A TOYOTA GAZOO Racing Rallye Monte-Carlo beharangozója

A TOYOTA GAZOO Racing Rallye Monte-Carlo beharangozója

MEGOSZTÁS

A TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team célja a szezon sikeres kezdése a 2024-es FIA rali világbajnokságon a híres Monte-Carlo Rallyen január 25-28. között

A csapat erős ambíciókkal vág neki az új szezonnak, miután az elmúlt három évben mesterhármassal zárta  a gyártók, a pilóták és a navigátorok bajnokságát. A csapat  folytatta a GR YARIS Rally1 HYBRID fejlesztését és tökéletesítését, hogy még erősebb legyen: a motort frissítették, hogy tovább javítsák az alacsony fordulatszámon történő reakciót, és javult a nyomatékgörbe is. Eközben az autó drámaian más megjelenést kapott az új szezonban a merész matt fekete színnek köszönhetően.

Miközben a technikai szabályok változatlanok maradnak, a 2024-es WRC pontrendszerben gyökeres változás történt, amelynek célja a sportszerű látványosság a rallye utolsó napján. A pontokat a szombat végi helyezések alapján osztják ki a 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 skálán, bár a legénységnek még vasárnap be kell érnie a rally céljába. hogy megkapja ezeket a pontokat. Egy külön besorolás egyesíti az összes vasárnapi szakaszt és a pontokat egy 7-6-5-4-3-2-1 skálán. A rallye véget érő Power Stage a helyén marad, és akár öt bónuszpontot kínál.

A TGR-WRT a Monte-Carlói Rallye-ra a lehető legerősebb  versenyzői felállásban áll rajthoz. A csapatban  Sébastien Ogier-vel, aki 2023-ban a kilencedik rekord győzelmét aratta. Elfyn Evans tavaly a bajnokság második helyezettje volt három győzelemmel, beleértve a japán utolsó fordulót is, Monte Carlóban pedig erős múlttal rendelkezik – 2021-ben volt a legjobb, a második helyen végzett. Takamoto Katsuta a TGR WRC Challenge Programból a gyári csapat tagjaként .

A WRC-naptár legrégebbi és legismertebb versenye, a Monte-Carlo Rallye az egyik legigényesebbnek számít a gyakran változékony időjárási viszonyok miatt, amelyek jeget és havat hozhatnak az aszfalt utakra. A gumiválasztás ezért döntő jelentőségű, mivel a gumiabroncsok kibővült választéka – némelyik szegecsekkel is – áll rendelkezésre az adott körülményekhez igazodva.

A szervizpark visszatér a Gapbe, miután, Monacóban töltött két évet. A Hercegség továbbra is otthont ad a rajtceremóniának csütörtök délután a Gaphoz közelebb eső két éjszakai szakasz előtt. Pénteken három szakaszra kell visszatérni Gaptől keletre, és mindegyiket kétszer kell lefutni a napközi szerviz mindkét oldalán. A szombati nap hasonló formátumot követ, három megismételt teszttel Gaptől nyugatra, beleértve a Les Nonières szakaszt, amely utoljára 1997-ben szerepelt.

A vasárnapi utolsó szakasz Gapból indul a harmadszor a pénteki La Bréole-Selonnet szakaszra, majd egyetlen átugrással a Col du Corobinon Digne-Les-Bainsből. A rallye véget érő Power Stage egy hegymenet a legendás Col de Turini felé, a hivatalos díjátadás előtt a monacói Casino Square-en.

A Monte-Carlo Rallye egyben a GR Yaris Rally2 versenyszerű WRC debütálása is lesz. Négy autó lesz akcióban, négy különböző ügyfélcsapat által: Printsport Sami Pajari, Burton Racing Stéphane Lefebvre, ERACE WRT Bryan Bouffier, Teo Martín Motorsport pedig Jan Solans. Lefebvre, Bouffier és Solans WRC2 pontokat szerez az első fordulóban.

Újabb izgalmas debütálásként Sébastien Ogier és Kalle Rovanperä Special Edition GR Yaris modelljei mutatkoznak be a monacói Casino Square-en csütörtökön 14:45-kor a rallye rajtja előtt.


Jari-Matti Latvala (csapatvezető)

„Fantasztikus sikereket értünk el az elmúlt néhány szezonban, és természetesen azt reméljük, hogy ezt folytatjuk 2024-ben is. Még nagyobb kihívásra számítunk, és még nehezebb lesz az összes címet megszerezni. A gyártói bajnokság ismételt megszerzése lesz az elsődleges célunk, és ha sikerül megszereznünk a pilóták és a navigátorok címeit is, az igazán nagy bónusz lenne. Csapatunk folyamatosan azon dolgozik, hogy a szezon során továbbfejlesszük az autót, és egyre jobb autóvá tegyük. A Monte-Carlo ralival az egyik legigényesebb ralival kezdünk, és úgy gondolom, hogy egy jó hétvége ott valóban önbizalmat adhat. Tehát Elfyn és Taka megpróbálják a lehető legjobban kezdeni a szezonjukat, és mindig izgalmas, hogy Seb velünk vezet a hazai utakon, ahol korábban is olyan erős volt. Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a GR Yaris Rally2-t működés közben láthatjuk: a tesztek után magabiztosnak érezzük magunkat az autóban, de csak most, a versenyben láthatjuk igazán, hogy milyen szinten van, és több visszajelzést gyűjthetünk a jövőbeli fejlesztéshez.”

Elfyn Evans / Scott Martin

Elfyn Evans (TGR Yaris Rally1 –  #33)
„Mindig izgalmas új szezont kezdeni, különösen a Monte-Carlo Rallyn. A 2023-as szezon szép előrelépés volt számunkra, ami megmutatta, hogy jó irányba haladunk. Természetesen 2024-ben még többet akarunk, de ezt nem lesz könnyű elérni. Tudjuk, hogy a verseny, mint általában, kemény lesz, ezért csapatként mindig azon dolgozunk, hogy folyamatosan fejlődjünk, és készen állunk arra, hogy ebben a szezonban a lehető legjobbat nyújtsuk. Mivel a Monte-Carlo Rallye idén is észak felé halad, sokkal valószínűbb, hogy a télies körülmények is a kihívás részét képezik. Voltak trükkös körülmények az esemény előtti tesztünkön, így ez jó gyakorlatot nyújtott, de ez a rally arról szól, hogy alkalmazkodjunk azokhoz a körülményekhez, amelyekkel a hétvégén szembesülünk.”

Sébastien Ogier / Vincent Landais
Sébastien Ogier (TGR Yaris Rally1 #17)
„Örülök, hogy ennyi év után egy újabb szezon elején lehetek, és két kézzel megragadom ezt a lehetőséget. Az elmúlt néhány év jó móka volt a csapattal, és sikerült jó eredményeket elérnünk. Úgy gondolom, hogy ezt az utat akarjuk folytatni, ameddig csak tudjuk, és ez a terv 2024-re, természetesen a Monte-Carlói Rallyval kezdve. Számomra ez egy kötelező esemény, és sok remény fűződik ehhez az első rallyhoz. Úgy gondolom, hogy ezt a rallyt jobban kell tisztelni, mint bárki mást, mivel a körülmények olyan kihívást jelenthetnek, ami azt jelenti, hogy semmi sem garantált. Soha nem a számok jelentik a fő motivációmat, de ha sikerülne megszereznem a 10. győzelmet ezen az eseményen, az valami nagyon különleges lenne.”
Takamoto Katsuta / Aaron Johnston
Takamoto Katsuta (TGR Yaris Rally1 #18)
„Mindig jó újra a Monte Carlo környéki hegyekben lenni, és készen állok  az új szezon megkezdésére. Minden évben egyre több az elvárás, de szeretem ezt a nyomást, és az élen akarok küzdeni, ezért 2024-ben még jobb eredményeket szeretnék elérni. Folyamatosan a dobogós küzdelemben akarok lenni, és megpróbálom megszerezni az első győzelmet. Élvezni fogom, továbbra is feszegetem a határokat és keményen dolgozom. A mérnökök sokat dolgoznak az autó fejlesztésén, és a gyárban is mindenki keményen dolgozik, szóval bízom benne, hogy még jobbak lehetünk, mint tavaly. A Monte-Carlo Rally az egyik legbonyolultabb rally a nehéz gumiválasztás körülményei között, de készen állunk a kihívásra.”
Térkép Rallye Monte-Carlo 2024
                                 Térkép Rallye Monte-Carlo 2024

NINCS HOZZÁSZÓLÁS

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ