A Prodrive hét Huntert nevezett a 2024-es Dakarra

A Prodrive hét Huntert nevezett a 2024-es Dakarra

MEGOSZTÁS
Fotó: Prodrive

A 2024-es Dakar-rali lesz az egyik legnagyobb kihívás, amelyet a Prodrive valaha is vállalt a nemzetközi verseny csúcsán eltöltött 40 éves fennállása alatt, mivel hét Prodrive Hunter autó vág neki a sivatagi kalandnak Szaúd-Arábiában . A technikát és versenyzők előtt álló nehéz szelektíveken keresztül északon és az Empty Quarter hatalmas dűnéjéig délen, a Dakar a 46. alkalommal próbára teszi az új „Ultimate” osztályba benevezett versenyzőket.

A 2024-es Dakar 7891 km-e az egyik leghosszabb és legnehezebbnek tűnik a Dakar „harmadik fejezetében” hasonló távolságon, mint az Egyesült Királyság csúcsától Dubaiig vagy New Yorktól Las Vegasig és vissza. .

A Prodrive a motorsport két legismertebb nevével Sébastien Loebbal és Nasser Al-Attiyah- val vág neki a szaúdi sivatagnak. Loeb a negyedik szezonját kezdi a banbury-i alakulatnál, míg Al-Attiyah először csatlakozik a Prodrive-hoz az első nagy Rally Raid versenyére, miután novemberben két kisebb baján már vezette a Huntert.

Miután visszatért az Egyesült Arab Emírségek ismerős homokjára, Al-Attiyah kényelmesen megnyerte a Dubai International Baja-t, így tovább tudta növelni önbizalmát új Hunter volánja mögött, és egy eredményes éles teszttel készült a Dakarra.

Loeb lenyűgöző tempót mutatott a BRX Team Prodrive Hunterben a 2023-as Rally Raid-világbajnokság során, és csak azért vezette fél ideig a bajnokságot, miután a sorozatos balszerencsés történések elvették tőle a bajnoki koronát. Navigátorával Fabian Lurquinnal az elmúlt két Dakart a második helyen fejezték be, 2024-ben egy lépéssel feljebb. szeretne lépni a Loeb/Lurquin páros. 14 szakaszból hét győzelmet arattak a 2023-as Dakaron, köztük egy rekordot megdöntő hat egymás utáni győzelmet. Valójában a Prodrive Hunter a 14 szakaszból összesen kilencet nyert meg, Guerlain Chicherit két szelektívet nyert a barna/narancssárga festésű Hunter volánja mögött.

Al-Attiyah a hatodik Dakar-győzelemre készül – negyedik gyártóval -, miközben 47 Dakar szakaszgyőzelme mindössze hárommal marad el az Ari Vatanen 1990-es évek eleji rekordjától. Az egyik legerősebb párosítás a terepmotorsportban Mathieu Baumel navigátorral aratott sikerének köszönhető, aki csatlakozott a katarihoz a Hunter Rally Raid versenyére, „ Nasser Racing ” néven 2024-ben.

A brazil X Rally Team két Prodrive Hunterrel vág neki az idei futam 7891 kilométerének, miután egy éven keresztül ismerkedtek az autók agilitásával és bravúrjaival Mexikóban, Brazíliában és Marokkóban, ahol Cristian és Marcos Baumgart bejutottak a legjobb három közé a futamok Top 10-es szakaszain. A helyezések is jöttek ezeken az eseményeken. Az egyik legnagyobb próbatétel, amin autóik idén átmentek, a brazíliai Sertoes Rallyn volt, ahol a forró hőség, a szűk pályák és a sár erőt és kitartást követelt az egész X Rally Teamtől, és jól szolgálta őket a jövő havi szaúdi kalandra való felkészülésben. .

Egy másik igényes rally, amelyre a Prodrive egy Huntert indított, a 2023-as Taklamakan Rally Kínában a YunXiang China Team-mel. A 12 napon és 4300 kilométeren keresztül Sun Ping sofőr átvitte az autót a világ legkeményebb kanyonjain, folyómedrein és a Góbi-sivatag fesh-fesh-én. A YunXiang csapat most három új Prodrive Huntert versenyeztet a 2024-es Dakaron Liu Feilong/Yicheng Wang , Sun Ping/Liao Min és Zi Rong/Pan Hong Yu társaságában , mindannyian a távol-keleti hódítási törekvések élvonalában szeretnének lenni a 2023-es Dakaron.

A Prodrive 44 alkalmazottjával a Bahrain Raid Xtreme és a Nasser Racing autókat szolgálja ki, valamint 14-en dolgoznak az X Rally és a YunXiang Hunters területén, így ez lesz a Prodrive által valaha összeállított egyik legnagyobb motorsport csapat. Ez magában foglalja azt a két T5-ös versenykamiont is, amelyek a rallyn indulnak, hogy pótalkatrészeket szállítsanak, ha a szakasz közepén szükség lenne rájuk, és amelyeket a Hunters szervizelésére hívnak majd fel az új „48 órás Chrono” szakaszon, amikor csak a versenyen induló versenyzők szervizelhetnek.

Összesen 17 Prodrive jármű esett át műszaki átvételen a barcelonai dokkokban (Spanyolország) december 2-án, majd felrakták őket egy hajóra, amely a Vörös-tenger partján lévő Yanbu szaúdi kikötőjébe viszi a versenyzőket, kiszolgáló teherautókat, lakóautókat és sajtókocsikat. Tengeren a 2024-es Dakar-rali rajtjáig tartó 360 km-es út előtt AlUlában, január 5-én.

Sébastien Loeb, Bahrain Raid Xtreme:
„Jó eredményeket értünk el a Prodrive-val együtt, de számomra a Dakar a cél. Hogy a legjobbat hozzuk ki a nagy etapokon, Fabian és én kéz a kézben fogunk dolgozni a sebesség, a helyes navigáció és a mechanikai problémák elkerülése érdekében. Azonban a Dakaron mindig vannak „rejtett dolgok”, így ezeket összerakjuk a hatalmas kaland során, mert ez a rally mindig is az. Alig várom.”

Nasser Al-Attiyah, Nasser Racing:
„Amikor először vezettem a Prodrive Huntert, nagyon boldog voltam a volán mögött, mert az autó nagy és alacsony sebesség mellett is remekül viselkedik, azonnal. Természetesen egy újabb Dakar győzelem a cél számunkra egy másik autóban, és remélhetőleg közelebb kerülünk Stephane Peterhansel Dakar-győzelem rekordjához. Jól készültünk a csapattal, és hisszük, hogy nagy esélyünk van a AlUlában a rajttól.”

David Richards, a Prodrive elnöke:
„Ha visszaforgatom az időt, és arra gondolok, amikor elindítottuk ezt a programot Bahreinnel és a BRX Team-mel, mennyi munka volt az autóban és azóta minden versenyen, akkor azt kell mondanom, nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk. Legfőképp a hét Prodrive Hunter-re amelyeket beneveztünk a 2024-es Dakarra.
Seb és Nasser együttléte egy álomcsapat a Prodrive számára, hiszen megvan a tapasztalat, a sebesség, a navigátorok és az autó, hogy már az első szakasztól kezdve nyomuljanak. A Dakar a világ motorsport csúcsát képviseli hihetetlenül megerőltető szakaszaival, különösen a 48 órás Chrono szakasszal idén, és ez egy olyan kihívás, amelyet nagyon várunk.”

-/-

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ