Dakar 2024 – Stage 6a | Carlos Sainz és Van Beveren a...

Dakar 2024 – Stage 6a | Carlos Sainz és Van Beveren a pole-ban

MEGOSZTÁS
Carlos Sainz (ESP) and Lucas Cruz (ESP) of Team Audi Sport race during stage 06 of Rally Dakar 2024 in Shubaytah, Saudi Arabia on January 11, 2024 // Marcelo Maragni / Red Bull Content Pool // SI202401110562 // Usage for editorial use only //

Rengeteg dűne szerepelt a programban az Empty Quarterben, amelyen a versenyzők két napon keresztül haladnak át egy új szakaszformátum keretében: 48 órás krono. Az FIA legénységei számára 547 kilométeres, a FIM versenyzői számára pedig 625 kilométeres szelektíven minden versenyzőnek délután 4 órakor meg kellett állnia az útvonalon szétszórt hét bivak egyikénél. Az Üres Negyedben a körülmények semmihez sem hasonlítanak, és a kerekek alá kerülő puha homok mennyisége többszörös következményekkel jár, például az üzemanyag-fogyasztásra, amelyet a versenyzőknek tudniuk kell felmérni. Sajnos ez az, amire Pablo Quintanilla nem volt képes. A szakasz első részének éllovas versenyzői, pilótái nem feltétlenül a holnapi győztesek lesznek, de eddig Adrien Van Beveren a motorján és Carlos Sainz az autójában a lehető legjobban szelídítette meg a dűnéket. Nekik 112 km, illetve 149 km van hátra ahhoz, hogy győztesként fejezzék be ezt a kört vissza Shubaytahba.

A dűnék mászása és a dűnéken való átjutás képességén túl  elengedhetetlen a mechanikai szempontok figyelembevétele is, és ez egy alapvető paraméterrel kezdődik: azzal kell gazdálkodni, hogy mennyi üzemanyagod van. Pablo Quintanilla, akinek tíz kilométerrel az első tankolási pont előtt elfogyott az üzemanyaga, súlyos árat fizetett a hanyagságáért, és 424 kilométer után több mint 1 óra 40 perccel esett vissza a rangsorban. Több csapattársa a Honda csapatban, akiknek mostantól víz (vagy benzin!) szállítóként szolgálhat, bölcsebbek és hatékonyabbak voltak, és még mindig elképzelhetőnek tartják a győzelmet Yanbuban, nevezetesen Ricky Brabec, aki most 2’48” előnnyel vezeti az általános ranglistát Ross Branch előtt. Ugyanez mondható el azonban Nacho Cornejóról és Adrien Van Beverenről, a nap leggyorsabb versenyzőjéről az 537 kilométer után található F pontig, ahol tíz motoros tölti majd az éjszakát ma este. Az autós kategória is tartogatott néhány fordulatot, és elsőként Yazeed Al Rajhi volt az, aki a sebesség iránti igénye miatt 51 kilométer után elvesztette az általános ranglista vezetését, és most már búcsút inthet a 2024-es futam megnyerésének. A speciál útvonalának jóval hosszabb szakaszán Stéphane Peterhansel olyan mechanikai problémákba ütközött, amelyek még a legnagyobb bajnokok pályafutását is keserűen tarkítják: egy egyszerű defektet követően 256 km után meg kellett állnia Audijával, de a hidraulikus rendszer meghibásodása megakadályozta a gyors javítást, és a szervokormánya is feladta a szolgálatot. Már 2 óra és 8 perc veszteséggel, ez egy kemény nap volt a “Mister Dakar” számára! Mindazonáltal az Audi klán becsülettel helytállt a 48 órás Chrono szakasz első szakaszán, mivel Carlos Sainz ideális helyzetbe hozta magát a holnap reggeli folytatáshoz, Mattias Ekström pedig a második legjobb köztes időt érte el, amivel az összesített rangsorban a második helyre került, mintegy 16 perccel lemaradva csapattársától. Az RS Q e-Tron autók armadája Peterhansel problémái ellenére is reménykedhet, bár remélik, hogy a holnapi homok nem fogja eltömíteni a simán futó gépük haladását, annál is inkább, mivel Nasser Al Attiyah és a ma kissé visszafogottabb volt Sébastien Loeb is jelen lesz, és eltökélten nyomás alatt akarja tartani őket.

A Challenger kategóriában Eryk Goczał kihasználta a dűnéket, és növelte előnyét Mitch Guthrie-val szemben (aki 56 perccel van lemaradva az összetett ranglistán), míg az SSV kategóriában a Polaris versenyzői, Florent Vayssade és Xavier de Soultrait nyereséges napot zártak, de meg kell várniuk, hogyan teljesít holnap a szakasz második szakaszán a nagyon fenyegető João Ferreira, aki a C pihenőponton fejezte be a napot (347 km után). Végül Martin Macík fölénybe került Janus van Kasterennel szemben a kamionosok versenyében, egy olyan kategóriában, amelyben a favoritok többségének szintén 200 kilométer van hátra holnap.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ