Ogiernek 67.88 kilométere van a kilencedik győzelemhez- WRC Rallye Monte-Carlo

Ogiernek 67.88 kilométere van a kilencedik győzelemhez- WRC Rallye Monte-Carlo

MEGOSZTÁS

A vasárnapi szakaszokkal visszatér a mezőny a Alpes-Maritimes-ba. A már jól ismert Luceram / Lantosque (18,82 km) nyitja a mai napot, amelyet a La Bollène-Vésubie / Col de Turini újbóli teljesítése követ, amelyet a csapatok csütörtök este már teljesítettek. Mindkét szakasz ismétlődik, az utóbbi alkotja a Wolf Power Stage-et, ahol bónuszpontok szerezhetők. A záró négy szakasz távja összesen 67,88 kilométer. A versenyzők vasárnap délután térnek vissza Monacóba a Casino Square pezsgős ünnepségére, miután 18 szakaszon 325,02 km-t tettek meg.

SS18 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 3 (Power Stage)

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +18,8
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +44,7
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +1:12,4
5. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +2:34,9
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +3:32,6
7. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +3:47,5
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +3:51.4

Ogier – “Hatalmas. Imádom ezt a rallyt, ez adta az álmomat már az elején, és nagyon örülök Vincentnek: számomra ez szép, de számára ez egy álom, hogy megszerezze az első győzelmét.
“Még mindig ki kell élveznünk ezeket a pillanatokat, és ezért vagyunk még mindig itt [a WRC-ben], hogy kivívjunk néhány ilyen győzelmet . Egy olyan híres győzelmet, mint Monte, aminek nincs ára.”

10:00.5 Rovanperä – “Jó volt. Azt hiszem, elégedettek lehetünk a második hellyel. Csütörtökön és pénteken sokkal több volt a takarítás, mint amire számítottam, és úgy tűnik, amikor mindenkivel ugyanolyan körülmények között voltunk, akkor mindenkivel ugyanolyan tempóban voltunk.”

10:04,7 Neuvile – “Mindent beleadtam, de egész hétvégén annyira koptak a gumik a többiekhez képest, és hiányzik a sebességünk. Még ha kockázatot is vállalunk bizonyos pontokon, nem tudunk megfelelni a többinek. Ésszerűnek kellett lennünk. hétvége – az autót az úton tartottuk és visszahoztuk. Most már alig várjuk Svédországot.”

10:01.2 Evans -“Nem volt a legjobb érzésem. A gumik elég korán mozogtak, de ettől eltekintve teljesen rendben volt. Nagyon jó hétvége volt a sebességettekintve. Nyilvánvalóan a pénteki csalódás miatt nem voltunk versenyben. dobogóra, de ez a rally, és ez így megy.”

10:01.1 Tänak – “Ez az első szakasz, amelyen próbáltam gyorsan vezetni! Nagyon hülyék voltunk az előzőn, és ezen kellett nyomnunk. Nem mondanám, hogy nagyszerű szakasz volt, sok alulkormányzottságunk volt, így küzdöttem Ez egy hosszú szezon, de pozitív kezdet – legalább szereztünk már néhány pontot, nem úgy, mint az előző három évben.”

10:11.2 Lappi – “Legalább minden kilométert megtettünk, és sokat megértettünk erről az autóról, ami nagyon fontos Horvátország számára. Eléggé csalódott vagyok a teljesítményem miatt, de az egyetlen mód az, hogy fejlődjek, és megpróbálok jobbak lenni a következőn.”

10:56.2 Serderidis

Katsuta bal hátsó sérült felfüggesztlssel fejezte bq

Nikolay Gryazin nyerte a WRC2 küzdelmeit Yohann Rossel és Pepe López előtt.

Gryazin: “Az utolsó szakasz nagyon nehéz volt. Az első abroncsok teljesen “meghaltak”, nagyon alulkormányzott, de megpróbáltam a vonalat tartani.”

1. Gryazin/Aleksandrov – Škoda Fabia RS Rally2 3:22:05.4 ó
2. Rossel/Dunand – Citroën C3 Rally2 +4.4
3. López/Rozada – Hyundai i20 N Rally2 +1:10,7
4. Cais/Těšínský – Škoda Fabia RS Rally2 +1:30,4

 

Sporttörténelmi siker kapujában a nyolcszoros világbajnok Sebastien Ogier (5x VW, 2x M-Sport, 1x Toyota) újabb sikere esetén megelőzné a szintén nyolcszoros győztes Sebastien Loeb-öt.

8x győztes Sébastien Ogier 2009, 2014-2019, 2021
8x győztes Sébastien Loeb 2003-2005, 2007-2008, 2012-2013, 2022

A Power Stage rajtsorrendje:

  1. Cais (WRC2)
  2. López (WRC2)
  3. Rossel (WRC2)
  4. Gryazin (WRC2)
  5. Serderidis
  6. Lappi
  7. Sordo
  8. Katsuta
  9. Tänak
  10. Evans
  11. Neuville
  12. Rovanperä
  13. Ogier

SS17 Lucéram / Lantosque 1 – 18,82 km

Ogier nyerte a szakaszt és nöövelte az előnyét az összetettben. A szakasz első három helyén három Toyota Rally1 végzett. Ogier, Rovanperä, Katsuta sorrendben. Az összetettben az 5-6. helyen mindössze 0.1 másodperc a ülönbség Tänak és Katsuta között. Rovanperä és Neuville csatát várok a Power Stagen, amibe Evans és Tanak is beleszólhat. Loubet mechanikai hiba miatt kiesett!

Ogier: “Természetesen számomra csak a győzelem számít. A Power Stage nem fontos, de azért megpróbálok pontot szerezni a csapatnak, mert minden pont számít az év végén.”
Rovanperä: “Sokat spórolunk a gumikon is, és elég jó csomagot kell készítenünk a Power Stage-hez.”
Katsuta: “Csak érezni akartam, hogyan működik az autó, és nyilvánvalóan jobb, mint ma reggel. Megpróbálok a következőben a maximumot nyújtani – nem tudom,hogy mire leszek képes, de megpróbálom.”
Tänak: – Most már minden rajtunk múlik.
Neuville: “Amennyire tudtam védtem az abroncsaimat, és megpróbálunk túljutni, hogy jó gumikkal menjünk a Power Stage-re. Meglátjuk, szerezhetünk-e pluszpontokat.”

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 3:01:56.8 ó
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +23,5
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +45,1
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +1:16,4
5. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +2:39,0
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:39,1
7. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +3:38,3
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +3:45.3

SS16 La Bollène-Vésubie / Col de Turini 2

A futam állása a szakaszt követően:

Rovanperä nyerte a szakaszt! Ogier előnye az összetettben 17.2 másodperc.

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 2:49:39.8 ó
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +17,2
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +38,1
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +1:08.2
5. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +2:04,9
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:36,0
7. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +3:30,3
8. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +3:37,8

Ogier: “Eddig minde jól ment. Hihetetlen gumikopás már a délelőtt folyamán is, így a szakaszon próbáltunk tisztán vezetni és megmenteni a gumikat.”

Rovanperä: “Határozottan nagy különbség, ha az út tiszta a sótól. Azt hiszem, a rali elején sokkal több időt veszítettünk az út takarításával. Most már sokkal szórakoztatóbb.”

Neuville: “Rendben volt, tiszta és sima szakasz volt a számunkra. Azt hiszem, Elfyn már kezeli a gumikat, de tiszta átfutásunk volt, csúszás nélkül.”

Evans: “Egy szűk hajtűben mintha egy másodperc töredékére eltört volna valami. Leszálltam a gázról, és teljesen megpördült – teljesen meglepett, meg kellett állnom és tolatnom kellett. Utána kicsit lazán vettem a dolgot. a szakasz hátralévő részében.”

Katsuta: “Nagyon csúszott, nem is tudom miért. Még csúszósabb volt, mint csütörtök este. Élvezetes volt, de elég ijesztő.”

Tänak: “Jelenleg nehéz megmondani, hogy mi lesz, de biztosan megpróbáljuk. Elég nehéz a gumiknak, szóval [a Power Stage] az biztos, nagy hogy kihívás lesz.”

9:32 – Az egyik hajtűben Evans beforgott.
9:30 – Katsuta a szakasz élén – 10:14.5 p

WRC2
Rossel nyert a szakaszt 10:33.7 perces idővel. Gryazin vezet az összetettet (-9.7 s)! Lefebvre-nek egy bal elülső defekt miatt kereket kellett cserélnie a szakaszon.

Gryazin : “Biztos, hogy van némi nyomás, de kezeljük. Nehéz, szerintem a franciák jobban ismerik az utakat, de igyekszem tempóból vezetni. Természetesen a tegnapi defektem nem segített.”

SS15 Lucéram / Lantosque 1 – 18,82 km

A futam állása a szakaszt követően:

1. Ogier/Landais – Toyota GR Yaris Rally1 2:39:29.4 ó
2. Rovanperä/Halttunen – Toyota GR Yaris Rally1 +18,7
3. Neuville/Wydaeghe – Hyundai i20 N Rally1 +37,1
4. Evans/Martin – Toyota GR Yaris Rally1 +59,2
5. Tänak/Järveoja – Ford Puma Rally1 +1:54,6
6. Katsuta/Johnston – Toyota GR Yaris Rally1 +2:31,9
7. Lappi/Ferm – Hyundai i20 N Rally1 +3:28,7
8. Sordo/Carrera – Hyundai i20 N Rally1 +3:30,6

Ogier: “Tegnap este úgy tűnt, hogy az emberek kételkedtek, de eddig kontroll alatt tudtam e tartani a kockázat vállalásomat. Nagyon precíz vezetés szükséges a hegyek és a sziklák között, de legalább nincs olyan vágás, ahol fennáll a defekt veszélye.”

Rovanperä: “Nem vagyok teljesen elégedett. Tavaly teljesítettem ezt a szakaszt, és nem volt meg a tempóm, szóval most sem volt könnyebb feljebb lépni. Hosszú nap lesz ez a gumik számára is. Csak próbáltam tartsa a jó és biztonságos tempót.”

Neuville: ” Megforoftam az első kanyarban, és valami nincs rendben a hibriddel. Zavar van a rendszerben.”

Evans: “Igazából a saját teljesítményemre koncentrálok. Csak azt próbáljuk megtenni, amit tudunk, és meglátjuk, mi történik.”

Sorso: “Nem az én hibám volt. Meg kell nézniük a kamerákat, mert nem az én hibám. Nem tudtam, mikor kell mennem.”

Lappi: “Nincs önbizalmam, nem tudom miért. Nem tudok úgy nyomulni, mint tegnap, egyszerűen nem lehetséges.”

 

Evans vette át a vezetést a szakaszon 12:20.6 perccel.

12:30.2 perces idővel jelenleg Sordo a leggyorsabb a szakaszon.

Sordo 10 másodperc büntetést kapott korai rajt miatt.

matezsoltee

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ