Júliusi időutazás Drifting.hu módra

Júliusi időutazás Drifting.hu módra

MEGOSZTÁS

Júliusi időutazás Drifting.hu módra

A Drifting.hu július 14-én és 15-én komoly időutazásra csalogatta a versenyre látogatókat, hiszen a Nemzetközi Retro Mobil Fest és a pályákon versenyző sok-sok Lada a múltba, míg a több száz lóerős drift autók már a jövőbe repítették a nézőket. A 30.000 négyzetméteres kiállítói terület a nyugalom szigete, míg a pálya a kőkemény harcok színtere volt ismét.

A szombati edzés nap, majd a Ladaracing All Star Gála futamai után a drift versenyzők állhattak rajthoz, hogy meghódítsák a több áldozatot is szedő máriapócsi falat, és hogy megmutassák a bíráknak és a nézőknek egyaránt, hogy mire képesek.

A Street kategória futamait most hétvégén Kéninger Ádám nyerte, aki elismerte, hogy bizony a máriapócsi pálya nem a legkönnyebbek egyike: „A Rabócsiring szerintem nem egy egyszerű pálya, nagy tempóval kell megérkezni, hogy végig szépen lehessen tartani a lendületet, mert az összes érintési pontot csak úgy lehet megcsinálni, ha nem zökken ki a sofőr a tempóból, meg a ritmusából.”

És mi kellett vajon a győzelemhez? „A győzelemhez szerintem az járult hozzá, hogy el kellett hitetnem magammal, hogyha a lehető legnagyobb sebességgel bedobom az első kanyarba az autót, akkor képes leszek jó helyre terelni. Egyre agresszívabb meneteket próbáltam összehozni, a beesési sebességemet futamról futamra növeltem, ahogy egyre jobban biztosnak éreztem magam alatt az autót. Terhelésváltásoknál pedig próbáltam minél higgadtabb maradni, és elkerülni a hirtelen mozdulatokat, hogy szép egybefüggő legyen az egész futam. Természetesen a csapatom nélkül az egész nem sikerült volna, mert a két napos kerék fel- l szereléseket, pakolásokat egyedül nem bírtam volna energiával, és ők a pálya széléről is elláttak hasznos tanácsokkal. Ezúton is szeretném megköszönni nekik!”

A Street kategória dobogója így alakult most hétvégén:
1. Kéninger Ádám
2. Petrilla Gergely
3. Kiss András

A Street kategória versenye után következtek a Pro2 kategória összecsapásai, melyek már szinte Pro-szintű csatákat és izgalmakat hoztak, hiszen a pilóták már itt is egymás ellen küzdenek, kilincs a kilincsen. A csillagok állása most Piskolty Kevinnek kedvezett, aki ismét összeszedetten és precízen versenyzett az egész hétvége során. Hogy melyik volt a legnehezebb csatája és hogy mikorra tervezi a Pro kategóriában való indulást, arról így mesélt a futam után: „Igazából mindenki odatette magát, de akivel nehezebben birkóztam meg az Zilizi Krisztián volt. Régóta beszéltük, hogy egyszer jó lenne összekerülni, hát most sikerült is! Pro kategória? Úgy gondolom, hogy rutint és tapasztalatot kell még szereznem, hiszen még csak ebben az évben kezdtem el a PRO2-ben versenyezni.„

A Pro2 kategória végeredménye:
1. Piskolty Kevin
2. David Kamaras
3. Porkoláb Péter

Az esti órákban pedig már minden néző libabőrös volt és nem a nyári szellő miatt, hanem a fantasztikus Pro csaták miatt, melyeket a versenyzők vívtak egymással. Bitang erős autók, profi pilóták és azok a pár centik az autók között…
Pro kategóriában a hétvége legjobbjai ők lettek, akiket élményeikről kérdeztünk a versenyt követően:
1. Zamecz Norbert
2. Vigh Csaba
3. Bimbó József

Drifting.hu: Milyen volt az új autóval induló Csabesz ellen menni? Kemény ellenfél?

Zamecz Norbert: Csabesz mindig is kemény ellenfél volt, az új autója még erősebb és gyorsabb, mint a régi, így egy nagyon nehéz csatára számítottam. A felcserélt indulási sorrend picit megkavart a rajt pillanatában, de amint megindítottam az autót Csabesz mögött minden kisimult és higgadtan ott tudtam lenni szinte kilincs a kilincsen, terhelésváltáskor lökhárító a lökhárítón. Elől haladóként pedig olyan jól sikerült teljesítenem a bírók által elvárt ívet, hogy még a gumifalon is sikerült ott hagynom a designt, ami ismét plusz pont volt számomra, így minden kétséget ki lehetett zárni az eredmény felől.
Drifting.hu: Nem ültél volna be egy Ladába picit?

Zamecz Norbert: Dehogynem! Ámulattal nézem, ahogy csatáznak ezen a nyújtott, hosszú ívű pályán, minden lendületet és bátorságot beledobva, hogy végig érjenek a nyomvonalon. Sokkal nehezebb feladatuk van, mint egy kifejezetten erre épített, erős autóval indulónak.
– – – – – – –

Drifting.hu: Milyen volt a jóöreg E30 után az új vassal versenyezni?

Vigh Csaba: Hát igen a jó öreg E30! Pontosan nem is tudom, hogy hol kezdjem, de szerintem a legjobb szó az lesz rá, hogy imádtam! Viszont… szeretem a változatosságot és szeretek mindig előrukkolni valami új dologgal, plusz már a magyar mezőny is olyan rohamos fejlődésben van, hogy el kellett gondolkodjak azon, hogy mi lesz, lenne a legjobb döntés a fejlesztés szempontjából! A jó öreg E30-at elkezdeni szétfaragni vagy pedig elkezdeni egy új autó építését. Végül is a második megoldás mellett döntöttem és egy új fába vágtam a fejszémet, ami azt gondolom, hogy egy roppant jó döntés volt minden tekintetben! Aki ismer, az tudja, hogy szeretem a ritka és feltűnő dolgokat és próbálok egyedi lenni. Ezért is választottam egy Nissan S14 típusú autót, mert úgy gondoltam, hogy nem egy mindennapos karosszériáról beszélünk, ráadásul nekem az egyik kedvencem is! Az élethez ugyanúgy, mint a versenyzéshez is szerencse kell és igaz kisebb-nagyobb csúszással, de annál nagyobb izgalommal várva elkészült az új autó! Röviden annyit mondanék róla és ezt a mostani első versenyén tapasztaltam, hogy az E30 után egy bomba robbant! Iszonyúan szokatlan és a két autónak szinte semmi köze sincs egymáshoz! Nem csak motorisztikusan, de karosszériában is nagyon nagy az eltérés. Míg az E30-ban egy szívó V8 motor van, ebben egy turbós sor 6. A két autónak a mozgása, fizikája is nagyon különböző, mert a Nissan sokkal agresszívabb és erőszakosabb, de ezáltal látványosabb is a nézői szemszögből! Ennek ellenére nagyon élvezem és igyekszem felvenni vele a ritmust és betörni! Már alig várom a következő versenyt!
Drifting.hu: Melyik volt a legnehezebb csata és miért?

Vigh Csaba: A legnehezebb csatám talán a Petri Robi elleni csata volt, mert a mezőny legdurvább és egyben a legerősebb autójáról beszélünk, ami ráadásul kapott egy nagyon agresszív stílusú sofőrt is! Az autója szinte egy űrhajónak felel meg a legspécibb technikákkal felszerelve és az edzés során is csak egyszer sikerült vele csatáznom. Követőben szinte kilincs a kilincsen kell rajta lenni, mert az A oszloptól füstöl a kocsi, és ha az ember lemarad vagy valamit elront, akkor szó szerint a füsttől semmit sem lát! Plusz volt egy szakasz az egyik terhelésváltásnál, ahol Robi nagyon meglassult és azt lekövetni és úgy lereagálni, hogy az kívülről is jól nézzen ki – hát nem volt egyszerű! De nagyon kiélezett csatát vívtunk, ami egy visszahívást eredményezett és akkor jött a felspanolás! Szerencsére rám az adrenalin jó hatással van, így a második csatából én lettem a továbbjutó, aminek nagyon örültem és innen is gratulálnék neki!

– – – – – – –

Drifting.hu: Nem volt rossz érzés épp egy csapattárssal küzdeni a dobogóért?

Bimbó József: Nem, nem volt rossz érzés mivel az Oszkárral nagyon jóban vagyunk. Gyerekkori barátom és 4 éve arra vártunk, hogy egy jót csatázhassunk versenykörülmények között és ez most megadatott, ráadásul a dobogóért. Életem egyik legjobb csatája volt, mert nagyon szoros volt, és az Oszi tudását nagyon sokra tartom. Amennyiben az eredmény fordítva alakult volna akkor is így emlékeznék rá vissza. Vért ittunk és csatába indultunk!!

Drifting.hu: Mit szóltál volna ahhoz, hogy ha most egy Lada volánja mögött kellett volna végig csinálni a versenyt?

Bimbó József: Azt, hogy uh! Sok jó emlékem fűződik a Ladához, mert anno nekem is volt egy téli játszósnak, de ebben a szakágban szinte lehetetlennek tartom.

2018. augusztus 24-én és 25-én már nem lesz időutazás a múltba, ott már minden csak a jövő technikájáról szól, hiszen igen népes nemzetközi mezőny küzd majd meg a legjobb magyar drift pilótákkal. Éjszakai futam, drift mennyország – hát persze, hogy a Trackwoodra gondoltam. Gyertek, vegyetek részt Ti is velünk ebben az évek óta tartó, mással össze nem téveszthető drift-őrületben.

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ