Szeretnének átgurulni a céldobogón
Parasznya után a Mecsek Ralin csatázik a Kurtos Róbert – Szegedi Máté kettős. Úgy néz ki a Mitsubishi lóerői előkerültek, míg Máté külföldi versenyeken tapasztalatot gyűjtött. Egy feladatot tűztek ki hétvégére, átgurulni a céldobogón.
Mi a helyzet a Micu lóerőivel?
– Úgy néz ki, egy újabb programozással visszakapjuk a kocsi erejét is. Vagyis már megtörtént a beállítás, de azért még ránéznek előtte, hogy tényleg minden okés legyen. A múltkor kicsit gyengécske volt szegény, de most már jól fog ketyegni. Reméljük összeállt a képlet a hétvégi Mecsek Ralira.
Szépen lassan minden ki lett cserélve a kocsin?
– Tényleg így történt. Nem volt egyszerű évünk, de próbáltuk mindig a legjobbat kihozni az adott helyzetből. Jelenleg ott tartunk, hogy új a motor, új a váltó, a navigátorom elég sokat tesztelt külföldi versenyeken, úgyhogy a tapasztalatgyűjtés is megvolt. Semmi másra nincs szükségünk, csak egy jó futamra, ahol nyomhatjuk neki.
Mesélt Máté a külföldi versenyek hangulatáról?
– Igen… mondta, hogy jobbak a hazaiaknál. Nem azzal van itt a baj, hogy jó vagy nem jó a külföldi verseny, hanem az, hogy magyarok vagyunk, és ha lehet Magyarországon szeretnénk indulni. Persze most már egyre többen versenyeznek kint, mert kedvezőbbek a feltételek. Például, ha megnézzük a Mecsek Ralit, kedd estétől vasárnapig az öt-hat nap. És ez csak egy verseny. Ez alatt mások teljesítenek egy külföldi futamot, és még nyernek is pár napot.
Már pályát is jártatok, milyenek?
– A kezdés elég furcsa volt, mert mikor át szerettük volna venni az itinert, előttünk kettővel elfogyott. Ezt egyszerűen nem is értettük. Megmondom őszintén, hogy meg is kérdeztem, hogy ezért utaztunk ötszáz kilométert… most menjünk haza?! Nincs már több száz induló, mégis olyan hosszú sor állt. Nem kapkodtunk, kivártuk a sorunkat, de ne fogyjon már el az itiner, és ne kelljen rá várni majdnem egy órát. Itiner nem volt, viszont a GPS az ott virított. Ezeket a hibákat kellene kiküszöbölni, és nem csodálkozni, hogy egyre kevesebb sajnos az induló. Tehát ahogy kaptunk itinert, útnak is indultunk. Persze a szakaszokon is meglepődtünk, mert van, amin csak egyszer megyünk. Ez van, ezt kell szeretni.
Minek örülnétek a legjobban?
– Az új szakasz Mitsubishis pálya. Ez egy nagyon gyors része lesz a versenynek, amit én kimondottan élvezek. Szeretnék azon egy jót menni, de annyira mégsem fogok sietni, mert ott akarunk állni a céldobogón. Az idei év sokat elvett tőlünk, és már hiányzik, hogy újra célba érjünk. Egyetlen feladatunk van, az összes pálya teljesítése.
Reklámpartnerünk:
East Motorsport; Foam-System Kft. – Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.; Len-Véd Kft.; Alpha Machine Kft.; Jancsika; Certa Kft.; ZÉG Kft.; Alu Casting Support Kft.; Orbitex Kft.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Máté Zsolt / www.rvo.hu