Retro lázban, azaz Hungaroring Classic-ban ég a klasszikus autók és versenyek rajongótábora, hiszen hétvégén látogat hazánkba először a több szakágat/kategóriát magába foglaló rendezvény.
Lássuk a kategóriákat:
Classic Endurance Racing
Teljes rajtlista esetén 50 versenygép áll a rajtnál. Porsche 917, Lola T70, Ferrari 512s, … A show garantált, hiszen 1971-ig csupa nagy név küzdött a versenypályákon, mint: Jacky Ickx, Henri Pescarolo, Gérard Larrousse és társaik. A Le Mans 24 órás versenyén kívül a leghíresebb európai pályákon küzdöttek fej-fej mellett.
Euro F2
A sorozat első együléses kategóriája az Euro F2. Ezek az autók 1967 és 1978 között küzdöttek az Európa-bajnokságon biztosítva a belépőt a Formula 1-be. A nagynevű versenyzők mint Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Mike Hailwood, Jacques Laffite, és a többiek a száguldó cirkuszban is helyt álltak. A konstruktőrök között megtaláljuk az Alpine-t a Brabhamet, a Ferrarit, a Lolát, a Lotust, a McLarent, vagy éppen az Osellát.
Group Racing
A legendás C-csoportos autók írták a Le Mans-i viadalok történelemkönyvének legszebb oldalait 1982 – 1993 között. A versengésben a prímet először a Porsche 956-osok vitték, majd szorosan követte őket a Lancia LC2, óriási csatát vívva a Jaguárral, Mercedesszel, Toyotával, Nissannal és a Mazdával.
Heritage Touring Cup
A túraautós sorozatok Mekkája a belgiumi Spa Francorchamps. A Heritage Touring Cup ötlete is itt született meg, az 1966 és 1984 közötti túraautók részvételével amelyek egyúttal részt vettek a túraautó Európa-bajnokságon is. A gyártók között volt a BMW a 3.0 CSL-jével, a Ford az Escorttal és a Caprival, a Jaguar a maga XJ12C-jével. A sorozat versenyzőit ismerve látványos akcióra számíthatunk.
Trofeo Nastro Rosso
A kategóriában megjelennek az aranykor legendás járművei mint a Maserati 300, Ferrari 250 GT Berlinettas, Alfa Romeo TZ Az állandó résztvevők mellett minden versenyen csatlakozik a mezőnyhöz 1-1 meghívott vendég, így biztosan láthatunk Aston Martin DB GT-t vagy éppen Porsche Carrera Abarthot is
Sixties’ Endurance
A Sixties’ Endurance az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtti GT-autók viadala Felvonultatja a korszak összes ikonikus járművét – Jaguar E-Type, Ferrari 250 GT, Porsche 911
Central European Trophy
Keleti blokk autóinak versenye: Kelet-Európában csak a kiváltságosok számára voltak elérhetőek, ma a dedikált versenyzők csodálatos versenyautókká változtatták őket.
Noha a Hungaroring Classicon alapvetően gyerekkorunk autós kártyáinak „főszereplői” elevenednek meg a szemünk előtt, s a hatvanas, hetvenes évek versenyautói közül Ferrarikat, Lolákat, McLareneket és Porschékat láthatunk száguldás közben, mivel a versenyt először rendezik meg Közép-Európában, kihagyhatatlan ziccer volt, hogy írjanak ki egy-egy futamot a Trabantok, és az ex-KGST-országok autói számára.
Így született meg a Central European Trophy ötlete.
A gondolatot tett követte, s a szeptember 29. és október 1. között tartandó Hungaroring Classic autóversenynek immár része a fentebb említett viadal – vasárnap 9 és 17.10 órakor rendeznek egy-egy húszperces versenyfutamot (amelyeket pénteken és szombaton edzések előznek meg a mogyoródi versenypályán).
A résztvevőknek természetesen rendelkezniük kell nemzeti vagy nemzetközi versenyző licenccel, és persze kell egy versenyautó.
S hogy milyen?
A Trabant Trophy lényegét nyilván senkinek sem kell magyarázni, ebben a futamban Trabantok vesznek részt, a másik két kategóriában pedig az 1987 előtt gyártott kelet-európai (ex-KGST) autókat értékelik 1400 köbcenti fölött és alatt.
A Central European Trophy mezőnye rendhagyó módon, speciális, sorról-sorra indított állórajttal kezdődik, s az értékelésnél a különböző csoportokba sorolt versenyzők legjobb köridőit veszik figyelembe.
A győztesek serleggel és pénzdíjjal gazdagodnak: az első helyezett 150, a második 100, a harmadik 50 eurót vihet haza