A Salgó Ralival kezdi meg ralis pályafutását, és debütál a magyar közönség előtt Herczig Patrik. A Herczig Autósport versenyzője Bán Viktor navigátorral és a Ford Fiesta R2-vel vág neki a hazai bajnokságnak, ahol ebben a szezonban az elsődleges cél a tapasztalatszerzés lesz.
Nem így képzelte első versenyét Herczig Patrik, amikor tavaly eldöntötte, hogy ralikrosszról ralira vált. A ralikrossz STC 1600-as kategóriájának bajnoka az elmúlt két év sikerének receptjével készült a hazai ralibajnokságra. Kemény fizikai felkészülés mellett belső kamerás felvételek elemzésével, egy tapasztalt navigátor kiválasztásával, és a megfelelő technikai háttér előteremtésével indult az év, majd egy sikeres ausztriai tesztverseny következett ahol a Herczig – Bán duó kategóriájukban negyedik lett. Felkészültünk, jöhet a magyar OB, gondoltuk, de helyette a koronavírus jött, ami mindent a feje tetejére állított.
„Először azt reméltük, hogy hamar túl leszünk rajta, így nem kezdtem el az online edzéseket. Aztán két hónap után észbe kaptam, hogy a tanulás mellett alig mozogtam, így amint megnyitott a Fit4Race, az elsők között folytattam az edzéseket. A karanténszabályokat természetesen szigorúan betartottam, sportolóként nem is tehettem volna másképp” – mondta Patrik a tavaszi hónapokról, és a nehézségekről is beszélt. „A versenyoverallom hónapok óta ott van összehajtogatva a ruháim között a szekrényemben, és bevallom, egy-két hónapja, amikor még egészen távolinak tűnt a bajnokság kezdete, legtöbbször csak elcsukló hangon tudtam apával a versenyzésről beszélgetni.”
A ralis felkészülést a tanév végén sajátosan folytatta a pilóta, nyári munkaként kisteherautó sofőrnek állt, így az etapokra fontos vezetési rutint és helyismeretet is begyűjtött az alig féléves jogosítványa mellé.
A technikai háttérben is történt változás. Év elején még egy cseh csapat adta a versenyautót, de a Salgó Ralin már egy magyar csapat, a Takács Motorsport Ford Fiestájával versenyez a Herczig Autósport párosa.
„Amikor elkezdtük a ralis projektet elsőként Takiékat kerestük meg, de akkor nem volt szabad kapacitásuk. Tavasszal aztán változott a helyzet, vásároltak egy R2-es Fiestát, mi pedig mindig is elsősorban magyar csapattal szerettünk volna versenyezni. A csehekkel is elégedettek voltunk, mégis inkább a hazai hátteret preferáljuk, és ezt szerencsére a csehek is megértették, így sikerült jó hangulatban váltanunk. A Takács Motorsport autója a legfrissebb fejlesztés, kicsit erősebb, jobb a hátsó futóműve, és ami ennél is fontosabb, minden alkatrész megvan náluk, az összes stabilizátor, az összes rugó ott lesz a versenykamionban. A csapattal már többször találkoztunk, és nagyon megnyugtató, hogy jó a hangulatban készül az autó, arra pedig különösen büszke vagyok, hogy nemcsak kiállják az összehasonlítást a csehekkel, hanem még náluk is felkészültebbek” – mondta Patrik, aki alig várja már a verseny előtti tesztet a Fiestával, és tisztában van azzal is, hogy hiába a rengeteg beállítási lehetőség az autón, most még ezekkel nem fog élni. „Eddigi versenyzői pályafutásom során az elmúlt év volt az első, amikor olyan autóval versenyeztem, ahol választhattam a futóműelemek közül. Év végére jutottam el oda, hogy ezzel élni tudtam, és azt gondolom, hogy a raliban is így lesz. Előbb tapasztalatot és pályaismeretet, valamint ralis rutint kell szereznem, és ha ezek az alapok stabilak, akkor tudok majd továbblépni.”
A Salgó Rali 2020-ban egynapos lesz, a kilenc gyorsasági három szakasz háromszori ismétléséből áll össze. A gyorsaságik hossza 121 kilométer, az etap 207 kilométer, így a 07.19-i vasárnapon összesen 328 kilométer vár a versenyzőkre.
„Rengeteg belső kamerás felvételt megnéztem, a családi archívumban is van bőven J, és persze apa is sok tanácsot adott, és gondolom ad is majd a verseny alatt. Arra számítok, hogy sokkal nehezebb lesz, mint az osztrák verseny volt év elején. Ott nagyon egyértelmű pályákon versenyeztünk, itt többet kell alkalmazkodni. A hosszú gyorsaságit várom legjobban, ott kell okosan versenyezni, mert az eleje macskaköves, a vége aszfaltos, és mivel körgyorsasági, ez többször változik. Ráadásul hosszú szakasz lesz, sokáig kell koncentrálni. Mégis tudom, hogy ez a szakasz lesz majd a kedvencem, mert mindig szerettem a változó körülményeket” – mondta a felkészülésről Herczig Patrik, majd a célt is megfogalmazta. „Eredményen nem gondolkodom. Akkor leszek elégedett, ha az autót jól be tudjuk állítani és karcmentesen célba érünk. A legfontosabb, hogy a kilenc gyorsaságin érezzem a fokozatos fejlődést. Ha a verseny elején és a verseny végén egy nagy kontraszttal szállok ki, akkor boldog leszek, mert tudom, hogy jó úton járunk.”
A STEELVENT Salgó Rallye 2020 programja:
2020.07.19. vasárnap:
GY1 Salgótarján – Kazár /1 4.64 km 07:38
GY 2 Bátonyterenye – Mátraalmás /1 26.24 km 08:16
GY 3 Mátraszentimre – Mátrakeresztes /1 9.55 km 09:09
Szerviz (Salgótarján) – 60 perc 10:39
GY 4 Salgótarján – Kazár /2 4.64 km 11:52
GY 5 Bátonyterenye – Mátraalmás /2 26.24 km 12:30
GY 6 Mátraszentimre – Mátrakeresztes /2 9.55 km 13:23
Szerviz (Salgótarján) – 60 perc 14:53
GY 7 Salgótarján – Kazár /3 4.64 km 16:06
GY 8 Bátonyterenye – Mátraalmás /3 26.24 km 16:44
GY 9 Mátraszentimre – Mátrakeresztes /3 9.55 km 17:37
Célceremónia 18:22
Forrás: www.herczigautosport.hu
matezsoltee