A szombat délutáni káosz csatát generált Kenyában.
A Toyota Gazoo Racing csapattársai, Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä fej-fej mellett haladnak a Safari Rally Kenya elsőségéért, miután a szombati utolsó szakaszon a győzelemért folytatott küzdelem teljesen nyíltá vált.
Egy olyan napon, amikor a Toyota GR Yaris autók minden egyes szakaszt megnyertek, Ogier úgy tűnt, hogy az utolsó előtti szakasz végén kényelmesen megelőzi bajnokságot vezető kollégáját, a francia pedig okosan választotta meg a tempóját és figyelt a mögötte haladókra, miután a 8. szakaszon komoly gumikopáson esett át.
A 31,04 km-es záró szakaszon – Sleeping Warrior 2 – hirtelen lezúduló eső azonban káoszt okozott. A száraz és poros utak gyorsan dagonyává változtak és minimális tapadást nyújtottak.
Ogier-t, aki a Rally1-es autók közül utolsóként érkezett a szakaszra, talán jobban sújtották a körülmények, mint bármelyik riválisát, és két lassú defekt miatt döcögve ért célba. Ez azt jelentette, hogy a francia előnye a felére csökkent, miután több mint 15 másodpercet veszített, és a vasárnapi hat szakaszos zárónapot mindössze 16,7 másodperces előnnyel kezdi meg az élen.
A Toyota számára szinte garantáltnak tűnik az 1-2-3-4. helyezés, de hogy holnap délután melyik pilóta áll majd az élen, azt csak találgatni lehet.
“Minden rendben van” – nyilatkozta Ogier. “Úgy értem, még mindig vezetünk, szóval ez a legfontosabb. Ez csak egy balszerencsés eset. Azt hiszem, egyik versenyző sem várta igazán [az esőt], mert ez nem szórakoztató, csak a túlélésről szól.”
Az utolsó dobogós helyért folytatott harcban még több dráma történt, miután Esapekka Lappi, aki a 12. szakaszig tartotta a helyet, feltehetően kardántengely-hiba miatt kiállt a Hyundai i20 N-nel.
Elfyn Evans örökölte a pozíciót, mielőtt Takamoto Katsuta megelőzte, bár a walesi jobban bírta a nedves időjárási körülményeket, és visszatért az élre. 16,7 másodperc választotta el a Toyotát vezető duót a záráskor, Rovanperä több mint két perccel előrébb volt.
Lappi kiesése, Thierry Neuville pénteki kiesésével együtt azt jelenti, hogy a Hyundai reményei most Dani Sordo vállán nyugszanak. A spanyol 1 perc 12,3 másodperccel maradt le Evans mögött, így az éjszakai ötödik helyen állt, Ott Tänak majdnem öt perccel lemaradva.
Tänak szafari frusztrációi folytatódtak, amikor Martin Järveoja másodpilótájával, Martin Järveoja-val megálltak a Soysambu 2-ben, hogy kereket cseréljenek. Pierre-Louis Loubet, aki egy hasonló M-Sport Ford Pumát vezetett, a hetedik helyen maradt annak ellenére, hogy a 10. szakaszon egy bokorral ütközött.
Grégoire Munster kiesése miatt a WRC2 vezetését Kajetan Kajetanowicz vette át, aki így a nyolcadik helyen áll. Neuville a nap végére a kilencedik helyre kapaszkodott fel, míg Oliver Solberg, aki ezen a héten nem regisztrált WRC2-es pontokért, kiegészítette az élmezőnyt.
A vasárnapi finálé három – egyenként kétszer teljesített – szakaszt tartalmaz, amelyek a Naivasha-tó déli oldalán találhatók.
Vezető pozíciók szombat után:
1. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 2h 43m 49.2s
2. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +16.7s
3. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +2m 23.3s
4. T Katsuta / A Johnston JPN Toyota GR Yaris +2m 40.0s
5. D Sordo / C Carrera ESP Hyundai i20 N +3m 52.3s
6. O Tänak / M Järveoja EST Ford Puma +8m 38.9s
matezsoltee