Ha már később indul az idény, akkor hagy szóljon. Nagy eséllyel ilyen egyszerű, de nagyszerű gondolatok forogtak Béres Szabolcs és a csapat fejében, amikor a Drift Games programját tervezték…
- június 19-20. között a gyönyörű és páratlanul hangulatos Rabócsiring adott otthont a Komplex Drift Gamesnek, ahol a nézők nem csak a tél alatt bitang erősre épített versenyautókat láthatták, hanem egyéb érdekes és izgalmas programokon is részt vehettek.
A szombati nap újdonsága az ASG300 Robogóverseny volt, ahol a versenyzőknek 300 kört kellett megtenniük maximum 5 óra alatt. A versenyen amatőr pilóták vagy olyan profik indulhattak, akik az elmúlt két évben nem vettek részt versenyen. A kitűzött és igen nehéz célt mindössze egy csapatnak, a Scooter Maffia csapatának sikerült teljesítenie, a többiek ugyan hajszál híján, de lemaradtak.
A szombat délutáni drift edzést követően újabb izgalmas csemegét tartogatott a nap: a DjTruck közreműködésével négy indulós DJ verseny vette kezdetét este, melynek köszönhetően minden néző és pilóta picit kimozoghatta magából a nap feszültségeit.
Vasárnap nem csak erős autókban, hanem erős emberekben sem volt hiány a ringen, ugyanis kamionhúzó versenyt tartottak. Érdekes volt látni először a feszülő izmokat, majd nem sokkal később a pályán egymásnak feszülő drift autókat is, hiszen a vasárnap elhozta a várva-várt drift versenyt mind Pro2, mind Pro kategóriában.
A hőség nem enyhült a versenynapra sem és a gumifal sem büntetett kevésbé, mint szokott. Sokan mentették a menthetőt, de azért voltak jó páran, akik túl közelről ismerkedtek meg a hírhedt fallal. A Pro2 kategória futamai között több nagyon szoros volt, megközelítve már a profik vérre menő csatáit. A Komplex Drift Games Pro2 versenyén a BMW E36-tal rajthoz álló Filip Dávid (SK) győzedelmeskedett, maga mögé utasítva az E92-vel induló Nagy Imre Csabát (HU) és a Nissan 350Z-vel versenyző Cselőtei Patrikot (HU).
A Pro kategória összecsapásai hozták meg az igazi izgalmakat. Iszonyú nehéz volt a verseny, hiszen hihetetlen tempós megindítás után kellett lefűzni a pályát, ami folyamatosan hűlt, így még jobban koncentrálniuk kellett a versenyzőknek arra, hogy se a falat, se a versenytársukat ne koccintsák le. Ez épp az egyik, döntőbe jutásért folyó csatában nem sikerült Utasi Petinek. Gyönyörűen lekövették egymást, majd a pálya végén a lassan felszálló füstből előbukkant Peti autója – a falban, összetörve. Zamecz Norbi, a csatában elöl haladóként a következőt mesélte minderről:
„Elkezdett hűlni az aszfalt már abban a körben, ami az utolsó kanyarban “megviccelt” minket. Én láttam előre, hogy ezt már nem fogom megúszni, biztosan bele fogok menni a falba, mert nem volt már akkora tapadás, ami megtolta volna az autót kellő mértékben egy szűkebb ív felé. Így mentve, ami menthető adtam egy hatalmas szöget és a kuplungpedálba belesimítva 4. fokozatban tiltásra helyeztem a fordulatszámot, a lehető legtöbb kerékfordulatot adva és ez elég volt ahhoz, hogy a fal ledobjon magáról, ne beforgasson. Sajnos Peti ezt nem tudta kivédeni, abban a kanyarban a követő az elöl haladó füstjében autózik, semmit nem látva a pályán való elhelyezkedésünkről, így nem láthatta, hogy falat fogunk érinteni. Hozzáért, beforgatta és csúnyán összetörte az autóját, szerencsére személyi sérülés nélkül megúszta, viszont az anyagi kár jelentős lett.”
A Pro dobogó végül így alakult:
- Zamecz Norbert (HU)
- Piskolty Kevin (HU)
- Szántó Zoltán (HU)