A múlt hétvégén (augusztus 17-18.) Mettetben többször is úgy tűnt, hogy Patrick O’Donovan győzelmi sorozata a 2024-es FIA Rallycross Európa-bajnokságon véget ér – de a bajnokság vezetője a rá jellemző szívósságot és elszántságot, valamint a szenzációs sebességet is megmutatva mélyre ásott, és háromból háromszor nyert.
O’Donovan menetelése nagy durranással kezdődött Belgiumban – csakhogy a durranás nem volt az igazi. Az első futam első kanyarjában Mika Liimatainennel történt ütközés – amiért a finnt később megbüntették – megbénította Peugeot-ját, és átadta a kezdeményezést az ősi rivális Yury Belevskiy-nek, aki a futamot könnyedén megnyerte.
A második futamban mindketten könnyebben mentek, és fejenként öt-öt bajnoki pontot szereztek, de másnap reggel a harmadik futamban keményebben kellett küzdeniük ugyanezért az eredményért. Miután a rajtnál vesztett, O’Donovan a nyitó kör végén 360 fokban megpördült – látványosan elmozdítva ezzel egy gumicsomót -, majd egy izgalmas helyreállítási rohamot indított, amely a hálás közönséget a talpára állította.
A negyedik futamban Belevskiy következett, aki drámai helyzetbe került: a Volland Racing versenyzője vezetett az első kanyarban, majd szélesre csúszott és a korlátok közé tette az Audiját, Liimatainen pedig követte őt – mindkét autóban jelentős károk keletkeztek. Ezzel szemben a következő futamon O’Donovan villámgyors rajtja a rajtrács széléről a feltörekvő brit sztárnak kényelmes győzelmet hozott – és ezzel együtt a köztes ranglista első helyét is.
A páros mindketten uralták a saját elődöntőjüket – O’Donovan esetében közel nyolc másodperccel -, hogy egymás mellett álljanak rajthoz a döntőben. Miután a Team RX Racing ásza kivédte Belevskiy korai támadását, a svájci ellenfelét mindvégig karnyújtásnyira tartotta magától, és az utolsó körön együtt “viccelődtek”, majd kevesebb mint egyharmad másodperc különbséggel látták meg a kockás zászlót.
O’Donovan most már az egyetlen állandó versenyző a World RX mezőnyében, aki 2024-ben teljesen hibátlanul teljesített, és a szezon negyedik és egyben utolsó fordulójára, a portugáliai Montalegre-ba utazik a következő hónapban (szeptember 7-8.), 15 pontos előnnyel a tabella élén Belevskiy előtt, és 40 pont van hátra.
„Emlékeztem, hogy Yury milyen gyors volt tavaly Mettetben – őszintén szólva, szerintem gyorsabb nálam ezen a pályán -, így a döntőben nagyon le kellett húznom a fejemet, és arra kellett koncentrálnom, hogy a lemaradással gazdálkodjak” – gondolkodott el a 19 éves versenyző. „Volt néhány balszerencsés a hétvégén, de a fiúk fáradhatatlanul dolgoztak, és az autó abszolút tökéletes volt. Patrick megcsinálta a kalapácsütést!”
A tempót diktáló duó mögött Benyó Máté (Korda Racing) szorosan megelőzte Damian Litwinowiczot (Volland Racing), és megszerezte második egymást követő dobogós helyezését az Euro RX1-ben, a lengyel pedig egy lassú rajtot követően a negyedik helyért küzdött.
Mózer Márk az ötödik helyen zárta első Európa-bajnoki döntőjét, honfitársa, Kiss László pedig kiesett a versenyből. Liimatainen kihívása már az elődöntőben véget ért, csorbítva címvédési ambícióit, mivel – nem először a hétvégén – valaki más balesetébe keveredett.
matezsoltee