Az időmérő edzést követően, az Audik dominanciája látva senki nem számolt Paul Di Resta (Mercedes-AMG) győzelmével, illetve Timo Glock és Bruno Spengler (mindkét BMW) dobogós pozícióikkal a mai hungaroringi futamon.
Mindhárman a korai gumi cseréjüknek és a biztonsági autós fázisnak köszönhetően kerültek az élre. Mögöttük Mike Rockenfeller volt a legjobb pozíciójú Audis versenyző. Ledolgozta, több, mint 20 másodperces hátrányát,de képtelen volt megtalálni Spengler megelőzésének nyitját, így a negyedik pozícióban intette le a kockás zászló.
Nagyon jól sikerült a gumiválasztásom, így sok kört sikerült autóznom a futam alatt – nyilatkozta Di Resta a a verseny után. Nagyon agresszív stratégiát kellett választanunk, mert az Audi nagyon gyors volt. Timo Glockot sikerült kontroll alatt tartanom, nem tudott igazán megközelíteni.
Ez a futamgyőzelem Di Resta pályafutásának hetedik sikere volt a DTM-ben, a Mercedes – AMG skót pilótája legutóbb 2016-ban a hockenheimi szezonnyitón győzedelmeskedett. Di Resta a hétfőn megszületett kislányának Perlának és feleségének Laurának ajánlottagyőzelmét.
Timo Glock a második helyen végzett: Egyáltalán nem számítottunk erre. Szerencsékre a biztonsági autós fázis előtti kerékcserénk sokat hozott a konyhára. Ha mindez nem így történik meg ma sem nyertünk volna semmit, nem hogy 18 pontot. Kezdetben gyorsabb voltam, mint Paul, de szándékosan óvtam inkább az abroncsaimat.
A Hungaroring úgy néz ki, hogy kedvez Glocknak, 2008-ban pályafutása első dobogós helyezését is itt érte el.
Bruno Spengler számára a siker kulcsa egy jól időzített második gumicsere volt a biztonsági autós fázis elején. Miután az első körbe megváltoztattuk az abroncsaimat, meg kellett lépnem a másodikat is, mert ellenkező esetben minden bizonnyal gumiproblémákkal küzdöttem volna – kommentálta a DTM 2012-es bajnoka. A futam utolsó körében körömszakadtáig védekezve tudta csak megvédeni dobogós pozícióját Rockenfeller ellenében. Ma Mike volt a leggyorsabb versenyző. Ha a futam még egy körrel tovább tart nem hiszem, hogy meg tudtam volna védeni a pozíciómat.
A pole pozícióból rajtoló René Rast – Audi RS 5 DTM – Mike Rockenfeller és Mattias Ekström mögött a hatodik helyen finiselt.
Az első hungaroringi futam után Lucas Auer (Mercedes – AMG) megőrizte vezető pozícióját a bajnokságban, annak ellenére, hogy nem szerzett pontot. Auer előnye közvetlen üldözői előtt csökkent. Green előtt nyolc, míg Rockenfeller előtt tizenhat pontra.
***
matezsoltee