HIDEG RALLY TEAM – 44. INA Delta Rally 2018
Hideg Krisztián – Kerék István, Skoda Fabia R5
Egy verseny erejére lecserélte a Skoda Fabia R5-öst Hideg Krisztián és Kerék István. A Bakonya Kupára visszaültek „régi” Mitsubishijükbe, hogy leteszteljék rajta az új fejlesztéseket. Töréstesztet azonban nem terveztek eredetileg… A balul sikerült sprint után most hétvégén már Zágrábban áll rajthoz a páros, ráadásul egy olyan futamon, amire ráhúzható a kávéknál használt kifejezés: 3-in-1.
Hideg Krisztián: Múlt héten már a 3. szabad hétvégém lett volna, de nem bírtam megmaradni otthon, ezért úgy döntöttünk Pistivel, hogy elmegyünk Bakonyára, és kipróbáljuk a régi Mitsubishinket, ami fejlesztéseken esett át.
Egy darabig nagyon jól működött a kocsi, sőt, igazából nem is az ő hibája miatt kellett kiállnunk a versenyből. A feladásnak egyszerű, prózai oka van: a 4. gyorsaságin lecsúszott a lábam a fékről. Csak annyira volt még időm, hogy kéziféket húzzak, aminek következtében 180 fokot fordultunk, és a kocsi hátuljával pont egy betonárokba csapódtunk. Maga az ütközés nem volt vészes, mert azért kellően le tudtunk lassítani 150 km/h-ról, de azért szerencse, hogy nem az elejét törtük, így olcsóbban megúsztuk az esetet. Az az igazság, hogy akár már ott, a helyszínen is orvosolhattuk volna a helyzetet, ám mivel a bakonyai sprintnek semmilyen tétje nem volt számunkra, inkább hagytuk, hogy majd nyugisabb körülmények között javítsák meg a fiúk a Mitsubishit.
A Bakonya Kupát tesztnek, visszarázódásnak szántuk Zágráb előtt, de őszintén szólva nem sokat segített az önbizalmunknak. A horvát bajnokság tekintetében ráadásul különösen fontos lesz ez a viadal, hiszen a két versenynapot külön értékelik majd – a péntekit 0,75-ös, a szombatit pedig 1-szeres szorzóval. Emellett pedig még az ERT-nek is részét képezi a 44. INA Delta Rally. Így a hétvégénkre a legjobb jellemző: 3-in-1.
Szerdán érkeztünk meg a helyszínre, amit a csütörtöki tréning, illetve a pénteki átvételek követnek a programban. Péntek délután a szokásos belvárosi gyorsokon nyitjuk meg a versenyt. Másnap 3X2 szakaszt kell teljesítenünk, amiknek az irányát most megváltoztatták, így számunkra is teljesen újak lesznek, habár már 4. alkalommal indulok el ezen a megmérettetésen. Kétszer nyertünk itt, egyszer pedig másodikak voltunk, úgyhogy jó lenne folytatni ezt a sorozatot, és most is felérni a dobogóra.
A horvát bajnokit mi vezetjük, így két taktika áll előttünk: vagy mindenáron arra törekszünk, hogy megnyerjük a versenyt, és még közelebb kerüljünk a bajnoki címhez, vagy egy stabil autózással biztosra megyünk, hogy megőrizzük a vezető pozíciónkat. Bevallom, még nem döntöttük el, melyiket fogjuk követni, de majd meglátjuk, mik lesznek az első tapasztalatok az új pályákon.
A futam után versenyzőből versenyzőapuka módba váltok át, hiszen mindkét gyermekem, Réka és Ádám is a gokartbajnokság következő fordulóján. Így amint leintették a zágrábi futamot, már utazok is tovább Bruckba, hogy segítsem a gyerekeim versenyzését. Bízom benne, hogy mindannyiunk versenyhétvégéje sikeresen alakul majd!
Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Laurel Kft., Richmond Logistics, Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Patócs Autóház Kft., Metálkontakt Kft., Mátrai Kft., Firebox Kft., C-Service Kft., Sky-Tools, Dornhof Nagy Und Partner Kft., Nagy József Auditor, Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Aszú Étterem, Vázterv Mérnök Iroda Kft., Continental Group Kft., SRT Kft., Ventosus Kft., Moltech, Euroll Kft.