A TOYOTA GAZOO Racing sorozatban negyedszer nyerte meg a Szafari Rallyt

A TOYOTA GAZOO Racing sorozatban negyedszer nyerte meg a Szafari Rallyt

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team sorozatban negyedszer nyerte meg a legendás Safari Rally Kenya-t. Kalle Rovanperä, Takamoto Katsuta kettős győzelmet aratott az igényes afrikai versenyen.

A csapat folytatja veretlenségét az FIA Rally Világbajnokság legnehezebb fordulóján, amióta 2021-ben visszatért a naptárba, miközben a Toyota által felállított Safari-csúcsot 12 győzelemre növelte.

Az eredmény ismét bizonyítja a GR YARIS Rally1 HYBRID erejét és megbízhatóságát, amely erre az eseményre frissített felfüggesztési csomagot, valamint jellegzetes légzőnyílás-rendszert kapott: a múltbeli Safari-specifikációjú autók ikonikus jellemzőjének modern változata.

Rovanperä és segédpilótája, Jonne Halttunen a 2022-es siker után másodszor nyerte meg a versenyt. Győzelmüket a rali első teljes napján, pénteken nyújtott fenomenális teljesítményükre alapozták, ahol mind a hat szakaszon a leggyorsabbak voltak, és így közel egy perces előnyre tettek szert. Ez lehetővé tette Rovanperä számára, hogy a leghosszabb és legnehezebb szombati napon óvatos legyen, ahol szükséges volt – ahol így is közel 25 másodperces előnnyel nyerte a rali leghosszabb szakaszát, mivel a legtöbb versenytársa bajba került.

Két perc fölötti előnyével Rovanperä az utolsó nap hat szakaszának és 74,38 versenykilométerének nagy részében a biztonságra törekedett, és végül 1 perc 37,8 másodperces előnnyel győzött.

Katsuta négy kenyai indulásból a harmadik dobogós eredményét érte el, megismételve a 2021-es második helyezését. Ő és segédpilótája, Aaron Johnston egy jól kimért ralit vezettek, a szombati két szakaszgyőzelem pedig segített nekik leküzdeni egy dupla defektet, ami több mint egy percet jelentett számukra.

Elfyn Evans és Scott Martin másodpilóta gondoskodott arról, hogy mindhárom Toyota az első négyben végezzen. A második helyig jutottak, mielőtt háromszor is defektet kaptak a szombati durva és sziklás szakaszokon. A dobogós helyek így elérhetetlenek maradtak számukra, de mindent megtettek azért, hogy a lehető legtöbb pontot szerezzék vasárnap, ahol a harmadik leggyorsabbak voltak a nap folyamán, a Power Stage-en pedig az ötödikek.

A TGR-WRT a kettős helyezéssel megszerezte a maximális gyártói pontokat az összesített értékelésből, plusz további 11 bónuszpontot vasárnap, és négy pont előnnyel vezet a bajnokságban. Evans összesen 16 pontot szerzett a hétvégén, amivel továbbra is második a pilóták tabelláján, hat pontra az élen állóktól.

Akio Toyoda (a TGR-WRT elnöke) – “A csapat minden tagjának gratulálok az idei szezon első győzelméhez és a Safari Rally Kenya megnyeréséhez, amelyet immár negyedik éve zsinórban! Kalle, Jonne, gratulálok az újabb kenyai győzelemhez két év után, és köszönöm az okos vezetést és azt, hogy gond nélkül végigfutottatok ezeken a rázós utakon.
Takamoto és Aaron, gratulálunk, hogy két év után szintén visszatértek a dobogóra Kenyában! Nagyszerű volt, hogy az összes szakaszt teljesítettétek.
A Kenyát megelőző tesztet Portugáliában teljesítettük, és akkoriban erősen esett az eső. A csapat arról számolt be nekem, hogy “szerencsére” heves esőzés volt, és sok alkatrész eltört. Az előző évektől eltérően a ralit az esős évszakban rendezték meg, és a mérnökök és a szerelők egészen a rali kezdete előttig folytatták a fejlesztéseket, beleértve az eső elleni ellenintézkedéseket is. Amikor meghallottam a “szerencsére” szót, eszembe jutottak a GR Yaris mérnökeinek szavai. Mindig azt mondják nekem, a Toyota egyik mesterpilótájának: “Köszönöm, hogy összetörted az autót, mert még erősebb lesz!”. Így ezúttal a csapat nevében szeretném megköszönni a portugáliai esőt, amiért erősebbé tette a GR Yaris Rally1-et, és elhozta nekünk az első győzelmet. És természetesen szeretnék köszönetet mondani a csapat minden tagjának, akik az utolsó pillanatig javították az autót. Ugyanaz az út különböző évszakokban és időjárásban más és más lehet, és mivel ilyen utakon és ilyen körülmények között versenyzünk, az autók erősebbek lesznek, és az egyre jobb autónk fejlődik. Úgy gondolom, hogy a rally egy ilyen sport.
A következő versenyek kéthetes időközönként lesznek. Remélem, hogy a csapatban mindenki vigyázni fog az egészségére, és továbbra is egyre jobb autókat fogunk készíteni.”

Jari-Matti Latvala (csapatfőnök)
“Nagyon boldogok vagyunk, hogy ismét megnyertük a Safari-ralit, és ilyen stílusban szereztük meg az első győzelmünket a szezonban itt, Kenyában. Kalle az elejétől fogva nagyon okosan uralta a ralit. Az egész hétvégén nem volt semmi gondja, köszönhetően a csapatnak, amely ilyen jó autót biztosított, és annak is, ahogyan vezetni tudott, gondolkodva azon, hogy mikor kell támadni, és mikor kell kímélni az autót. Annak is nagyon örülünk, hogy Taka a dobogó második fokára állhatott fel. Úgy tűnik, hogy ezt a ralit nagyon szereti, és a svédországi csalódás után ez egy igazán jó eredmény neki és a csapatnak. A szerencse nem volt Elfyn oldalán, de nagyon keményen és jól küzdött, hogy minél több pontot szerezzen a bajnokságban. Egyelőre élvezzük ezt a pillanatot, majd a következő, horvátországi kihívásra készülünk.”

Kalle Rovanperä (69-es versenyautó)
“Különleges, hogy másodszor is megnyerhettem a Szafarit. Ez a verseny nagyon kemény, és egyben legendás a Toyota számára: mindig is jók voltunk itt, és ezt a rekordot most is folytatjuk. Ahogy Afrikában mondják, az elöl haladó autó mindig egy Toyota. Nagy köszönet a csapatnak, mert mindenki nagy erőfeszítéseket tett azért, hogy az autó ilyen jól működjön. Szerintem jó munkát végeztünk, szerintem ennél jobb Safarit nem lehet csinálni, mint amit mi csináltunk, problémamentesen és okosan vezetve. A mai nap nehéz volt, kétszer kellett vezetni a naptár legdurvább szakaszát, amikor hatalmas előnyöd van, és mindent megpróbáltál elkerülni, ez nem könnyű. Csak a tervhez kellett tartanunk magunkat, és ez bejött.”

Elfyn Evans (33-as versenyautó)
“Nem volt könnyű hétvége számunkra. Legalább a rali végére tudtunk érni, ami pozitívum, de többet akartunk ettől a hétvégétől. Ma jó tempót mentünk a pontokon, de volt néhány apró probléma, így nem szereztünk annyi pontot, amennyit szerettünk volna. Az első kör nem volt könnyű: a nyitó szakasz rendkívül durva volt, és ott valószínűleg túlságosan konzervatívak voltunk a többiekhez képest. A Power Stage-en megpróbáltuk, de már az első felében nagyon nehéz volt.”

Takamoto Katsuta (18-as versenyautó)
“Nagyon jó érzés elérni ezt a második helyet és újra a dobogóra állni Kenyában. Ez egy kemény rali volt, mint mindig, ezért hatalmas köszönetet kell mondanunk a csapatnak, mert nagyon jól felkészültek, és az autó nagyon jól működött. Tegnap elkövettem néhány hibát, és defektet kaptunk, de mindig bízhattam az autóban. Amikor nyomni kellett, akkor tudtunk nyomni, és az idők jók voltak. A megbízhatóság a Toyota egyik erőssége, és nagyon büszke vagyok, hogy ezt az autót vezethetem.”

1 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) 3:36:04.0 ó
2 Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +1:37.8 p
3 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Puma Rally1 HYBRID) +2:25.1 p
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +4:20.2 p
5 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +10:17.5 p
6 Gus Greensmith/Jonas Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +18:05.4 p
7 Oliver Solberg/Elliott Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) +19:28.5 p
8 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +21:02.0 p
9 Jourdan Serderidis/Fréderic Miclotte (Ford Puma Rally1 HYBRID) +26:13.3 p
10 Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +26:34.4 p

A 2024-es FIA Rally Világbajnokság versenyzői  pontversenyének állása – 3. forduló után:

1 Thierry Neuville 67 pont
2 Elfyn Evans 61 pont
3 Adrien Fourmaux 46
4 Ott Tänak 33
5 Kalle Rovanperä 31
6 Takamoto Katsuta 30
7 Sébastien Ogier 24
8 Esapekka Lappi 23
9 Oliver Solberg 12
10 Andreas Mikkelsen 6

2024 FIA Rally Világbajnokság  gyártói pontversenyének állása –  3. forduló után:

1 TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team 131 pont
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 127 pont
3 M-Sport Ford World Rally Team 72

Mi lesz a következő?
A Horvátország Rally (április 18-21.) az ország fővárosa, Zágráb körüli kihívást jelentő aszfaltos utakon kerül megrendezésre. A gyors és technikásabb szakaszok keveréke mellett a szakaszok állandó felület- és tapadásváltozásokkal rendelkeznek.

Toyota GAZOO Racing Media

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ