– A Rally Poland csütörtökön reggel a shakedownnal kezdődik, majd este az SSS1 Mikołajki Arena (2,50km) szerepel a programban.
– A pénteki útvonal két kör Stańczyki (SS2/5, 29,40km), Wieliczki (SS3/6, 12,90km) és Olecko (SS4/7, 13,20km), majd a Mikołajki Aréna (SSS8, 2,50km) zárja a napot.
– A szombati nap a leghosszabb versenykilométerek számát tekintve, 124,10km hét szakaszon keresztül: Świętajno (SS9/13, 18,50km), Gołdap (SS10/14, 19,90km), Czarne (SS11/15, 22,40km) és SSS12 Mikołajki Arena 3 (2,50km).
– Vasárnap négy szakasszal zárul a hétvége, beleértve a Power Stage-et is: SS19 Mikołajki 2 (10,73km).
Lubiewo − 5.10 km − 10:01
A shakedown állása:
12:30 – Tänak nyerte a shakedownt
1. #8 Tänak Ott – Järveoja Martin Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:20.7 2:14.0 2:12.5
2. #11 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:23.8 2:15.8 2:13.6
3. #16 Fourmaux Adrien – Coria Alexandre Ford Puma Rally1 Hybrid 2:24.1 2:16.8 2:14.3
4. #9 Mikkelsen Andreas – Eriksen T. Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:22.0 2:18.3 2:15.8 2:14.8
5. #22 Sesks Mārtiņš – Francis R. Ford Puma Rally1 2:23.2 2:18.9 2:16.5 2:15.0
6. #33 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:21.4 2:15.2
7. #69 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:23.5 2:15.8 2:15.8
8. #18 Katsuta Takamoto – Johnston Aaron Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:23.4 2:16.3
9. #13 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 Hybrid 2:22.9 2:17.2
10. #23 Gryazin Nikolay – Aleksandrov K. Citroën C3 Rally2 2:31.0 2:26.0 2:24.1
12:00 óra – Tanak és Neuville az élen.
2:15.2 p – Tänak
2:13.6 p – Neuville
2:15.2 p – Evans
2:15.8 p – Rovanperä
2:15.8 p – Mikkelsen
2:16.3 p – Katsuta
2:16.5 p – Sesks
11:30 óra Ott Tänak az élen a második kört követően is. Neuville a 4., míg az Ogiert helyettesítő Rovanperä a harmadik.
1. #8 Tänak Ott – Järveoja Martin Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:20.7 2:14.0
2. #33 Evans Elfyn – Martin Scott Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:21.4 2:15.2
3. #69 Rovanperä Kalle – Halttunen J. Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:23.5 2:15.8
4. #11 Neuville Thierry – Wydaeghe M. Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:23.8 2:15.8
5. #18 Katsuta Takamoto – Johnston Aaron Toyota GR Yaris Rally1 Hybrid 2:23.4 2:16.3
6. #16 Fourmaux Adrien – Coria Alexandre Ford Puma Rally1 Hybrid 2:24.1 2:16.8
7. #13 Munster Grégoire – Louka Louis Ford Puma Rally1 Hybrid 2:22.9 2:17.2
8. #9 Mikkelsen Andreas – Eriksen T. Hyundai i20 N Rally1 Hybrid 2:22.0 2:18.3
9. #22 Sesks Mārtiņš – Francis R. Ford Puma Rally1 2:23.2 2:18.9
10. #27 McErlean Josh – Fulton James Škoda Fabia RS Rally2 2:27.4 2:25.1
2:20.7 p – Tänak – Ez egy nagyon megerőltető futam, óriási átlagsebességgel. Remélem jól teljesítünk majd a pályabejárás tükrében. Nagyon szeretem ezt a rallyt, de még soha nem sikerült megnyernem. Ez egy olyan cél amiért érdemes küzdeni, de majd meglátjuk a futam végén.
2:21.4 p – Evans
2:22.0 ó – Mikkelsen
2:22.9 p – Munster
2:23.9 p – Sesks
2:23.4 p – Katsuta
2:23.5 p – Rovanperä
2:23.8 p – Neuville
2:24.1 p – Fourmaux
10:01 – Neuville elrajtolt a shakedown szakaszon.
Sebastien Ogier: Mint azt talán tudjátok, Vincent Landais és én tegnap a Lengyel Rally pályabejárása során közúti balesetet szenvedtünk. Az éjszakát kórházban kellett töltenem, de már sokkal jobban érzem magam.Örülök, hogy az orvosi vizsgálatok Vincent és a másik autó utasai esetében sem mutattak ki komolyabb sérüléseket. Nem tudunk részt venni ezen a ralin, ami nagy kár, de a legfontosabb, hogy minden érintett biztonságban van Köszönöm mindenkinek az üzeneteket, amiket kaptam. Most már úton vagyok hazafelé, hogy pihenjek egy kicsit, és biztos legyek benne, hogy hamarosan újra teljes erőbedobással állok rajthoz. Sok sikert Kalle, Jonne és az egész TOYOTA GAZOO Racing WRC csapatnak, szurkolni fogok nektek! Fotó: Sebastien Ogier / FB
A Toyota GAZOO Racing engedélyt kapott arra, hogy Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen helyettesítse Sébastien Ogier-t és Vincent Landais-t az e heti ORLEN 80. Lengyelországi Rallyn.
Ogier és Landais kénytelen volt visszalépni az FIA Rally Világbajnokság hetedik futamától, miután kedd reggel a pályabejárás
során közúti balesetbe keveredett. Míg Landais-t a mai nap folyamán kiengedték a kórházból, addig Ogier-t éjszakára megfigyelés alatt tartják.
Kedd este a verseny stewardjai beleegyeztek a Toyota kérésébe, hogy a kétszeres WRC-bajnok Kalle Rovanperä és Jonne Halttunen helyettesítésére hívják be a lengyel futamra.
A stewardok döntése, amelyet helyi idő szerint 20:35-kor tettek közzé, kimondta:
A stewardok engedélyezik a 17-es rajtszámú autó SÉBASTIEN OGIER / VINCENT LANDAIS legénységének cseréjét a KALLE ROVANPERÄ / JONNE HALTTUNEN legénységre és a versenyszám 69-es rajtszámú autóra történő módosítását.
A versenybírók engedélyezik a 69-es számú KALLE ROVANPERÄ / JONNE HALTTUNEN autó legénységének az alábbiak szerinti pályabejárást:
2024 június 26-án, szerdán:
– SS 10/14, SS11/15, SS2/5, SS3/6, SS4/7 és SS9/13.
– 18:00 és 19:15 között: SS 17/19.
– 19:15 és 20:00 között: Shakedown
2024. június 27-én, csütörtökön:
– 13:30 és 15:30 között: SS 16/18 és SS1/8/12
Kalle Rovanperä mindössze 48 órát kapott arra, hogy felkészüljön az ORLEN 80. Rally Lengyelország futamára (június 27-30.), miután kedden késő este behívták a Toyota csapattársának, Sébastien Ogier-nek a helyére.
Bár az e heti verseny eredetileg nem szerepelt a fiatal finn versenyző 2024-es WRC részmunkaidős menetrendjében, az eseményt megelőző drámai keddi nap eredményeként Rovanperä és navigátora, Jonne Halttunen kedden késő este repülőre szállt, hogy a rali mikołajki-i bázisára utazzon.
Ogier és navigátora, Vincent Landais kénytelen volt visszalépni az FIA rali-világbajnokság e hetedik fordulójától, miután a pályabejárás közben közúti balesetbe keveredett. Bár Landais-t még aznap kiengedték a kórházból, Ogier egy éjszakán át megfigyelés alatt maradt, mielőtt szerda reggel hazaengedték.
Az FIA és a versenyfelügyelők jóváhagyásával Rovanperä indul helyette a ralin – csatlakozva a GR Yaris Rally1-es kollégáihoz, Elfyn Evanshez és Takamoto Katsutához, miközben a japán gyártó csapata megpróbálja ledolgozni 13 pontos hátrányát a bajnokságot vezető Hyundaihoz képest. Engedélyt kapott arra is, hogy a csütörtök reggelig tartó felderítést egy pluszidőben teljesítse.
“Jó volt délben hallani, hogy Séb és Vincent rendben van, ez volt a legfontosabb” – reflektált Rovanperä a keddi napra. “Aztán felhívott Kai [Lindström – Toyota Gazoo Racing WRT sportigazgató]. Éppen gyertyát cseréltem a jet-ski-mben, hogy kimehessek a tóra, amikor felhívott… Tudtam, miről van szó.
“Egy ilyen ralin szeretnék a győzelemért harcolni, talán ezen a héten ez nem is olyan egyszerű, de természetesen mindent megteszünk majd, hogy jó pontokat hozzunk a csapatnak.”
Hét év szünet után újra a naptárban, Lengyelország szupergyors homokos útjai adnak otthont a három egymást követő nagy sebességű murvás futamból az elsőnek. Az egyik fő cél, hogy pontosan ott folytassa, ahol abba hagyta, Thierry Neuville, aki legutóbb itt győzött, és jelenleg vezeti a bajnokságot.
Neuville, aki Ott Tänakkal és Andreas Mikkelsennel alkot egy háromfős Hyundai i20 N Rally1-es csapatot, 18 pontos előnnyel érkezik Mikołajkiba Tänak és Evans előtt, és alig várja, hogy jóvá tegye az előző olaszországi fordulóban elkövetett hibáját.
“A Rally Poland egy olyan esemény, amelyet nagyon élvezek” – erősítette meg. “Az első helyről indulni hatalmas előnyt vagy hátrányt jelenthet, attól függően, hogy mennyit fogunk takarítani az úton, de majd meglátjuk, ha odaérünk. Arra számítunk, hogy következetesek és gyorsak leszünk, hogy tisztességes pontokat hozzunk haza mindhárom bajnokságban.”
Az M-Sport Ford az erős első félév után a dobogóra való visszatérést tűzte ki célul. Adrien Fourmaux és Grégoire Munster mellett a brit csapat egy további Puma Rally1-es autót is indít a lett Mārtiņš Sesks számára. Sesks, aki múlt vasárnap már megmutatta tudását egy különleges bemutatóversenyen Varsóban, ezen a héten egy nem hibrid Pumával fog versenyezni, mielőtt a jövő hónapban, a lettországi hazai futamra egy teljes sebességű autóra váltana.
A rali csütörtök este kezdődik, és a vasárnap délutáni célba érkezés előtt 19 speciális szakaszt tartalmaz, összesen 303,16 km-t.
Thierry Neuville: “A Rally Poland egy olyan esemény, amelyet nagyon élvezek. Mivel gyors kavicsos rali, néhány kiemelkedő ugratóval és hegycsúccsal, a szakaszok igazán izgalmasak lehetnek, és nagyon jól szórakozhatunk. Meg kell győződnünk arról, hogy már a rajtnál a megfelelő beállításokkal és jó tempójú jegyzetekkel rendelkezünk, mivel még nem teszteltünk lengyel utakon. A beállítások tekintetében nagy tapadásra és tapadásra van szükségünk, de nem hiszem, hogy ez nagyban különbözni fog a többi kavicsos raliversenytől, amelyen ebben a szezonban már részt vettünk. Az első helyről való indulás hatalmas előnyt vagy hátrányt jelenthet, attól függően, hogy mennyire fogjuk megtisztítani az utat, de majd meglátjuk, ha odaérünk. Arra számítunk, hogy következetesek és gyorsak leszünk, hogy tisztességes pontokat hozzunk haza mindhárom bajnokságban.”
Ott Tänak: “Nagyszerű emlékeim vannak Lengyelországról – ez egy olyan rali, amit nagyon élveztem. Nagyon gyors, igényes utakkal rendelkezik, amelyek az időjárástól függően masszívan változhatnak, de nagyon várom már. Nagyon tetszik ennek a versenynek a profilja, és hasonló ahhoz, ahol Észtországban tanultam vezetni. Nagyon közel voltam ahhoz, hogy megnyerjem életem első raliversenyét Lengyelországban, de nem sikerült. Azóta többször is a dobogón végeztem, így tudom, hogy jól tudok teljesíteni, de még van hova fejlődnöm. Remélhetőleg megtaláljuk a jó érzést az autóban, ami kellő önbizalmat ad ahhoz, hogy az egész hétvégén végignyomjuk a tempót”.
Elfyn Evans: “Néhány kemény rali után határozottan reméljük, hogy ezeken a gyorsabb ralikon jobb formát találunk. Annak ellenére, hogy eléggé hasonló jellegűek, mindegyiknek megvannak a maga kihívásai. A Lengyel Rali meghatározó emléke a múltból, hogy ez egy elég gyors rali: biztosan más lesz a tempó, mint a legutóbbi szardíniai rali. Ez is egy olyan rali, ahol az utak eléggé leromlott állapotúak, így a második kör kihívást jelenthet. Lesznek olyan szakaszok, amelyeket már korábban is mentünk, de a tempó elég régi, így inkább egy új rali lesz, és valószínűleg elég mozgalmas, friss jegyzetekkel.
matezsoltee