A 2016-os Rallycross Európa-bajnoki szezonnak még a cseh Blue Engineering csapattal vágott neki Luigi, de év közben – részben egy nagy balesetnek köszönhetően – csapatot váltott.
Az első versenyhétvégéről, Portugáliából hazafelé hatalmas balesetet szenvedett Luigi, melyben a versenyautója és a szállító busz is totálkáros lett, emiatt a következő, angliai futamot ki kellett hagynia.
Svédországba, Höljesbe – mely egyik kedvenc pályája – már az új csapattal, a német Volland Racinggel érkezett Luigi, fantasztikus hétvégét futott, ahol minden jó volt, csak a vége nem. Egész hétvégén leggyorsabb volt, az elődöntőt is vezette, de a futam közepén eltört a féltengelye, ezért fel kellett adnia a versenyt.
– Először is köszönöm a lehetőséget a Volland Racingnek, hogy szezon közben befogadtak. Az új csapattal új célok nyíltak meg előttem – mondta el Luigi -, eddig is gyors voltam, de onnantól az autó – ami továbbra is egy Skoda Fábia MK2 – is gyors volt alattam. Fantasztikus volt az a hétvége, benne volt a végső győzelem is, de a technika most közbe szólt.
A következő versenyen, Franciaországban is az élmenők között voltam, ott is elődöntőbe jutottam, de azon a pályán nem sikerült kiharcolnom a döntőbe jutást.
Következett Barcelona, ahol Luigi megtartva formáját ismét a mezőny elejében volt egész hétvégén, s ezúttal bejutott a döntőbe is, ahol az ötödik helyről hatalmas versenyzéssel a dobogó második fokáig tört előre.
– Első dobogóm volt az Eb-n, óriási élmény volt, és nagyon jó hétvége – emlékszik vissza Luigi -. Sorozatban harmadik versenyen jutottam elődöntőbe, csak idő kérdése volt a döntő is, de azért a dobogó nagyon sok mindenen múlik, hogyan helyezkednek a többiek, mennyire agresszívek, és hogyan tudok mindehhez alkalmazkodni. Két célom volt ebben a szezonban, dobogóra állni és év végén a top 10-ben végezni, az elsőt Spanyolországban elértem.
Luigi idei utolsó futamán is elődöntőbe jutott – sorozatban negyedszer -, s ezzel a stabil és kiegyensúlyozott eredménnyel annak ellenére is a top 10-ben tudott végezni, hogy kihagyott egy hétvégét, kettőn pedig a technika állította meg.
– Gratulálok csapattársamnak, Szabó Krisztiánnak, aki megnyerte az Eb-t, jó volt úgy zárni a szezont, hogy egy csapatban versenyezve mindketten elértük céljainkat. Elégedett vagyok az idei évvel, annak ellenére, hogy komoly nehézségekkel kellet szembenézni, versenyt kellett kihagynom, csapatot váltottam, mégis elértem a dobogót és kilencedik lettem év végén, így célkitűzéseimet elértem, azt gondolom, amit lehetett, kihoztam ebből az évből.
Luigi a Rallycross Európa-bajnokság mellett idén rajthoz állt a Lotus Cup Eastern Europe sorozatban is, ahol kategóriáját megnyerte, és összetettben – erősebb autókkal egybemérve – második lett.
– Idén a GFS Racing Team színeiben versenyeztem, köszönöm Burkus Egonnak a lehetőséget. Tökéletes kiegészítője volt a Lotus CEE a rallycross szezonomnak, nagyon jó csatákat vívtam, sokat fejlődtem, ezek a tapasztalatok is hozzá tudtak tenni idei sikereimhez. Bár a szezonnak vége, lesznek kisebb hazai versenyek, ahol egy Honda Civic versenyautóval rajthoz állok, gyakorlás és edzés végett. Jövőre pedig ismét teljes szezont szeretnék menni a Rallycross Európa-bajnokságon, és az elejétől harcba szállni a dobogóért.
– Köszönöm támogatóimnak, partnereimnek az egész éves közreműködést, nélkülük nem sikerült volna ilyen jó szezont futni:
Max-Immun Varga Gyógygomba Kft, MOL Racing Fuel RST Hexán Kft, Epres Trans Kft, Médium-Trans kft, Vonnák Trans Kft, Red Light Trans Kft, Columbus Hajó Étterem, Mátyás Pince Étterem, Halászbástya Étterem, Focus Kerékpárbolt, SZANI-OIL Kft, Synlube Kft, Oakley, GoPro, Gokartring Eurocenter, Volland Racing, GFS Motorsport Egyesület.
LUIGI MOTORSPORT