A Hyundai Motorsport bízik abban, hogy a hétvége során megszerzi első dobogós pozícióját a FIA WRC idei nyolcadik futamán a Neste Oil Finn Rallyn.
A futam előtti teszten gerincsérülést szenvedő Dani Sordót, Kevin Abbring helyettesíti a #20 rajtszámú New Generation i20 WRC volánja mögött
Abbring csatlakozott Thierry Neuville-hez és Hayden Paddon-hoz a múlthéten pénteken a futam előtti sikeres teszten.
A Hyundai Motorsport dobogós pozíció reményében vág neki a szezon második felének és egyben a szezon legmagasabb átlagsebességű futamán a WRC Neste Oil Finn Rallynak. Az alzenaui székhelyű csapat legjobb eredménye eddig egy negyedik hely (Thierry Neuville – 2015).
A csapat futam előtti tesztjén Dani Sordo gerincsérülést szenvedett. Sordot a Finn Rallyn Kevin Abbring fogja helyettesíteni a #20 rajtszámú New Generation Hyundai i20 WRC volánja mögött. A múlt héten pénteken a csapat pótolta a korábban félbe szakított tesztet. A csapat mindhárom pilótája kipróbálhatta a futam előtt és megismerhették a futam előtt a New Generation i20 WRC-ben rejlő potenciált. A csapat azonosította a Sordo balestét okozó hibát és egy hibamentes teszten a pilóták önbizalmát növelő gyakorláson vannak túl a gyors kompromisszummentes finn terepen.
Michel Nandan : Azt szeretnénk, hogy a 2016-os szezon második felét is ott fejezzük be ahol a szezon első felét, a dobogón. Az elmúlt két évben tisztességesen helytálltunk, idén a dobogó a célunk. A múlt pénteken volt a futam előtti átütemezett tesztünk, ahol véglegesítettük a futam előtti előkészületeket. Sikerült azonosítani Dani balesetének a kiváltó okait és megtettük a megfelelő lépéseket annak érdekében, hogy a továbbiakban ilyen ne fordulhasson elő. A futam előtti teszt lehetővé tette, hogy ellenőrizzük az autó teljesítményét és mindhárom pilóta Thierry, Hayden és Kevin is maximálisan felkészülhettek a futam kihívásaira.
Thierry Neuville : A Finn Rally talán a legnagyobb kihívás jelentő futam a szezonban . Mindenki egy kicsit ideges előtte. Ez egy nagyon gyors futam, átlagon felüli tapadással és óriási ugrásokkal. 100 %-os és hibátlan teljesítményt kell nyújtani. Nagyon élvezetes, ha a rajttól sikerül elkapni a jó ritmust. Ez a legjobban élvezhető rali. Ez a verseny lehet nagyon nehéz is, amennyiben nem a legjobb beállításokkal vágsz neki, hamar a szezon legrosszabb futama lehet a Finn Rally. Nicolas és én is az elmúlt időszak pozitív eredményeire szeretnénk építeni Finnországban.
Hayden Paddon : A lengyelországi eredmény nagyon fontos volt a számunkra a elfeledjük a korábbi két kemény futamot. Azt hiszem a finnországi futamot várom mindig talán a legjobban. Ez egy olyan rally a WRC-ben, mint a monacoi GP futam a Formula-1 ben. Ennek a ralinak a megnyerése rajta van a bakancslistámon. Remek autónk van és egy remek csomagunk idén, így mindent megfogok tenni azért, hogy az élen harcoljak. A skandinávok nagyon gyorsak hazai környezetben. Mi készen állunk a kihívásra.
Kevin Abbring : Először is mihamarabbi gyógyulást kívánok Daninak és a Hyundai Motorsportnak szeretnék köszönetet mondania lehetőségért. A New Generation i20 WRC a szezon legnehezebb futamán fog bemutatkozni. Nagyon izgatottak vagyunk de tudjuk, hogy egy komoly feladat előtt állunk. A Finn Rally egy különleges futam. A szakaszok nagyon gyorsak, és a szurkolók szenvedélyesek. A rali csodálatos környezetben zajlik. A tervünk az, hogy minél több tapasztalatra tegyünk szert, miközben egyre alaposabban megismerjük a New Generation i20 WRC-t. Alig várom, hogy ezen a héten nekivágjunk ezeknek a lenyűgöző szakaszoknak.
A futam központja Jyväskylä, míg a szervizpark a városközpontban található Paviljonkiban lesz. A futam 24 szakaszból áll, amelyek hossza 333.60 km. A rali csütörtök esti Harju városi szakasszal kezdődik Jyväskyläban.
New Generation i20 WRC # 3 Alvázszám: 002 |
||
Thierry Neuville | Nicolas Gilsoul | |
Születési idő | Június 16, 1988 | Február 5, 1982 |
Első WRC futam | 2009 Rally Catalunya | 2007 Rallye Monte Carlo |
WRC futamok számal | 66 | 61 |
WRC pódiumok | 14 | 14 |
WRC győzelmek száma | 2 | 2 |
Finn Rallyk száma | 4 | 4 |
Finn Rallyn elért eredményei | 2012: 16 th , 2013: 2 nd , 2014: Ret, 2015: 4 -én | 2012: 16 th , 2013: 2 nd , 2014: Ret, 2015: 4 -én |
New Generation i20 WRC # 4 Alvázszám: 001 |
||
Hayden Paddon | John Kennard | |
Születési idő | Április 20, 1987 | Február 11, 1959 |
Első WRC futam | 2007 Rally New Zealand | 1985 Finn Rally |
WRC futamok száma | 54 | 62 |
WRC pódiumok | 4 | 5 |
WRC győzelmek száma | 1 | 1 |
Finn Rallyk száma | 6 | 8 |
Finn Rallyn elért eredmények | 2010: 21 st (3 rd PWRC), 2011: 19 -én (1 st PWRC), 2012: Ret., 2013: 11 -én (3 rd WRC2), 2014: 8 th , 2015: Ret. | 1985: 44 -én (8 th A5 osztály), 1989: Ret., 2010: 21 st (3 rdPWRC), 2011: 19 -én (1 stPWRC), 2012: Ret., 2013: 11 -én(3 rd WRC2) , 2014-ben: 8 th , 2015: Ret. |
New Generation i20 WRC # 20 Alvázszám: 007 |
||
Kevin Abbring | Sebastian Marshall | |
Születési idő | Január 20, 1989 | Május 29, 1988 |
Első WRC futam | 2007, Rallye Deutschland | 2008, Rallye Deutschland |
WRC futamok száma | 31 | 29 |
WRC pódiumok | – | – |
WRC győzelmek száma | – | – |
Finn Rallyk száma | 2 | 4 |
Finn Rallyn elért eredmények |
2008: 33 rd (8 th JWRC), 2009, ny. | 2010: Ret., 2011: 9 -én WRC Academy, 2012: Ret., 2014: 35th (3 rd JWRC) |