Lesz majd szájtátás…

Lesz majd szájtátás…

MEGOSZTÁS

Retro lázban, azaz Hungaroring Classic-ban ég a klasszikus autók és versenyek rajongótábora, hiszen hétvégén látogat hazánkba először a több szakágat/kategóriát magába foglaló rendezvény.

Az esemény sajtótájékoztatóját kedden tartották a Duna Yacht Event rendezvényhajón.
A Classic Endurance Racing 2004 óta szervezõdik a jelenlegi formájában – csokorba gyûjtve a historic-sorozatokat, vagyis a klasszikus autók versenyeit a sportág hőskorából. Élőben és versenykörülmények között, Közép-Európában először láthatjuk ezeket a klasszikus, korabeli autókat, amelyek késhegyre menő csatákat vívnak egymással a kontinens legendás aszfaltcsíkjain, köztük ettől az évtől kezdve a Hungaroringen.
A sajtótájékoztatón megszólalt a hétszeres abszolút ralibajnok ifjabb Tóth János (egy Peugeot 404-est vezet majd) és az örökös magyar bajnok Ferjáncz Attila fia, Ferjáncz András is, aki egy olyan Renault 17 Gordinit vezet majd, amilyennel az édesapja két bajnoki címet is szerzett. Ők ketten felvezető autók pilótájaként vesznek majd részt az eseményen.

Lássuk a kategóriákat:

Classic Endurance Racing

Teljes rajtlista esetén 50 versenygép áll a rajtnál. Porsche 917, Lola T70, Ferrari 512s, … A show garantált, hiszen 1971-ig csupa nagy név küzdött a versenypályákon, mint: Jacky Ickx, Henri Pescarolo, Gérard Larrousse és társaik. A Le Mans 24 órás versenyén kívül a leghíresebb európai pályákon küzdöttek fej-fej mellett.

 

Euro F2

A sorozat első együléses kategóriája az Euro F2. Ezek az autók 1967 és 1978 között küzdöttek az Európa-bajnokságon biztosítva a belépőt a Formula 1-be. A nagynevű versenyzők mint Jacky Ickx, Clay Regazzoni, Ronnie Peterson, Mike Hailwood, Jacques Laffite, és a többiek a száguldó cirkuszban is helyt álltak. A konstruktőrök között megtaláljuk az Alpine-t a Brabhamet, a Ferrarit, a Lolát, a Lotust, a McLarent, vagy éppen az Osellát.

Group Racing

A legendás C-csoportos autók írták a Le Mans-i viadalok történelemkönyvének legszebb oldalait 1982 – 1993 között. A versengésben a prímet először a Porsche 956-osok vitték, majd szorosan követte őket a Lancia LC2, óriási csatát vívva a Jaguárral, Mercedesszel, Toyotával, Nissannal és a Mazdával.

Heritage Touring Cup

A túraautós sorozatok Mekkája a belgiumi Spa Francorchamps. A Heritage Touring Cup ötlete is itt született meg, az 1966 és 1984 közötti túraautók részvételével amelyek egyúttal részt vettek a túraautó Európa-bajnokságon is. A gyártók között volt a BMW a 3.0 CSL-jével, a Ford az Escorttal és a Caprival, a Jaguar a maga XJ12C-jével. A sorozat versenyzőit ismerve látványos akcióra számíthatunk.

Trofeo Nastro Rosso

A kategóriában megjelennek az aranykor legendás járművei mint a Maserati 300, Ferrari 250 GT Berlinettas, Alfa Romeo TZ Az állandó résztvevők mellett minden versenyen csatlakozik a mezőnyhöz 1-1 meghívott vendég, így biztosan láthatunk Aston Martin DB GT-t vagy éppen Porsche Carrera Abarthot is

Sixties’ Endurance

A Sixties’ Endurance az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtti GT-autók viadala Felvonultatja a korszak összes ikonikus járművét – Jaguar E-Type, Ferrari 250 GT, Porsche 911

Central European Trophy

Keleti blokk autóinak versenye: Kelet-Európában csak a kiváltságosok számára voltak elérhetőek, ma a dedikált versenyzők csodálatos versenyautókká változtatták őket.

Noha a Hungaroring Classicon alapvetően gyerekkorunk autós kártyáinak „főszereplői” elevenednek meg a szemünk előtt, s a hatvanas, hetvenes évek versenyautói közül Ferrarikat, Lolákat, McLareneket és Porschékat láthatunk száguldás közben, mivel a versenyt először rendezik meg Közép-Európában, kihagyhatatlan ziccer volt, hogy írjanak ki egy-egy futamot a Trabantok, és az ex-KGST-országok autói számára.
Így született meg a Central European Trophy ötlete.
A gondolatot tett követte, s a szeptember 29. és október 1. között tartandó Hungaroring Classic autóversenynek immár része a fentebb említett viadal – vasárnap 9 és 17.10 órakor rendeznek egy-egy húszperces versenyfutamot (amelyeket pénteken és szombaton edzések előznek meg a mogyoródi versenypályán).
A résztvevőknek természetesen rendelkezniük kell nemzeti vagy nemzetközi versenyző licenccel, és persze kell egy versenyautó.
S hogy milyen?

A Trabant Trophy lényegét nyilván senkinek sem kell magyarázni, ebben a futamban Trabantok vesznek részt, a másik két kategóriában pedig az 1987 előtt gyártott kelet-európai (ex-KGST) autókat értékelik 1400 köbcenti fölött és alatt.
A Central European Trophy mezőnye rendhagyó módon, speciális, sorról-sorra indított állórajttal kezdődik, s az értékelésnél a különböző csoportokba sorolt versenyzők legjobb köridőit veszik figyelembe.
A győztesek serleggel és pénzdíjjal gazdagodnak: az első helyezett 150, a második 100, a harmadik 50 eurót vihet haza

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ