22 autó a rajtrácson, 10 a célban. A győztes a Prema Power Team újonca, Antonio Giovanazzi lett, de nem volt olyan egyszerű, mint azt a fiatal olasz, a pole-ból indulva várhatta…
A rajt után közvetlenül már rögtön galiba történt, egymásra csúszó autók, és jó pár kieső lett Norman Nato megpördülésének az eredménye… Az első kanyarkijárat után megforgó francia magával rántotta honfitársát, Pierre Gaslyt, Sergio Canamasast, Marvin Kirchöffert, és Nicholas Latifit is.
Biztonsági autós időszak következett, melynek végeztével hamarosan újra szüneteltetni kellett a versenyzést. Philo Paz Armand állt a falba, és autójának kiemelésének ideje alatt elkezdtek szálingózni a csapatok, a kötelező bokszutcai kiállásra felhasználni az ölükbe pottyant időt. Előkerült a supersoft keverék, amellyel néhány versenyző látványosan gyorsult! Rövidesen ismét állt a játék, Artem Markelov és Arthur Pic kontaktja miatt. Közben szép csendesen fellépkedve Giovanazzi az élre ugrott, Marciello hibájából indítva felzárkózását, melynek során Oliver Rowlandet és Sirotkint is megelőzte az újonc pilóta.
Mindeközben a hátsó régiókban is ádáz csata dúlt, Daniel de Jong konstans körökkel, higgadtan őrizgette az autóját, és vele együtt a pontszerző pozíciót. Közvetlenül az őt hajkurászó Racing Engineering pilótái, Norman Nato és Jordan King egymással voltak elfoglalva, és ennek meg is lett a hozadéka. Utóbbi szorosan csukta a kaput egy kanyar során társa előtt, aki így menthetetlenül a falnak ütközve befejezte a versenyét, akárcsak kicsivel később a „bűnös” is.
Újabb safety car fázis kezdődött, aminek kései végeztével egyetlen további versenykör alatt kellett dönteni a pilótáknak, ennek megfelelően őrült helyezkedés zajlott le a leintés előtt, melyből a vezető pozícióját megtartó Antonio Giovanazzi, valamint Sergey Sirotkin, és az utolsó pillanatban dobogós helyet megcsípő Raffaele Marciello jött ki a legjobban.
Mindenképp érdemes megemlíteni a holland kiscsapat, a Manor MP Motorsport remek szereplését, Oliver Rowland negyedik helyét, valamint szerkesztőségünk jóbarátjának, Daniel de Jong-nak a masszív és koncentrált pontszerzését – aki ráadásként a holnapi sprintversenyen az első rajtkockából vághat neki a futamnak! Nem lesz egyszerű munka, a pálya szűk, és nehéz is, de talán ezt most ő maga bánja a legkevésbé…
Képek: Gp2 Media Service / Sam Bloxham