Herczig nyert és bajnok is lett Pécsen

Herczig nyert és bajnok is lett Pécsen

MEGOSZTÁS

Bár vasárnap egyetlen gyorsaságit sem nyert, így szombati előnyének felét riválisai lefaragták, a győzelmet taktikus autózással mégsem engedte ki a kezéből Herczig Norbert, aki az 51. Aquaprofit Mecsek Rallye győzelme mellett az utolsó, egri futam végeredményétől függetlenül már most megszerezte 4. abszolút magyar bajnoki címét is.

Ahogy azt sejteni lehetett, alapvetően az éves pontvadászat első helyéért még csatában lévő két páros, azaz Herczig Norbert és Bacigal Igor, valamint Hadik András és Kertész Krisztián küzdelméről szólt az idei, azaz 51. Aquaprofit Mecsek Rallye trófeájának megszerzése érdekében – amelybe csak néha-néha szólt bele egy-egy másik pilóta. Vasárnap délelőtt például Ranga Péter, aki a rutinos Szőke Tamás navigálásával mindkét szombati Orfű – Ranga László út, azaz az édesapjáról elnevezett gyorsasági szakaszt megnyerte.

De ne szaladjunk előre…, hiszen előbb a teljes szombatot, vagyis a három új gyorsasági szakaszt is tartalmazó 95 kilométert is teljesíteni kellett.

Szombaton megállíthatatlan volt a Herczig, Bacigal páros, amely a jó abroncsválasztás mellett a beállítást is eltalálta, ezért élvezni is tudták az autózást:

– Remekül felkészített autóval, hiba nélkül teljesítettük eddig a versenyt, csak Goricán volt egy pici túlcsúszásunk. Nagyon élvezzük, reméljük, a jó eredmény is összejön. Nincs taktikánk holnapra, megyünk a saját tempónkban. Egy-két másodperc adok-kapok mindig benne van, de igyekszünk nem az időeredményre koncentrálni – foglalta össze az első nap eredményeit még szombat este az élen álló pilóta.

A Hadik, Kertész páros ugyanakkor egész nap műszaki problémákkal küzdött, így fordulhatott elő, hogy ha csak rövid időre is, de a hatodik gyorson a szakasz legjobb idejét repesztő Vincze, Bazsó duó megelőzte a bajnoki pontvadászatban második helyen állókat. A nap végére viszont visszaállt a délelőtti állapot, Hadikék a második pozícióban kezdhették a vasárnapot, miközben Herczigék közel félperces előny tudatában vághattak neki a második versenynapnak.

A pécsi Ranga Péter, Szőke Tamás páros a kezdeti nehézségek után új erőre kapott, harcban lehet a harmadik helyért, ahova a szombat esti állás alapján akár a Turán Frigyes, Bagaméri László duó is odaérhetett volna, izgalmas küzdelmet hagyva vasárnapra is.

Vasárnap reggel aztán, a Mecsek-ralikon régen látott verőfényes napsütésben rengeteg néző várta Orfűn és Árpádtetőn az ORB mezőnyét a pályák mentén. Az első két szakaszon (majd, mint kiderült, később sem…) az élen álló Herczig, Bacigál kettős nem tudott ugyan gyorsasági szakaszt nyerni, de magabiztosan tartja pozícióját az abszolút értékelésben.

– Terv szerint vagyunk, úgy jöttünk ma ki az első két gyorsra, hogy nem mindenáron akarunk nyerni. Gondoltuk, hogy egy picit veszítünk az előnyünkből, de szerintem az az öt másodperc a több mint 30 kilométeren belefér. Élvezni szeretnénk a versenyzést! A Ranga László úton az egyik jobbos kanyarban megcsúsztunk picit a féktávon, de a korlátnak nem mentünk neki, nem történt semmi komoly dolog – nyilatkozta a vasárnapi első kör után a szervizparkban a pilóta, Herczig Norbert.

A szombaton műszaki problémákkal küszködő a Hadik, Kertész duónak vasárnap tiszta lappal és megújuló lelkesedéssel indult és meg is nyerte az első árpádtetői szakaszt, maga mögé utasítva Herczigéket és Ranga Péteréket egyaránt.

– Minden rendben volt, jó időket autóztunk. Sajnálom, hogy tegnap műszaki problémáink voltak, és lemaradtunk Norbiék mögött, hiszen enélkül lehettünk volna az első helyért. Most már csak arra koncentrálunk, hogy minél több ponttal mehessünk haza – jelezte friss terveit Hadik András ugyancsak az első kör végén.

Néhol még elóvatoskodták ugyan a gyorsot, de a verseny leghosszabb szakaszán a pécsi Ranga Péter, Szőke Tamás páros diadalmaskodott, 1,1 másodperccel volt gyorsabb Hadikéknál és majd öt másodperccel az élen álló Herczigéknél, így a dobogó is elérhető közelségbe került számukra. Főként, hogy idő előtt ért véget a verseny a Turán Frigyes, Bagaméri László páros számára, amely a vasárnapi első Kemping–Árpádtető szakasz után még az abszolút 5. helyen állt. A következő, orfűi körgyorson viszont előbb megfogtak egy lassítót, majd a Fiesta kalandos úton a szalagkorlátot is elkapta, ami közben megsérül a hűtő, a csapat így nem tudta folytatni a küzdelmet.

A második kör az elsőhöz hasonló eredményt hozott, azaz a Kempinget Hadikék, az Orfűt Rangáék nyerték – mindez azonban nem volt elegendő ahhoz, hogy Herczig Norbertet bármelyikül is megfossza a győzelemtől. A korábbi háromszoros bajnok, bár tavaly kihagyni kényszerült a Mecsek-ralit kellő tapasztalatot szerzett már ahhoz a baranyai szerpentineken – az idei kereken 20. pécsi futama volt –, hogy jól be tudja osztani saját és autója erejét.

A céldobogón így ők vehették át a legnagyobb, a győztesnek járó serlegeket, miközben az immár 4. abszolút magyar bajnoki címükért járó gratulációkat is fogadták az ünneplőktől.

– Nagyon örülünk, hogy a szervezők ilyen kitűnő, változatos itinert állítottak össze. Ezúttal a szerencse is mellénk állt, nem voltak műszaki gondjaink, minden, aminek össze kellett állnia, összeállt, így élvezetes versenyen sikerült diadalmaskodnunk – mondta a pilóta.

Legjobb pécsiként az abszolút 4. helyen célba érő Ranga Péteréket köszöntötte a műsorközlő a Széchenyi téren. A pécsi pilóta némileg fájlalta ugyan, hogy nem sikerült kicsivel még előbbre furakodnia, ám gyorsan és sportszerűen hozzátette, ezt nem kis részben saját magának köszönheti:

– Szombaton sajnos hoztam egy rossz döntést, túl puha rugókat kértem az elején, és mire rájöttünk és kicseréltük, értékes másodperceket vesztettünk. Ezt is belekalkulálva már inkább vagyok elégedett az eredménnyel, hiszen együtt vasárnap minden tőlünk telhetőt megtettünk a fölzárkózásért, külön öröm számomra, hogy az apáról elnevezett gyorsot mindkétszer mi teljesítettük a legjobban.

A Mecsek-ralin tehát eldőlt az abszolút magyar bajnoki cím sorsa is. A győztes Herczig Norberték így az utolsó, egri futamon már nem is indulnak, Hadik András ugyanis ottani győzelme esetén is legföljebb egyetlen pontra megközelíteni tudná, megelőzni már nem Herczigéket.

forrás:mecsekrallye.hu

  1. Aquaprofit Mecsek Rallye, végeredmény, az első 10. abszolút sorrendje:

 

              Név, rajtszám, autó                                                          Összetett idő    Különbség   Sebesség

1. Herczig Norbert, Bacigal Igor 
#1 Skoda Fabia R5
1:21:53.9 115.1
2. Hadik András, Kertész Krisztián 
#2 Ford Fiesta R5
1:22:06.8 +12.9
+12.9
114.8
0.08
3. Vincze Ferenc, Bazsó Attila 
#3 Skoda Fabia R5
1:22:23.9 +30.0
+17.1
114.4
0.19
4. Ranga Péter, Szőke Tamás 
#4 Skoda Fabia R5
1:22:25.2 +31.3
+1.3
114.4
0.20
5. Botka Dávid, Mesterházi Márk 
#6 Skoda Fabia R5
1:23:43.9 +1:50.0
+1:18.7
112.6
0.70
6. Bútor Róbert, Tagai Róbert 
#15 Skoda Fabia R5
1:24:05.5 +2:11.6
+21.6
112.1
0.84
7. Kazár Miklós, Ferencz Ramón 
#7 Ford Fiesta R5
1:25:01.0 +3:07.1
+55.5
110.9
1.19
8. Ifj. Ranga László, Tóth Imre 
#8 Skoda Fabia R5
1:25:57.4 +4:03.5
+56.4
109.7
1.55
9. Trencsényi József, Verba Gábor 
#10 Skoda Fabia R5
1:26:01.0 +4:07.1
+3.6
109.6
1.57
10. Kovács Antal, Istovics Gergely 
#16 Ford Fiesta R5

51. Aquaprofit Mecsek Rallye Rali OB

Flickr Album Gallery Powered By: Weblizar

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ