
Eredmények kategóriáról kategóriára – Stage 5
Nasser Al-Attiyah – “Nem volt stratégia a részemről. Meg akartam nyerni a szakaszt, nem számít, hogy mit tartogat nekünk a holnap. 600 kilométer hosszú, és nem bánom, hogy megnyitom az utat. Még ha időt veszítek is, mi számít nekem befejezi azt a 600 kilométert.”
Yazeed Al Rajhi – “Nem akartuk holnap megnyitni az utat. Ez volt a tervünk. A speciális szakasz alatt Timóval bizonytalanok voltunk, hogy lassítsunk-e vagy sem, de úgy gondolom, helyesen cselekedtünk, hogy nem lassítottunk túl sokat. Holnap már másképp lesz. Támadásba megyünk, és meglátjuk, hogyan alakul.”
Sebastien Loeb – “Nasser és én különböző stratégiákat követünk. Korán akar kezdeni, és magabiztosnak érzi magát. Nem tettem volna. Nem vagyunk egyformán tájékozottak a sivatagról, ő elemében van. A nyomokat követtem. Ez az én dolgom. ma nagyot veszítettünk, abban a reményben, hogy nagyot nyerünk…
Stephane Peterhansel – “A szakasz egy kicsit furcsa volt, mindössze 118 kilométeres, de döntő fontosságú volt a holnapi rajtrend szempontjából, ahol a motorosok nyomvonala nélkül vágunk neki egy kétnapos küldetésnek a dűnéken keresztül. Úgy gondoltam, hogy nem jó ötlet az elejéhez közel indulni, ezért lelassítottunk, és öt perccel a cél előtt megálltunk. Nem hiszem, hogy bárki is tudja, mi a helyes stratégia. Nem vagyunk éppen jó példa, mert a rali elejétől kezdve más stratégiát követtünk, szóval majd meglátjuk.”
Carlos Sainz – “Egy időre megálltunk. Nem tudom, hogy jó stratégia volt-e, két nap múlva meglátjuk, de nem akartunk az élen lenni.”
Pablo Quintanilla – “Két iszonyatos nap után minden a helyére került. Kimerültem. Nem volt könnyű, mert a nap verőfénye miatt nehéz volt látni a nyomokat, de 100%-ot mentem az első kilométertől. Nehéz volt, de sikerült egy gyors tempót beállítani, és remek szakaszt tudtam.Nem számítottam ilyen puha homokra, mert hallottam, hogy az elmúlt napokban esett az eső, de így is jól szórakoztam.Nagyon jól éreztem magam a motoromon. Örülök, hogy ebben a pozícióban lehetek…

15:56 – Kamion / Car – Martin Macík robogott célba a leggyorsabb idővel a speciálison, 1′22″-vel Mitchel van den Brink előtt. Ez a második győzelme ezen a Dakaron, miután a 3. szakaszban diadalmaskodott. A cseh pilóta kihasználta Aleš Loprais és Janus van Kasteren gondjait, hogy összesítésben a második helyre emelkedjen, 22 perc hátránnyal.
15:20 – SSV /Car – Xavier de Soultrait mindössze 3 másodperccel lemaradt Yasir Seaidan mögött a 80-as km-en, és a végén megelőzte a szaúdit, és megszerezte második szakaszgyőzelmét ezen a Dakaron. A francia 45 percet veszített a 3. szakaszon eltört sebességváltó miatt, de arra is figyelmeztetett, hogy a Dakar “még mindig nagyon hosszú”… Lehet, hogy túlszárnyalta a saját várakozásait, hiszen összesítésben most a hatodik helyen áll, 22 perccel az új vezető, Jérôme de Sadeleer.
15:08 – Challenger / Car – “Chaleco” López megszerezte első szakaszgyőzelmét ezen a Dakaron. A chilei volt a leggyorsabb a dűnék között, több mint 2 perc előnnyel autózta a leggyorsabb időt Austin Jones és Eryk Goczał előtt. A lengyel a dobogón végzett, és megtartotta az összesített vezetést, immár több mint 34 perc előnnyel Michał nagybácsival szemben, aki ma 4′36″-t veszített.