkettő arra motivál, hogy a legjobb teljesítményemet nyújtsam ezen a ralin. A Lettországban megtett vezetési tapasztalataink valóban támogatni fogják a finnországi beállításainkat; a futamok nagyon hasonlóak, így mindent, amit megtanultunk, be fogunk vinni erre a versenyre, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzük a versenytársainktól. Lettországban egy dobogós helyezésben reménykedtem, de sajnos messze voltunk ettől a céltól. A Rally Finnország lehetőséget nyújt a jóvátételre.”
A hétvége áttekintése
- A Rally Finland ünnepélyes rajtjára szerdán kerül sor Jvyväskyläben, amit csütörtökön a Shakedown és a Harju szuperspeciál szakasz követ.
- Pénteken a csapatok kilenc szakaszt teljesítenek, a 116,33 km-es versenytávot a szervizek osztják fel.
- A szombat a hétvége leghosszabb napja, hat szakasz teszi ki a rali teljes távjának közel 50%-át.
- A hét leggyorsabb vasárnapi versenyzőnek extra bónuszpontokat kínálnak, és a négy utolsó szakaszon, köztük a Laajavuori Power Stage-en az első öt helyezettet is jutalmazzák.