Az M-Sport Ford pilótái Gus Greensmith és Adrian Fourmax a jövőhónapban az aszfaltos Horvát Rallyn (április 22-25.) versenyezhetnek először a Ford Fiesta WRC friss fejlesztésű motorjával.
A cumbriai székhelyű csapat, már az előző szezon közepén szerette volna bevetni az új erőforrást, de úgy döntött, hogy visszatartja a motor élesben történő bevetését, miután a koronavírus-járvány hatására megváltozott versenynaptár, számos a motorral társított futamot törölt, vagy tartalékolt.
De most minden készen áll arra, hogy az M-Sport bemutassa a valaha, volt leggyorsabb Fiesta WRC-jét, a zágrábi székhelyű aszfaltos VB futamon, amely az idei harmadik futama lesz a versenynaptárnak.
Az M-Sport ügyvezető igazgatója Malcolm Wilson nem árulta el a motor paramétereit, de néhány lényeges információt ezért elárult a BOSS.
A munka elsősorban az üzemanyag-befecskendező rendszerre és a hengerfejre összpontosult. Több erőt tud kifejteni a motor, különösen a magasabb fordulatszám tartományban, de nem szeretnék konkrét számokról beszélni, azonban az biztos, hogy a pilóták elégedettek.
Noha az új motor éles körülmények között nem mutatkozott be, de a pilóták már ismerik, a futamok előtti tesztek – az idei Rallye Monte-Carlo és Arctic Rally Finland by PowerBox – alkalmával már kipróbálhatták az új erőforrást.
Az M-Sport Ford finn pilótája Teemu Suninen elismerően nyilatkozott a fejlesztésről: Remek, érezni lehet, hogy erősebb a motor, nagyon jó érzés volt a vezetés a teszteken, sokkal jobbak leszünk, élesben, ha versenyezni fogunk.
A finn pilótának azonban egy darabig még várnia kell, hogy élesben versenyezhessen, mert a Red Bull támogatásával versenyző francia Fourmaux veszi át a helyét Horvátországban és mutatkozik be a csapatban a legmagasabb szinten. Suninen és Fourmaux idén egy gyári Fiesta WRC-n osztoznak.
matezsoltee